PDA

Vis full versjon : problemer med Grom Audio



vikry
09/05/14, 23:34
Etter mye vurdering og lesing her på forumet kjøpte jeg Grom Audio sin løsning for aux til HU-850. (Grom-And2-vol01)
Den består av en liten boks med tilslutningskabler. Enkelt og plug&play. Strøm og jord tok jeg fra sigarett tenneren. Så stiller jeg radioen på CD og kobler en Ipod med musikk til 3.5mm aux- pluggen fra Gromboxen, men… ikke en lyd å høre. Så kobler jeg en minnepinne med musikk til USB inngangen til grom boxen, men…. Ikke en ly der heller.
Kan ikke se at jeg har gjort noen feil med koblingen, og dermed brer frustrasjonen seg. Hva gjør man når man tror man har gjort alt riktig og det likevel ikke virker?

Jeg ser ingen løsning og er fristet til å gi opp prosjektet, men hvis noen har en god ide så tar jeg i mot med takk.

En annen ting er at det er så trangt i dashbordet bak radioen at jeg måtte plukke ut igjen gromboxen for å få radioen tilbake på plass. Hvis alt hadde virket som det skulle så hadde jeg dermed likevel hatt et problem med å få klemt det hele på plass. Og jeg som trodde det skulle bli plass til en DAB-enhet også.

Jeg skulle gjerne hatt noen gode råd for å komme videre, men skriver mest for å advare andre som tenker på det samme. Det som ser enkelt ut på reklamen er ikke alltid like enkelt i virkeligheten.

Anders Dybvadsskog
10/05/14, 15:37
Mye problem med min å. Må dra ut kontakten hele tiden.. Måtte gjøre det 3-4 ganger før den funka første gang også.

TommyG
14/05/14, 18:34
Jeg og koblet strøm og jord til sigarett tenner når jeg skulle sette opp min. Det fungerer ikke fordi den skal ha strøm hele tiden. Husker ikke på stående fot hvordan den skulle kobles nå, men hva sier bruksanvisningen?

Edit:

http://www.gromaudio.com/docs/volvo_instructions_ptap.pdf

Gul leder fra Grom til øverste til venstre pin på hu som vist på tegningen. Sort leder fra Grom til chassis på hu.

Etter at jeg gjøre dette, har min fungert problemfritt så langt

Jeg har plassert min nede til høyre bak hu. Det er god plass til den der

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

aarnes
14/05/14, 22:01
Jeg har hatt min siden desember og ikke et eneste problem. (HU850)
MEN det som jeg gjorde feil når jeg monterte, var at jeg satte pluggen inn i HU850 feil vei, den skal stå opp-ned - altså med selve kabelen oppover - det sto det nada om i monteringsanvisningen.
i tillegg jordet jeg den på kabelen til HU850. Husk at om du skal veksle mellom inngangene på GROM må du trykke på noe på spilleren (som jeg ikke husker) - jeg bruker kun BT.

TommyG
15/05/14, 07:12
Husk at om du skal veksle mellom inngangene på GROM må du trykke på noe på spilleren

Når du på hu bytter til CD veksler, har du ett par sekunder til å bytte kilde på Grom med "neste låt knappene" på hu.


Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk