PDA

Vis full versjon : Motorstoppet ved bruk av fjernlys. V70 D5 02



Einar Glomseth
11/05/14, 13:59
Hei! Skulle dimmet på en bil i går, og i det jeg dimmet opp så kuttet motoren og jeg slapp igjen bryteren og motoren startet igjen. Samme sjekke flere ganger etter hverandre. Stoppet prøvde og gjøre det samme om igjen. Og fikk klikking utav høytalerene i bilen. Nå kan jeg også legge til at fikk opp ABS-feil dagen før, uten at det trenger og ha noe sammenheng. Men ABS-feilen kommer og går etter dette..
Noen forslag til hva det kan være eller om noen som har hatt lignende problemer?

Einar Glomseth
11/05/14, 14:00
Kan også legge til at det var montert Xenon i alt av lys i fronten. Men koblet dem ut og enda samme problemet...

mrstfu
11/05/14, 14:07
Les ut feilkoder. Førstepri ved alle slike feil. That said, etternarkedsxenon på biler som ikke er levert med xenon har en tendens til å kødde litt med det elektriske. Ballastene produserer som regel en del støy, og med det økende antall mikroprossessorer i dagens biler er det litt risikosport å montere dette.

Hvor lenge hat xenonen vært montert?

Ola Hagen
11/05/14, 14:11
satt på xenon beregnet for canbus? eller slik vanlig standard?

aarnes
11/05/14, 15:13
For meg høres dette ut som en ganske seriøs forstyrrelse på CAN. Kan komme av ettermarkedsxenon, men like gjerne en jordingsfeil også.
Forsøk å koble av BEGGE polene på batteriet, gi det 10min fra koblet, deretter tar du pluss og minus sammen. da får du en fullstendig nullstilling av bilen om noen styreenheter har hengt seg opp. (Dette tipset kommer fra Volvo forresten)
Bare husk å gi det 10min før du gjør det, så ikke du evt. kortslutter/ødelegger noe .

Einar Glomseth
11/05/14, 21:03
Det var xenon uten canbus...
Men problemet løst! Gjorde som tipset til aarnes og det var liv igjen! Tusen takk! :-)
Var ganske nervøs at det var noe virkelig dyrt...

aarnes
11/05/14, 22:05
Det var xenon uten canbus...
Men problemet løst! Gjorde som tipset til aarnes og det var liv igjen! Tusen takk! :-)
Var ganske nervøs at det var noe virkelig dyrt...

Så bra at det løste seg. helt sikkert en styreenhet som har hengt seg opp.
For noen år siden hadde jeg et problem med at hver gang jeg vrei på lysbryteren fra 0 til park eller fra 1 til park (for å kjøre med grøftelys og park) så åpna bagasjeluka seg. Sleit med dette lenge, helt til jeg fikk tipset som jeg skrev over her.