PDA

Vis full versjon : Hjelp med feilkoder



roaldhans
19/05/14, 19:31
Hei. Er det noen her som er god å tolke feilkoder??
Bilen har mista trekk krafta helt. Får ikke noe melding i bilen på at noe er galt. Den drar bare ikke.
Var å fikk lest ut på mekonomen idag. Dette fant di
P245C00 eksosgass resirkulering kjølere av flytkontroll
P023400 turbo/kompressor A overtrykk
P004C00 sensor krets B til boost kontroll til turbolader/kompressor
Sletta kodene, men kom på med en gang etterpå.
Bosch sitt system leste
P06A200 egr ventil
P004C00 turbo trykk ventil

Hva kan være galt her???

SagaPer
19/05/14, 21:49
Tips: Start gjerne med en god tittel slik at du får interesserte lesere til posten din.

Oppgi modell, årsmodell, motortype og evt trim. Så skal du se at det dukker opp gode innspill. :-)

roaldhans
20/05/14, 05:49
Ja glemte jo det viktigste. Er en 2009 mod v70 d5 185 hk aut. Er ikke trimmet. Km 200000

Sotengel
22/05/14, 09:13
Frister mindre og mindre med diesel bil da en ser seg rundt på forumet her...

Sendt med talatut fra bondelandet

Sotengel
22/05/14, 09:16
Få det lest ut med Vida da slipper du å gjette

Sendt med talatut fra bondelandet

kimove
22/05/14, 09:17
Jepp D5 er en dieselmotor :p

P06A200 egr ventil
P004C00 turbo trykk ventil

Her har du garantert koksproblemer med påfølgende feil i EGR og eksossystemet ditt, dette er visstnok vanlige feiler på biler som går mest på småkjøring og mye på tomgang

Sotengel
22/05/14, 09:20
P245c00 er egr kode ja kan være virvelspjeld også.. Men som sagt vida er gull her

Sendt med talatut fra bondelandet

kimove
22/05/14, 09:28
Frister mindre og mindre med diesel bil da en ser seg rundt på forumet her...

Sendt med talatut fra bondelandet

Dieselbil er vel ikke det som er problemet :p problemet er at folk har for mye småkjøring og tomgangskjøring, longlife service, ikke er nøye nok å få opp avgasstempen osv. Og på grunn av strenge miljøkrav er dette en uheldig kombinasjon :p

Jo mer jeg ser rundt omkring desto mer imponert av drosjebilene til gamlingen blir jeg, vi har hatt "D5" motoren drosjebilene siden -03 og har ikke hatt noe motorproblemer i det hele tatt, ikke engang en sensor :eek: Så det er ikke tvil at det som har noe å si er hvem som kjører bilen og ikke minst hvordan de blir kjørt, i tillegg til kortere serviceintervaller i volvo sitt taxiprogram

roaldhans
22/05/14, 15:03
Kan ikke akk si at bilen er brukt mye i småkjøring. Bor i Finnmark, så her er det lange avstander. Kjørt nesten 50000 på et år. Men ka den er gjørt før e kjøpte den for et år siden er ikke godt å si. Skal prøve å få lest av i vida. Er vida så nøye at den sier at det er enten egr eller turboventil som må byttes, eller sånn ca ka som er feil?

Sotengel
22/05/14, 16:16
Du får iallfall en mer riktig diagnose om hvor feilen ligger

Sendt med talatut fra bondelandet

Sotengel
22/05/14, 16:21
Prøvde et 3parts diagnose apparat her for 3 år siden den ga feilkode på etm. Syns dette virket litt pussig så til turen til Østli i Elverum å fikk lest ut feil koden en gang til å da viste det seg at lambda'n som var gåen... Etter det så har jeg ikke hatt noe særlig trua på disse "all round" diagnose apparatene

Sendt med talatut fra bondelandet

aarnes
27/05/14, 19:41
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her”, "B230F" skal ikke forekomme.
Tiltak ved brudd på denne regel er endring av tittel, evt. sletting av tråd uten forvarsel.

Jeg har endret tittel på tråden nå.

roaldhans
17/06/14, 19:11
Har vært å fått lest ut koder i vida. Samme der. Egr å turbotrykkventil. Di mente 99% sikkert på verkstedet det va egr som va gåen. Best ny å va på verkstede idag å skiftet. Men er akk det samme enda. Trekker ikke. Noen Volvo verksteder sier det kan være brudd på kabel ved batt. Noen som har hørt om det før??

roaldhans
17/06/14, 20:40
Kan det være virvelspjeld som henger ???

Holern
18/06/14, 07:44
Har vært å fått lest ut koder i vida. Samme der. Egr å turbotrykkventil. Di mente 99% sikkert på verkstedet det va egr som va gåen. Best ny å va på verkstede idag å skiftet. Men er akk det samme enda. Trekker ikke. Noen Volvo verksteder sier det kan være brudd på kabel ved batt. Noen som har hørt om det før??

Jeg har....

Jeg har fått rydda opp i noe ledningskrøll ved batteriet...PLUSS EGR-ventil.
Hos meg var EGR-ventilen kaputt.
Bilen gikk som normalt etter denne rep'en. Faktisk med noe lavere forbruk enn det jeg erfarte tidligere.

(Tror det med ledningene som blir gnisset hull på isolasjonen er en aaaldri så liten gjenganger på V70)

roaldhans
18/06/14, 15:04
Ja snakka me 3 forskjellige mekanikere rundt omkring. Å alle hadde vært borti kabelbrudd, å kanskje spesielt på 09-10 mod. Men den ene feilkoden va feil på turbotrykkventil. Sitter vist samme ventil oppå egr ventilen. Har best en slik fra Finland. Prøve å bytte den. vist ikke det funker er det vel bare å åpne kabelen å se etter brudd

roaldhans
27/06/14, 18:37
Nu har e bytta både egr å turbotrykkventil, å bilen er like lat

roaldhans
31/07/14, 16:38
Feilen funnet. Var en sikring til 20 kr som var gått i motor rommet. Så nu går den som en lille igjen.

kospaang
31/07/14, 17:30
Feilen funnet. Var en sikring til 20 kr som var gått i motor rommet. Så nu går den som en lille igjen.

Og ... - hvilken krets sikret denne ?

/mvh

roaldhans
31/07/14, 17:57
Ikke helt sikker på krets. Men må jo ha noe med egr å turbotrykkventil å gjøre, siden det var det som kom opp i vida