PDA

Vis full versjon : Kjøpe kasse bil, hvilken ? Ris og ros



robols
11/05/14, 14:59
Hei, tenkte eg skulle kjøpe meg kassebil nå, og siden volvo ikke har noen kassebiler så lurte eg på hvilket merke eg skal velge.

Har kikket en god del på volkswagen caddy 1,9tdi. Har hørt mye bra om de. Men er det bedre biler ? connect, berlingo, partner ?
skal begyne på skole igjen neste år, så trenger en '' problemfri '' bil som er dieselgjerrig. Har satt pris til 60-65000 kr.

del gjerne erfaringer.

takk for svar på forhånd.

Mvh Robert

Martin.S
11/05/14, 15:07
Er det type pizzabil/varebil du er ute etter eller kassebil?

Skal du ha det helt problemfritt så kjøper du en Hiace, med lite rust (ja det finnes noen få). Du mister all form for komfort, men får en uslitelig bil.

Marius
11/05/14, 19:53
hiace helt klart ja, ikke den mest drivstoffvenlige men det tar du igjen på 0 utgifter i form av ting og tang som går i stykker

robols
11/05/14, 20:34
takk for svar. Men tenke meir caddy, berlingo, touran, connect, partner..

Tinnsoldaten
11/05/14, 20:47
Caddy funker stort sett bra det. Har hatt en -08 Caddy 1,9 TDI 105 hk som firmabil siden 2010. Den er nå gått 125kkm. Har skiftet en føler på motoren (husker ikke nøyaktig hvilken) og potensiometer (eller hva det nå er) på gasspedalen. Ellers har det ikke vært noe krøll med den. Dieselforbruket ligger vel i gata 0,6 l/mil. Går greit nok og har brukbar komfort hvis du ikke er så høy. Jeg er 192cm, og den blir for trang for meg.
Har nettopp fått ny firmabil, og vurdere å kjøpe ut Caddyen for å selge den videre. Må bare se hva jeg får den for.

Martin.S
11/05/14, 20:48
Caddy er nok det dyreste alternativet i allefall. Berlingo og Kangoo er relativt dårlige greier.

Ta en titt på Opel Combo, det sier de skal være greie biler. De er ganske billige også. Selv for en midt på 2000-tallet.