PDA

Vis full versjon : Får man feilmelding hvis reg.reim hopper over ett hakk eller to?



Torsen67
09/05/14, 11:27
Noen som vet?

Jimmen
09/05/14, 16:31
Det er jeg meget sikker på, men står jo ikke "regrem fel" i kjørecomputer, så helt sikker motorfeil eller lignende.
Alt vil jo bli helt tullete om den hopper over ett hakk.

Torsen67
09/05/14, 19:02
Mener jeg har lest det flere steder her inne at reima kan hopper og at bilen vil dra dårligere. Men kommer ikke på hvor jeg leste det. Kan en epa-reim i fra skruvat være så unøyaktig laget at det også blir tull med motoren?

Jimmen
11/05/14, 10:17
Ja, om den hopper over er det garantert at den går dårligere, kan også knuse motoren din.. :)
Reim fra skruvat hadde jeg aldri kjøpt uansett, reg reim kjøper jeg kun som orginal del fra volvo..

Kjipt og rase motor fordi man vil spare noen hundrelapper :p

Ola Hagen
11/05/14, 13:20
Ja, om den hopper over er det garantert at den går dårligere, kan også knuse motoren din.. :)
Reim fra skruvat hadde jeg aldri kjøpt uansett, reg reim kjøper jeg kun som orginal del fra volvo..

Kjipt og rase motor fordi man vil spare noen hundrelapper :p

skruvat sin reg reim som de selger er bridgestone, og det er jo merkevare. Fler firma som selger den reima og. hva er epa reim? :P

Børge Vikebø
12/05/14, 11:49
skruvat sin reg reim som de selger er bridgestone, og det er jo merkevare. Fler firma som selger den reima og. hva er epa reim? :P

Biltema hadde goodyear tidligere, opplevde selv at de på 240 hoppet over..Satt den på merker og strammet opp på ny, hoppet over noen ganger til. Da ble da original reim, og problemet var løst.

Torsen67
12/05/14, 13:21
Epa-reim = ræva/billig reim:D (gammelt uttrykk) Er fristet til å kjøpe original reim eller fra Mekonomen eller noe sånn for å få nattero.

Jakke
13/05/14, 01:03
Om det er til en diesel så for guds skyld, kjøp original reim! Vet ikke hva Volvo har, men det er snakk om 0,2mm klaring mellom stempel og topp eller rundt der på noen dieselmotorer, ett hakk og ventilen kan fort gi stemplet et kakk, og da er løpet kjørt.

larsverm
14/05/14, 10:45
Vi kan vel si at man bør prioritere å spare penger andre steder enn på prisen av en reg.reim.

aarnes
14/05/14, 21:54
Regreim på volvo koster ca 500kr. det er kun reima.

Torsen67
14/05/14, 22:35
Men jeg får rabatt på reim blandt annet ifra Mekonomen. Er det godkjent nok?

Børge Vikebø
14/05/14, 22:36
Original. Å spare småsummer på vitale deler blir dumt.


Sent from my aiFåon using Tapatalk

gswede
15/05/14, 02:17
Kjøp regreim på Bilia så kompenserer du kosten med å kjøpe dekk fra VrodoStein, Mikkelin, Cuntinantull eller annet kopiverk al a værste sort. Like lurt som å kjøpe blankskudd til å sette i panna - slitsomt i lengden.

Og nei, du vil ikke nødvendigvis få feilmelding selv om regreima hopper en tann eller to, tre eller mer og du får mer enn feilmeldinger å tenke på, som nevt over her.

Torsen67
15/05/14, 12:51
Grunnen til at jeg spurte om Mekonomen er at det er ikke alle som kjører bilen til Volvo når de feks skal bytte reim. Tviler på at uavhengige verksteder bruker originaldeler, men føler at Mekonomen på en måte er "godkjent" rundt forbi når det gjelder kvalitet på deler og arbeid.

Børge Vikebø
15/05/14, 13:47
Sjekk prisen på volvo først når det gjelder skifte. Regner med de ikke er nevneverdig dyrere når det gjelder dette. Kan ta et eksempel på registerreimsbytte på Hiace med 2KD-motor, et frittstående her i byn tar 6-7000,- mens vi som merkeverksted tar rett over 3000,-...

HansM
15/05/14, 19:33
Sjekk prisen på volvo først når det gjelder skifte. Regner med de ikke er nevneverdig dyrere når det gjelder dette. Kan ta et eksempel på registerreimsbytte på Hiace med 2KD-motor, et frittstående her i byn tar 6-7000,- mens vi som merkeverksted tar rett over 3000,-...

Opplevd dette selv at ikke-merkeverksted er dyrere på slike tjenester. Absolutt verdt å sjekke priser på slikt hos merkeverksteder.
2590kr tar Bilia for å bytte reg.reim på diesel.

http://www.bilia.no/verksted-og-tjenester/oversikt/service-for-eldre-biler/bilia-service-6-for-volvo/