PDA

Vis full versjon : Hvordan er eksosen festa?



boman
15/06/10, 05:10
Katalysatoren og downpipen min henger veldig langt ned og subber ofte i bakken. Så jeg lurer på om det er riktig at DP kun skal være festa i turboen?

De eneste festene jeg har på eksosen min nå er 2 gummioppheng på hver av lyddemperne (2 stk) og 3 bolter på DP/turboen.

turbophilip
15/06/10, 06:28
Det stemmer det DP er kun festa i turboen.

gasgasboy
15/06/10, 12:25
Er riktig det ja .. Dp er festa i turboen, også er det vell ett lite stag under rett før katalysator som fester dp i gulvet på bilen .. Min også henger langt ned, eneste som er å gjøre med dette er å kutte inn DP litt, så den kommer litt nærmere gulvet :)

Anders-
15/06/10, 13:19
Er vel ett lite "stag" fra dp til girkassa og?

940pearl
15/06/10, 13:20
Ja, men er vel mest for at den ikke skal vandre frem og tilbake.

Anders-
15/06/10, 13:22
Ja, men er vel mest for at den ikke skal vandre frem og tilbake.

Jepp, men det er vel fortsatt ett feste? ;)

Dårlige motorfester kan jo også føre til at hele motoren er litt mer vendt til høyre enn vanlig? Kan det være noe av grunnen?

ChrML
15/06/10, 14:22
Er riktig det ja .. Dp er festa i turboen, også er det vell ett lite stag under rett før katalysator som fester dp i gulvet på bilen .. Min også henger langt ned, eneste som er å gjøre med dette er å kutte inn DP litt, så den kommer litt nærmere gulvet :)
Jeg hadde ikke det staget originalt. Kun et feste på hver lyddemper.

henrik940
15/06/10, 14:35
Jeg hadde ikke det staget originalt. Kun et feste på hver lyddemper.

Da er vi 3.

kermitt
15/06/10, 14:46
lag ett feste på girkassa og kort inn DP litt. hjelper også på med ett stag fra motor til dempertårn. så den ikke lener seg så voldsomt og bender på eksosen. stemmer som resten sier. er kun festa i turbo og lyddempere. alt for dårlig spør du meg.

trond745
15/06/10, 15:27
lag ett feste på girkassa og kort inn DP litt. hjelper også på med ett stag fra motor til dempertårn. så den ikke lener seg så voldsomt og bender på eksosen. stemmer som resten sier. er kun festa i turbo og lyddempere. alt for dårlig spør du meg.

Vel. jeg har tre fester... siste sitter oppe ved girkassa. Det gjør ikke så mye til ell fra, Eneste forskjellen er skrangle lyden den lager når skruen har detti ut!!

boman
15/06/10, 15:41
Da får jeg løsne på DP ifra turboen og løsne den ifra eksosen vidre for å se om jeg kan få en litt bedre vinkel på den, er upraktisk å subbe med 2-3 i bilen på vanlig norsk vei, og ikke minst fartshumper, for da må det jo rett og slett at DP er montert med feil vinkel mot turboen i utgangspunktet.

gasgasboy
18/06/10, 16:12
Syntes det er rart at jeg har feste fra dp til gulvet, en som har fra girkassa til eksoen, mens andre har bare 2 fester til lyddempere ? Kan det ha noe med politi oppsett eller lignende ?

Bare skru av DP, løsne den fra turboen og katten, så kutter du kanskje av en 2-3 cm på den, får den sveisa sammen, å henger opp hele dritten på nytt, da kommer den vel litt nærmere gulvet ? :)

ChrML
18/06/10, 16:44
Syntes det er rart at jeg har feste fra dp til gulvet, en som har fra girkassa til eksoen, mens andre har bare 2 fester til lyddempere ? Kan det ha noe med politi oppsett eller lignende ?

Bare skru av DP, løsne den fra turboen og katten, så kutter du kanskje av en 2-3 cm på den, får den sveisa sammen, å henger opp hele dritten på nytt, da kommer den vel litt nærmere gulvet ? :)
Yup, skal hjelpe bra det. Eksosen ligger jo ekstremt lavt originalt.

gasgasboy
18/06/10, 16:49
Ja, den gjør det .. Bunden på katten min er skrapa bort omtrent den :p

ChrML
18/06/10, 17:02
Den klemma midt under bilen skrapa på hver jævla fartsdump på bilen min hvis jeg hadde 1 person baki eller mer. Når bilen var original høy med originale fjører bak. Ganske skummel den flensen igrunn for hekter den fast i en skikkelig kant så river man jo av hele eksosanlegget. Kanskje med turbo og grenrør i samme slengen.

boman
23/06/10, 18:50
Løsna DP ifra turbo og bak katalysatoren, men fikk ikke heva eksosen nok (fikk den opp kanskje 2cm), så er klart det hjalp med litt bedre vinkel.
Men eksosen synker mye ned når jeg fjerner jekken fra eksosen (som jeg har brukt til å holde det oppe. Nei, har ikke pressa det opp, kun for å holde), så jeg tror et feste til ville gjort susen. Får jeg kjøpt et originalt feste til DP?

