PDA

Vis full versjon : Dumpventil på FK



Geitung
19/05/14, 19:36
Heisann godtfolk :)

Jeg har nå dukket under for presset fra min bedre halvdel å funnet ut at hun skal få pysjpysj i 940en :rolleyes:

Det jeg lurer på er hvordan type dump jeg bør satse på uten å måtte flytte halve motoren rundtom :)
Det jeg har sett på foreløpig er åpen dump men i det jeg har forstått er ikke motoren så glad i slikt? eller har jeg misforstått noe et sted? :)

Hvordan dump er greiest for motoren med originalt oppsett? :) Hadde vært supert å slippe romstering i motorrommet :)

På forhånd takk for svar :)

Mar1juzA
21/05/14, 20:59
Ut i fra det jeg har forstått så må lmm flyttes til kald side uansett plassering av dumpventil. For hvis den står der den står orginalt (mellom luftfilter og turbo) så vil bilen stoppe etter pådrag :p

Geitung
22/05/14, 06:33
Har sett at det skal være mulig å plante dumpen et sted uten å flytte lmm. Det er den ene tingen jeg prøver å unngå ;-)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

turb00le
22/05/14, 10:41
Du greier ikke å få det til å fungere med åpen dump og lmm på org plassen.
Den vil være lei å få til å gå på tomgang.

Jeg hadde stor suksess med en resirk dump fra biltema, det var en kopi av en forge ventil.
Den monteres akkurat som en åpen dump men trenger ett rør eller en slange tilbake til sugeslangen på turbo (mellom turbo og lmm).
Det gav passelig med leven sammen med åpent filter.

Geitung
22/05/14, 11:16
Du greier ikke å få det til å fungere med åpen dump og lmm på org plassen.
Den vil være lei å få til å gå på tomgang.

Jeg hadde stor suksess med en resirk dump fra biltema, det var en kopi av en forge ventil.
Den monteres akkurat som en åpen dump men trenger ett rør eller en slange tilbake til sugeslangen på turbo (mellom turbo og lmm).
Det gav passelig med leven sammen med åpent filter.

Jeg unngår åpent filter da dette ikke har noe som helst godt med seg... det kom mer enn nok lyd med åpent filter på min... jeg har altså luftfilterboks i min. Og å bygge om hele systemet er jo ikke helt ønskelig heller.

Men.. jeg har sett noen adaptere som passer på orginale dumpen. Dette får meg til å lure litt på om det kanskje er en mulighet for å montere den der

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk