PDA

Vis full versjon : 98mod S40 T4



mortenwb
18/05/14, 21:04
Hallo!

Bytta til meg denne bilen som virker være hel å grei.
Eneste jeg lurer på er ,hva er orginalt ladetrykk på denne?
Er montert en Jalla-måler i a-stolpen men den viser nesten ikke ladetrykk.

Flatt jern i 2-3-4 gir gir ikke mer enn 0.1-0.3 på måleren. (kan være dårlig måler og)
Synes ikke det virker som det er 200hk i den som det skal være.

Tips ?
Lekasje i trykkslanger ?
Boost solenoiden ?
Gåen akkurator på turbo ? lekasje i membran ?

Spikeman
21/05/14, 22:42
T4en er vel en lavtrykksturbo hvis jeg ikke husker helt feil så det store trykket vil den nok ikke ha dog synes jeg det høres lite ut og som du sier så opplever du at den ikke virker som den skal. Etter hva jeg har skjønt så kan trykkproblemer ofte ligge på lekkasjer ja men her kan kanskje folk som er litt sterkere enn meg svare.
Men søk litt rundt på det, det er spesielt mange svensker som leker med disse bilene her og burde kunne gi deg gode svar på det.

mortenwb
23/05/14, 17:49
Fant feilen. Tidligere eier måtte på død å liv montere dumpventil. Han har klippet å koblet feil, så den orginale magnetventil som styrer trykket ikke funka.
Rettet opp i vakumslangerot å skaffet ny turbotrykk måler så nå går den myyye bedre :)


http://youtu.be/r14H483vOXQ

aarnes
28/05/14, 20:04
Fant feilen. Tidligere eier måtte på død å liv montere dumpventil. Han har klippet å koblet feil, så den orginale magnetventil som styrer trykket ikke funka.
Rettet opp i vakumslangerot å skaffet ny turbotrykk måler så nå går den myyye bedre :)


http://youtu.be/r14H483vOXQ

Ingenting er bedre enn det!

mortenwb
01/06/14, 11:27
Nå må jeg bare finne ut av en "ulyd" som jeg ikke vet hvor kommer fra. Høres nesten ut som felg som skraper mot fjærbein.
Veldig merkbar i 1-3 gir og blir mindre merkbar i 4-5 gir. Når det er ordnet, så tenkte jeg ta en god service på bilen før man prøver BSR Steg 3 + ny alu cooler i håp om litt sprekre bil.
Men er jo grenser for hvor mye som er lurt å tyne av en 1.9L før det begynner gå over grensene!

mortenwb
02/06/14, 20:49
Hvem selger coilovers til 1998 Volvo S40 T4 til en allright pris ?

mortenwb
18/06/14, 20:43
Passer coilovers fra 2000-2002 mod S40 på 1998 ? Å hvis ikke, hva er forskjellig ?

Finner ikke noe til en fornuftig pris!

mortenwb
24/06/14, 17:53
Hallo!

Skal skifte skjermer + panser på min s40. Passer alle skjermer/panser over fra S40/V40 sålenge det er fase 1 ? Eller er det spesielle skjermer siden det er T4 ?