ChrML
23/06/10, 19:05
Løsna DP ifra turbo og bak katalysatoren, men fikk ikke heva eksosen nok (fikk den opp kanskje 2cm), så er klart det hjalp med litt bedre vinkel.
Men eksosen synker mye ned når jeg fjerner jekken fra eksosen (som jeg har brukt til å holde det oppe. Nei, har ikke pressa det opp, kun for å holde), så jeg tror et feste til ville gjort susen. Får jeg kjøpt et originalt feste til DP?
Tror heller problemet er at DP-en er for lang. Må nok kortes inn litt og sveises sammen skal det bli noe greie på det. Å legge til et nytt feste for å heise det vil jo eventuellt bare gjøre så det blir i spenn.

boman
23/06/10, 19:18
Den vil da ikke henge i spenn hvis jeg løsner opp i hver sin ende av DP før jeg fester den? Når dere snakker om å korte inn DP, mener dere da der DP er på vei "ned" og ikke rett før katalysatoren?

ChrML
23/06/10, 19:20
Den vil da ikke henge i spenn hvis jeg løsner opp i hver sin ende av DP før jeg fester den? Når dere snakker om å korte inn DP, mener dere da der DP er på vei "ned" og ikke rett før katalysatoren?
Kan ikke helt se hvordan du skal få downpipen høyere ved å løsne i hver ende og rotere den. Den vil vel enten butte i girkasse eller vangen før den går noe særlig høyere.

Ja, tenkte på å kappe den der den går rett ned og sveise sammen igjen.

boman
23/06/10, 19:27
Jeg tenker ikke å rotere den, kun heve den. Jeg kan nå uten mye kraft løfte eksosen 2-3 cm oppover, så hvis jeg får et feste som holder den kanskje 2 cm oppe vil dette hjelpe betraktelig.

ChrML
23/06/10, 19:33
Jeg tenker ikke å rotere den, kun heve den. Jeg kan nå uten mye kraft løfte eksosen 2-3 cm oppover, så hvis jeg får et feste som holder den kanskje 2 cm oppe vil dette hjelpe betraktelig.
Du får jo ikke hevet eksosen ved å løsne den når den er festet på en fast plass (turboen). Da må du isåfall heve de bakre festene litt der den henger i gummioppheng, men da vil eksosen gå på skrått fra langt nede helt fremme og oppover.

boman
23/06/10, 19:57
Tror vi missforstår hverandre.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1979.jpg

Sånn er det hos meg i dag (nederst). Jeg slår nedi i området ved den rød streken. Problemet er at DP har en vinkel som er retta for mye mot bakken.

Jeg vil vinkelen på DP skal være litt mer vannrett (øverst).

ChrML
23/06/10, 20:15
Tror vi missforstår hverandre.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1979.jpg

Sånn er det hos meg i dag (nederst). Jeg slår nedi i området ved den rød streken. Problemet er at DP har en vinkel som er retta for mye mot bakken.

Jeg vil vinkelen på DP skal være litt mer vannrett (øverst).
Åja, hmm. Kan ikke huske at det var sånn hos meg, min hang igrunn lavt hele veien etter det jeg husker. Kan du ikke heise dem litt på de bakerste festene så det ikke skrår nedover eller blir vinkelen helt feil bakerst ved endestussen da?

boman
23/06/10, 21:12
Hvordan heiser jeg de bakerste festene? Gummiopphengene er jo ikke mulig å justere.

ChrML
23/06/10, 21:20
Hvordan heiser jeg de bakerste festene? Gummiopphengene er jo ikke mulig å justere.
Montere kortere fester, eventuellt hekte eksosen på det midterste hullet i opphenget. Modifisere festet på lyddemperen så det blir høyere osv... Mange muligheter.

boman
23/06/10, 21:30
Sånn sett ja. Men siden noen biler kom originalt med flere fester burde det jo gå å få tak i et feste til til DP'n, som kanskje er det enkleste og beste.

