PDA

Vis full versjon : Problem med klakking etter bytte til IPD stag og IPD kyllingbein



Morgis
15/06/10, 14:58
Etter å ha skiftet til IPD stag og IPD kyllingbein oppstår det klakking når jeg kjører på ulent underlag.
Mutterene hadde skrudd seg ut ei gang, så har lagt på locktite og strammet mutterene godt på ny, men det forsvinner ikke helt alikevel.
Føler sterkt at hullene i stagene er for store, selv om jeg ikke har sjekket enda.
Skal ta en service i morgen, men er det fler som har opplevd dette?

hgnubel
16/06/10, 12:47
Skulle akkurat til å sende deg en PM og spørre om du hadde noen tips til hva man måtte passe på når disse ble montert... Hvis jeg forstår Haynes rett skal de mutterene strammes til 50Nm?

Er langt fra noen mekaniker, men har hørt at når ting skal sitte godt skal man enten ha locktite eller dra til med moment + noe fett...

Morgis
16/06/10, 16:51
heisann. har funnet feilen, og det var skruen til venstre kyllingbein i selve demperen som hadde skrudd seg ut...
Så nå fungerer allt fint etter mye mekking "i feil ende" :D

mrstfu
17/06/10, 02:03
problemet til morgis er det at bilen står på feil parkeringsplass, hos feil person. bør stå på skedsmokorset i akershus, hos undertegnede. har sagt dette mange ganger, men han ser ikke ut til å ta det til seg. men nok off topic, gratulerer med løst problem.:D:D:D

Morgis
17/06/10, 07:13
Om prisen er riktig så står den fort parkert på Skedsmokorset :D

Marhau
17/06/10, 14:58
ville du anbefalt andre og kjøpe de stagene? ga de noen virkning?

Morgis
17/06/10, 15:28
Uten å nøle. Mye bedre enn R stagene som stod på (nå var de såklart 15år gamle og utslitte) men det er likt for alle disse bilene da de er gamle.
Så det var en kjempeoppgradering for min kjørestil.

Marhau
17/06/10, 15:37
oki vurderer det sterkt om dagen nå som ferie pengene nermer seg ;)

Morgis
17/06/10, 15:42
for å si det slik... Stagene før demperene :)