PDA

Vis full versjon : Clutch som lukter svidd kretskort?



ArneR
14/05/14, 23:38
Er det noen som har vært borti at clutch lukter svidd kretskort? Ikke akkurat den lukten, men veldig likt. Hadde det litt moro med å bruke opp litt bakdekk tidligere med å ta løst i første til dekkene ble varme, for så å gire opp til andre og fortsette litt til. Så skulle jeg ta en ny runde og tok løst i andre gir (siden jeg tenkte at den spolte da så lett i andre) og hogg på bremsen som normalt, men syntes ikke det kjentes riktig på bilen. Syntes ikke det ble noe røyk heller med det samme, men plutselig så kom det en masse. Som sagt føltes det som noe var feil, så jeg kjørte tilbake for å se etter sporene, men der var det lite å se?

Da tenker jeg clutch med en gang, men denne lukten har jeg aldri kjent i den forbindelse før. Tanker?

Sagen
15/05/14, 05:40
Du har nok slura mer på clutchen enn bakdekkene - derav lukta.

mrstfu
15/05/14, 07:22
Er frista ti å dra en spøk om at du må lodde om trykkplata di, men jeg skal ikke gjøre det:-)

Kan noe ha havnet på clutchen, a? Olje, hydraulikkveske (om du har hydraulisk clutch) eller lignende? Clutch i seg selv har jo el ganske gjenkjennelig lukt.

ArneR
15/05/14, 10:10
Byttet tilbake fra hydraulisk til wire på denne bilen, så det er ikke bremsevæske iallefall. Tviler på at det er noe annet søl også, minnet om svidd plast på en måte. Jeg har kjent lukten av svidd clutch før men dette luktet ikke sånn.

Har -618 trykkplate, stålsvinghjul og organisk lamell, og måtte stramme wiren veldig for å klare å løse ut clutchen. Det tyder på at ting er strammet for mye sånn at trykkplata ikke får maks press på lamellen og derfor sluret istedenfor å dra rundt bakhjulene ved start i andre gir. :)

Får ha meg ivei og bygge om pedalen for lengre slag. :)