PDA

Vis full versjon : B230fk lugger



H.Flote
10/05/14, 07:54
Hei! Hadde sjåfør på 760en en helg, da den begyndte å lugge noe jævlig.. Går altid helt fint ved vanlig kjøring, men plutselig begynder den å ruske.. Hørest ut som den går bare på 3 sylindere når jeg gir gass, men ved vanlig turtall uten å klampe gassen i bunn går den på alle 4...
Går helt fint som regel, men av og til begynner den å lugge og gå ekstremt dårlig, holder på slik noen minutter, så går den tilbake til å gå helt fint igjen!
Noen som har forslag om hva som kan feile? Er ikke falskluft i innsuget, ingen feilkoder..
B230fk med lh 2,4.
Takker på forhånd for svar:)

Minge89
10/05/14, 21:46
Kan være att bensinfiltret ditt begynner å bli tett:)

H.Flote
10/05/14, 22:05
Bensinfilter og pumpe er nytt for 3mnd siden:)

Minge89
10/05/14, 22:33
Kan være at det er mye kondens i bensina. Kan også være att pluger, kabler og fordeler begynner å synge på siste værs:)

Wakdar
11/05/14, 07:30
Har du bytta/rensa luftfilter på den? :)
Mulig det er luftfilter som er tett, da suger den slangen mellom luftfilter og turbo flat slik att den ikke får luft. :)

H.Flote
11/05/14, 15:40
Har rensa luftfilter:) ja får prøve å skifte pluggledninger og div:)

daihatsu93
11/05/14, 15:47
Jeg hadde et uforståelig problem med min, den gikk og lugget, fant aldri ut feilen, og prøve byttet alt,uten noe forskjell. når jeg skulle opgraderte turboen, så ble feilen borte. Feilen jeg hadde var i turboen,den ga ladetrykk,men den røyk også ganske bra. men det kan være noe annet også!