PDA

Vis full versjon : Bremseband



neris
18/05/14, 13:10
Byttet bremseband til håndrekket for noen mnd siden.
Bestilte nye fra skruvat. Bestilte også nye fjærer.

Men får ikke dem til å ta skikkelig.
Eu kontroll snart og er redd for at det ikke blir tilstrekkelig bremsekraft.

Hørt at det er et lag på dem for å tilpasses gamle skiver..

Tips?

Ola Hagen
18/05/14, 14:15
Fekk samme erfaring. Virker som målet på bånda var feil hos meg.. De er neste strammet maks og funker dritdårlig..

lilleulv
18/05/14, 14:40
Måtte kjøpe orginale band for og få bra brekk

FolloAuto
18/05/14, 17:14
Måtte kjøpe orginale jeg og. De andre var mindre "bua".

neris
18/05/14, 17:27
Hva tar volvo for orginale?
Kan jeg klage til skruvat?

mstrandbo
18/05/14, 17:40
Er nok det jeg opplever og, med Skruvat-bremsesko. Bilen står stille, men jeg må dra ganske så mye før den står. Før med orginale så var det to klikk, så stod den støtt.

FolloAuto
18/05/14, 19:22
Jeg mener jeg betalte 550 for settet til Volvo, ikke en avskremmende pris på sånt hos Volvo.

Vatnehol
18/05/14, 21:06
sett folk klager på bremsebånd både fra skruvat og biltema, og når de har kjøpt originale så funker alt bra.

Jeg klaget på en Lmm fra skruvat, og einaste som skjer er at du får byttedel av samme skroten.

neris
18/05/14, 22:37
Hvordan er kvaliteten på deler fra skruvat sånn generelt? Hjullager osv

neris
19/05/14, 15:27
Nytt fra volvo bestilt idag. 634 ,- inkl mva

cheng
24/05/14, 15:06
Hva?tar ikke parkbremsen? Sjekk det avstandsflattjernet som står mellom de to bremsebåndene. Når dette blir slitt blir kommer klavene for langt fra trommelen. Slitasjen i avstandsjernet kan jo bygges opp med litt sveising.

Vatnehol
24/05/14, 20:10
hvordan har du klart å få slitasje på avstands jernet ? det er jo under konstant press og møter minimalt med bevegelse , da det er klaven fra handbrekket som utvider skoene i bakant.
problemene med uorginale bremse skoene på håndbrekket har vært at de har vært for små, og alle som jeg har lest om på nettet som har kjøpt uoriginale har det løst seg med å kjøpe orginale.

cheng
24/05/14, 21:32
det var slitasjegrop på bremsesko avstandsjernet på min V70 ja, og etter at det ble lagt i fikk jeg p-bremsen til å ta som den skal....(km.360000) Det er jo ikke utvidelse på båndene i bakkant, så der må dette avstandsjernet være akkurat så langt at båndene subber lett borti trommelen ved montering.

peri_lund
24/05/14, 22:57
Er det bare jeg som har strammet nede i konsollen ved brekket for å få vandringen fin? :-O
Jeg byttet skiver/klosser og bånd der bak i fjor, og måtte gjøre siste finjustering inni bilen nede i konsollen. Da ble det bra:-)

Lasse B
26/05/14, 18:14
Jeg fikk feil på eu angående brekket..

Kjøpte nye band på Biltema,men får ikke det skikkelig. Har strammet vaier,men nei.
Må jeg virkelig opp på Volvo for å hente orginale?

jerognal
26/05/14, 19:27
Ja. BT funker ikke. Tror det må være dimensjonene som ikke stemmer. Har prøvd BT. Da virket brekket sånn passe etter oppstramming. (Slakk brekket helt ned. Stram opp på justeringsskruen i trommel. Stram så brekket). Etter et par mnd var brekket like slapt igjen. Måtte etterstramme på trommel til stadighet.

For et år siden kjøpte eg orginale. Bilen henger som et skudd enda på brekket.

HansM
26/05/14, 20:47
Ja. BT funker ikke. Tror det må være dimensjonene som ikke stemmer. Har prøvd BT. Da virket brekket sånn passe etter oppstramming. (Slakk brekket helt ned. Stram opp på justeringsskruen i trommel. Stram så brekket). Etter et par mnd var brekket like slapt igjen. Måtte etterstramme på trommel til stadighet.

For et år siden kjøpte eg orginale. Bilen henger som et skudd enda på brekket.

Finnes to størrelser på disse. Skiller veldig lite, men tydeligvis nok til at det utgjør forskjelll. Er noen tråder på forumet som handler om dette.
Selv brukte jeg orginale og det funket helt strålende.

http://www.reservedeler-online.co.no/volvo/v70-xc/16845/10134-handbremse

Agrostar
26/05/14, 21:11
Går det ann å montere justerbar avstandstykje på desse bilane?

HansM
27/05/14, 20:31
Går det ann å montere justerbar avstandstykje på desse bilane?
Finnes å få kjøpt hos Meca, men står ikke montert orginalt på bilene.
http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2136817&CarReference_ID=6394&CategoryType_ID=1

Agrostar
27/05/14, 20:38
Om det passar på bilen, so er det berre til å handle. Dei gjer underverk.

Ola Hagen
01/06/14, 15:41
men er det hull i skoa til den fjæra som skal monteres ved siden av denne justeringsanordningen? Fjæra må jo være der for å hindre er justeringa justerer seg sjøl..