ChrML
23/06/10, 21:33
Sånn sett ja. Men siden noen biler kom originalt med flere fester burde det jo gå å få tak i et feste til til DP'n, som kanskje er det enkleste og beste.
Ja, men kan ikke skjønne hvordan det skal kunne heve eksosen din i bakkant. Eksosen henger jo fast i turboen og det er jo ingenting som kan flekse mellom turboflensen og midt på downpipen. Og det hjelper jo ikke akkurat på at de bakerste festene er for lave.

boman
23/06/10, 21:40
Turboen klarer ikke å holde eksosen oppe i ønsket vinkel, derfor må jeg ha et feste midt på DP for å klare å holde den oppe (tror jeg).
De bakerste festene mine er ikke for lave (burde de ikke være, er helt nye gummioppheng).

ChrML
23/06/10, 21:45
Turboen klarer ikke å holde eksosen oppe i ønsket vinkel, derfor må jeg ha et feste midt på DP for å klare å holde den oppe (tror jeg).
De bakerste festene mine er ikke for lave (burde de ikke være, er helt nye gummioppheng).
Det er jo ingenting på turboen som flekser, så enten holder den eksosen oppe og er tett eller så holder den jo ikke eksosen i heletatt og lekker som faen :p. Om du legger til et feste midt på DP-en som er 30cm bak turboen og på samme rør så får du jo ikke heiset eksosen noe høyere enn det er festet i turboen foran. For da ville jo downpipen vært høyere enn flensen på turboen foran etter at du monterte festet.

Hvis det er sånn som på bildet ditt at det er for lavt bak ved svingen etter baksetene der (der det pleier å subbe), så er det jo opphenga bak som må heves. Husker ikke hvordan festene på originale lyddempere ser ut, men mulig de bare er å banke litt oppover?

Eksosen henger lavt på alle 940 LT originalt, så det kan henge lavt selv om alle gummiopphenga dine er nye.

Et feste på DP er uansett ikke å forakte da, for blir en del mindre belastning på grenrøret av det. Sprekker ikke så fort,

TeamBørnOut
23/06/10, 21:47
orginalt sitter det ei klemme på DP til girkassa. (derfor en skrue på girkassa er litt lengre en resten). det hjelper en del. er den fjernet så monter ny / lag

boman
23/06/10, 22:20
Det er jo ingenting på turboen som flekser, så enten holder den eksosen oppe og er tett eller så holder den jo ikke eksosen i heletatt og lekker som faen :p. Om du legger til et feste midt på DP-en som er 30cm bak turboen og på samme rør så får du jo ikke heiset eksosen noe høyere enn det er festet i turboen foran. For da ville jo downpipen vært høyere enn flensen på turboen foran etter at du monterte festet.

Hvis det er sånn som på bildet ditt at det er for lavt bak ved svingen etter baksetene der (der det pleier å subbe), så er det jo opphenga bak som må heves. Husker ikke hvordan festene på originale lyddempere ser ut, men mulig de bare er å banke litt oppover?

Eksosen henger lavt på alle 940 LT originalt, så det kan henge lavt selv om alle gummiopphenga dine er nye.

Et feste på DP er uansett ikke å forakte da, for blir en del mindre belastning på grenrøret av det. Sprekker ikke så fort,

Det vet jeg. Men DP er jo kona der den settes mot turboen, altså du kan montere i den forskjellige vinkler før du strammer de 3 boltene.

Jeg ble litt usikker nå på hvordan dette ser ut, så jeg skal ta en bilde av eksosen i morgen så dere får se hvordan det er. Det er ikke originalt eksosanlegg, det sitter på et simons halvsats effektanlegg (2,5" trur jeg).

ChrML
23/06/10, 22:26
Det vet jeg. Men DP er jo kona der den settes mot turboen, altså du kan montere i den forskjellige vinkler før du strammer de 3 boltene.
Nja, veldig lite man kan justere der igrunn. I min erfaring så blir vinkelen nesten det samme uansett når boltene er strammet. Men får det bare ikke til å stemme at du får fikset problemet at det subber bak ved å montere et feste over 1 meter lenger frem. Når det andre eksosfestet er 30cm bakenfor og bare kan heises litt. Blir veldig stor kraftarm på det fremre festet hvis du skal jekke opp eksosanlegget og skru til det og festet bakenfor vil bli veldig slapt.

