PDA

Vis full versjon : bygge turbo på b230FB m/531topp å underspyling



Veslegilli
15/06/10, 09:58
Åssen vil det være å sette turbo på en b230fb med underspyling å 531topp, har fått tak i begge hjerner med chip, turbo, dyser, førmotstand å det meste jeg trenger til en billig penge. Åssen vil dette gå?

Veslegilli
15/06/10, 10:15
Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten

Volvo360tic
15/06/10, 12:10
vil jo fungere greit de:) jeg turbokonverterte en f motor å den hadde alt org untat strupa bensintrykkregulator, kjørte på 0.6 men da var de mye teningsbank ved turtallsperra. ellers så funka de veldig bra.

asdf
15/06/10, 17:25
Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten

Jeg vil påstå at det er mer optimalt med f bunndel enn ft/fk bunndel. Man får jo mer kompresjon. Var bare i steinalderen det var om å gjøre å ha minst mulig statisk kompresjon ved turbokonvertering.

Veslegilli
15/06/10, 22:38
Hva ville dere anbefalt at jeg skulle kjørt på i ladetrykk med tanke på at det ikke skal gå til helvette, har bare den orginale wastegaten på turboen å det er 0,3 i grunntrykk på den å siden det er behov for mindre ladetrykk pga høyere kompresjon. Hva hadde dere lada? Å er det noe annet dere anbefaler?

jonass
16/06/10, 16:00
Med 13c så hadde jeg prøvd og lada rett rundt 0,6-0,8 tenker jeg.
Men med større turbo hadde jeg lada mer, det er jo aldri noe fasit på dette.

Evolve_88
16/06/10, 16:17
fungere fint å kjøre 531 topp med A kam på orginal FD motor med turbo. Kjører 0,7-0,8 bar med orginal FK bensin og tennings hjerne med Fk dyser og 3bar bensintrykk. Og en liten 13G turbo med orginal intercooler. God respons er det å:)