PDA

Vis full versjon : senking av volvo 850?



Bjørnstad
11/05/14, 12:12
trenger tips til senking av volvo 850
vurderer senke fjører og evt coil overs

noen som har tips og komme med?
ønsker helst noe som går og få i vognkort.

brynna
11/05/14, 17:31
Hva med hugger og fjærer fra en GLT??? Mener GLT er 2-3 cm lavere enn "standard" 850.

Er du ute etter lavere bil http://www.nordicautoimport.no/produkter/produkter-for-bil/volvo/ta-technix-justerbart-senkesett-850.aspx

RValand
12/05/14, 23:58
partsandretards (altså TA technix) sine coilovers ville ikke jeg brukt, har hatt dem selv og det var ikke noe kjørekomfort i det hele tatt, (men for alt jeg vet så er det gjerne ikke det du vill ha).
og ikke minst så knakk den ene demperen bokstavelig rett av fremme på coiloveren. var ikke særlig imponert.
og for dere andre som tror at jeg har montert dette her feil, så må jeg desverre si at jeg er selv bilmekaniker og
vet hvordan man monterer coilovers/ senkesett ;).

850GLTsilver
13/05/14, 05:15
Hva med hugger og fjærer fra en GLT??? Mener GLT er 2-3 cm lavere enn "standard" 850.

Er du ute etter lavere bil http://www.nordicautoimport.no/produkter/produkter-for-bil/volvo/ta-technix-justerbart-senkesett-850.aspx

Standard GLT er ikke så mye lavere nei. Det var først på T5 at chassiet ble ordentlig senket. GLT var kun litt stivere.
Senkesett var tilgjengelige fra Volvo.

gaupe
13/05/14, 11:01
Standard GLT er ikke så mye lavere nei. Det var først på T5 at chassiet ble ordentlig senket. GLT var kun litt stivere.
Senkesett var tilgjengelige fra Volvo.

Turbochassiet var faktisk ikkje standard, ein måtte spesifisere dette.

mrstfu
13/05/14, 12:53
Det var vel som i dag, at man måtte legge til fabrikksenk på optionslista? Da ba man vel strengt tatt om understellet fra T5R eller R, for T5 i seg selv har vel aldri hatt noe mer senk enn basisbilene som standard?

Daniel V
13/05/14, 13:02
Kan ikke se for meg det nei. Min var i alle fall skyhøy originalt.

gaupe
13/05/14, 14:12
Det var vel som i dag, at man måtte legge til fabrikksenk på optionslista? Da ba man vel strengt tatt om understellet fra T5R eller R, for T5 i seg selv har vel aldri hatt noe mer senk enn basisbilene som standard?

Det var ei pakke som heitte T5 i Norge, som var "standard" på T5, men du kunne endre på det, kva som var i andre land er meir uvisst.

mrstfu
13/05/14, 14:45
Det var ei pakke som heitte T5 i Norge, som var "standard" på T5, men du kunne endre på det, kva som var i andre land er meir uvisst.

Det jeg så for meg ja. Aldri sett en original T5 uten fjellgeit-tendenser.