PDA

Vis full versjon : Volvo 945 B230FK "stanger" på turtall



Kviks1
11/05/14, 21:57
Hei. Har en 945 lt som stanger på turtall når den kommer på rundt 5-6000 o/m.
Blir går kjempe fint hele registeret, på alle gir når den er kald, men når den kommer i normaltemperatur begynner den å stange når den når
5-6000 o/m. med fullt turbotrykk. (kjører på 0,9 bar nå)

Noen som vet hva som kan være galt?

Kviks1
13/05/14, 15:13
ingen??

daihatsu93
13/05/14, 15:16
Det er mye som kan være galt, snakker av erfaring selv, jeg prøve byttet alt av senroser på motoren, lmm og alt av sensorer, også byttet jeg lambda, merket ikke noe forskjell heller da, men, når jeg byttet turbo, forsvant alle problemene jeg hadde. slet med at den gikk og stanget/ lugget og ikke gikk når den fikk ladetrykk, den virket litt av og til. Sier ikke at det nødvendighvis er feilen, hvis det ryker blått av eksosen, så kan det tyde på at turboen er dårlig, evnt, kjenn etter slakk.

Er det chip i bilen? kjører du orginal hjerne, med t stykke kan den kutte over 0.8 i ladetrykk.

Kviks1
14/05/14, 22:40
Sitter BSR bensin chip i bilen.
Turboen kjennes bra ut, minimalt med slakk.

Ryker ikke blått av eksosen så vidt jeg vet.

Min går feilfritt fram til ca. 5000 o/m, så er det akuratt som om Turboen stopper opp helt. Null ladetrykk. Men når jeg giret opp er alt i orden igjen, helt til jeg kommer på rundt 5000 igjen.... Dette er da bare når den er varm som nevnt over. Når den er lunken er det ingen problemer.


Sent from my iPhone using Tapatalk