PDA

Vis full versjon : Hvor er det lurt å handle volvo deler?



vikry
14/05/14, 15:53
Jeg har vært uheldig og fått knust et baklys. Noen som vet hvor man kan få kjøpt rimelige deler? Dvs. rimeligere enn hos merkeforhandleren? (Mekonomen kunne ikke hjelpe)
:confused:
Jeg har kikket litt fra innsiden og ser ikke umiddelbart hvordan lykten skal løsnes. Noen som har en beskrivelse?
Og bilen, ja… det er en xc70 2006

turb00le
14/05/14, 16:02
Jeg kjøpte til 960n på vparts. Sjekk der.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

HansM
14/05/14, 17:02
Jeg har vært uheldig og fått knust et baklys. Noen som vet hvor man kan få kjøpt rimelige deler? Dvs. rimeligere enn hos merkeforhandleren? (Mekonomen kunne ikke hjelpe)
:confused:
Jeg har kikket litt fra innsiden og ser ikke umiddelbart hvordan lykten skal løsnes. Noen som har en beskrivelse?
Og bilen, ja… det er en xc70 2006

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1118659&ukey_assembly=238206

Er en mulighet, men disse er kun å få orginalt så vidt jeg fant ut når jeg skulle bytte på en 04-mod.

Vekk med plastikken på den siden du skal til med og lykta sitter festet med muttere. 10mm pipe, den øverste sitter også festa på toppen i ei hempe/clips på toppen under lista til railsen. Må starte med den øverste delen av lykta siden ligger utenpå nederste del.

Sotengel
14/05/14, 18:06
Rockauto.com feks

Sendt med talatut fra bondelandet

gswede
14/05/14, 18:23
Jeg er veldig fornøyd med FCP euro - www.fcpeuro.com/Volvo-parts/

vikry
14/05/14, 20:47
Takk for inspill. Vparts selger ikke utenom sverige sto det på websiden, så nå har jeg bestilt fra FCP Euro og håper det går greit . Som sagt takk for gode tips.:)

cortinaterje
14/05/14, 20:58
Slike ting kan du like gjerne kjøpe brukt. Jeg gjorde det fra en lokal skrot der jeg hadde mulighet til å sjekke lykta før jeg kjøpte den.

aarnes
14/05/14, 21:52
Min erfaring er at det er ikke så veldig mye biligere å bestille fra US, når man får frakt og mva i tillegg.
Spesielt om man har litt rabatter på volvo.
sjekket på FCP Euro for baklykt til V70en, ca 730kr så kommer mva og frakt i tillegg. når den da koster 1100kr på bilia er det ikke stort å spare..

larsverm
15/05/14, 07:37
Jeg ville nok ha sjekket bilskroten først.

vikry
15/05/14, 19:28
Min erfaring er at det er ikke så veldig mye biligere å bestille fra US, når man får frakt og mva i tillegg.
Spesielt om man har litt rabatter på volvo.
sjekket på FCP Euro for baklykt til V70en, ca 730kr så kommer mva og frakt i tillegg. når den da koster 1100kr på bilia er det ikke stort å spare..

Ja du har nok rett i at det ikke er så mye å spare med å handle fra US. Men alternativene er ikke så mange her vest hvis man ikke skal gå til merkeforhandleren. Jeg har ikke spurt hva de skal ha, men erfaringen er at de gjerne skal ha opp til dobbelt så mye som la oss si Mekonomen som jeg har erfaring med. Bilia tror jeg ikke finnes her vest. Bilskrotning er det også smått med. Så er det gjerne litt hastverk med å få reparert som gjør at man er litt for rask på labben med å handle. Men nå har jeg da kjøpt fra FCP euro og legger de til vanlig moms blir det ca.1200 kroner for lykten. Kunne forsåhvidt vært artig å ringe Frydenbø og få deres pris.

Sotengel
15/05/14, 22:20
Noe er det å spare.. kjøpte k&n innsats filter,6 k&n oljefilter inkl nye skiver til tappe pluggen... 680 kr ferdig levert på døra her nå i April. jeg ga vel 700 kr + bare for filteret her i Norge sammt at olje filter i Norge får man vel ikke taki for under 79 kr pr stykk å dette er da på biltema.

Sendt med talatut fra bondelandet

vikry
19/05/14, 20:16
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1118659&ukey_assembly=238206

Er en mulighet, men disse er kun å få orginalt så vidt jeg fant ut når jeg skulle bytte på en 04-mod.

Vekk med plastikken på den siden du skal til med og lykta sitter festet med muttere. 10mm pipe, den øverste sitter også festa på toppen i ei hempe/clips på toppen under lista til railsen. Må starte med den øverste delen av lykta siden ligger utenpå nederste del.

Vekk med plastikken sier du, men det er ikke så enkelt når man ikke vet hvordan den er festet. Det er lett å ødelegge hvis man bruker makt og jobber i blinde. Så har du en beksrivelse eller kan du forklare hvordan man fjerner plasten?

HansM
19/05/14, 20:34
Vekk med plastikken sier du, men det er ikke så enkelt når man ikke vet hvordan den er festet. Det er lett å ødelegge hvis man bruker makt og jobber i blinde. Så har du en beksrivelse eller kan du forklare hvordan man fjerner plasten?

Sendt deg en PM :)