Vis full versjon : bygge turbo på b230FB m/531topp å underspyling
Veslegilli
15/06/10, 09:58
Åssen vil det være å sette turbo på en b230fb med underspyling å 531topp, har fått tak i begge hjerner med chip, turbo, dyser, førmotstand å det meste jeg trenger til en billig penge. Åssen vil dette gå?
Veslegilli
15/06/10, 10:15
Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten
Volvo360tic
15/06/10, 12:10
vil jo fungere greit de:) jeg turbokonverterte en f motor å den hadde alt org untat strupa bensintrykkregulator, kjørte på 0.6 men da var de mye teningsbank ved turtallsperra. ellers så funka de veldig bra.
Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten
Jeg vil påstå at det er mer optimalt med f bunndel enn ft/fk bunndel. Man får jo mer kompresjon. Var bare i steinalderen det var om å gjøre å ha minst mulig statisk kompresjon ved turbokonvertering.
Veslegilli
15/06/10, 22:38
Hva ville dere anbefalt at jeg skulle kjørt på i ladetrykk med tanke på at det ikke skal gå til helvette, har bare den orginale wastegaten på turboen å det er 0,3 i grunntrykk på den å siden det er behov for mindre ladetrykk pga høyere kompresjon. Hva hadde dere lada? Å er det noe annet dere anbefaler?
Med 13c så hadde jeg prøvd og lada rett rundt 0,6-0,8 tenker jeg.
Men med større turbo hadde jeg lada mer, det er jo aldri noe fasit på dette.
fungere fint å kjøre 531 topp med A kam på orginal FD motor med turbo. Kjører 0,7-0,8 bar med orginal FK bensin og tennings hjerne med Fk dyser og 3bar bensintrykk. Og en liten 13G turbo med orginal intercooler. God respons er det å:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.