TeamBørnOut
23/06/10, 22:28
Det følger jo med en slik klemme til simons effektanleggene som du skal feste til girkassa :)
har en ny slik DP her innpakket. Der ligger alt man trenger

boman
23/06/10, 22:29
Nja, veldig lite man kan justere der igrunn. I min erfaring så blir vinkelen nesten det samme uansett når boltene er strammet. Men får det bare ikke til å stemme at du får fikset problemet at det subber bak ved å montere et feste over 1 meter lenger frem. Når det andre eksosfestet er 30cm bakenfor og bare kan heises litt.

Jeg har veldig liten erfaring ifra å skru eksos, så det er langt ifra sikkert min teori stemmer.

Men jeg fikk nå heva eksosen min ca 2 cm ved å løsne opp de 3 boltene og i skjøten ifra katalysator og til lyddemperen, men jeg trenger å heve den noen cm ytterligere.

boman
23/06/10, 22:30
Det følger jo med en slik klemme til simons effektanleggene som du skal feste til girkassa :)
har en ny slik DP her innpakket. Der ligger alt man trenger

Jeg har kjøpt brukt effektanlegg og det er halvsats (altså ifra katalysator og bakover), så jeg vil ikke tro den klemma fulgte med settet.

boman
23/06/10, 22:33
orginalt sitter det ei klemme på DP til girkassa. (derfor en skrue på girkassa er litt lengre en resten). det hjelper en del. er den fjernet så monter ny / lag

Klarer ikke å se denne i Vadis jeg.

TeamBørnOut
23/06/10, 22:34
Ikke alt som står i vadis gitt :)

ChrML
23/06/10, 22:35
Jeg har veldig liten erfaring ifra å skru eksos, så det er langt ifra sikkert min teori stemmer.

Men jeg fikk nå heva eksosen min ca 2 cm ved å løsne opp de 3 boltene og i skjøten ifra katalysator og til lyddemperen, men jeg trenger å heve den noen cm ytterligere.
Det er mulig du fikk hevet eksosen litt ved å vri på downpipen litt. Men hvis problemet er sånn som du tegner det så er den åpenbare løsningen for meg å forsøke å heve eksosen bakerst.

Hekt ned gummiopphenget på midterste lyddemper og prøv å bank festene lenger opp hvis det er mulig avhengig av hvordan de ser ut. Hekt det på igjen. Da skal det komme høyere. Heis det så mye som er mulig uten at det slår borti karrosseriet.

Så går du på bakerste lyddemper og eventuellt justerer litt på festene der sånn at gummiopphenget blir belastet hvis det er helt slapt. Sånn at ikke all vekta henger på det midterste opphenget.

boman
23/06/10, 22:36
Ikke alt som står i vadis gitt :)

Men da er det vanskelig å bestille den delen :(

ChrML: Da skal jeg først teste ut nytt feste på DP, og hvis teorien min slår feil så tester jeg ut det du nevner.

TeamBørnOut
23/06/10, 22:44
Nå må du åpne øynene da boman :D
1346590 <-- vadis ;)

edit: men ikke kast vekk penga på den klemma. kjøp 3" dp å bli ferdig med det :D

Shaiko
23/06/10, 22:45
fest en eksos klemme i dp`n v/en av girkasse skruene. ta et flatt jern og bor 2 hull, skru flatjærnet fast i den ene skruen på girkassa og det andrehullet bort på skrua te slangeklemma. måtte gjøre dette selv da dpn min stadig var borte i casterfestet og lagde en jævlig irriterendes lyd

gasgasboy
23/06/10, 23:55
Nå må du åpne øynene da boman :D
1346590 <-- vadis ;)

edit: men ikke kast vekk penga på den klemma. kjøp 3" dp å bli ferdig med det :D

Helt klart den beste løsninga ! :D

boman
24/06/10, 05:31
Nå må du åpne øynene da boman :D
1346590 <-- vadis ;)

edit: men ikke kast vekk penga på den klemma. kjøp 3" dp å bli ferdig med det :D

Den så jeg også, men jeg trodde jeg lette etter en klemme som festa den når eksosen var kommet 'helt ned', altså under bilen om du skjønner, feks i den brakketen/vinkelen som stikker ut mot slutten av DP.

Festes den i girkassa den der?

Vet noen omtrent hvor mye en 3" DP koster? Er den bolt-on?

gasgasboy
24/06/10, 12:27
3" DP som er plug and play koster 1500 ,- fra www.pedersens-racing.no :)

ChrML
24/06/10, 12:40
Hmm, jeg kjøpte 3" downpipe fra KRB trading for en stund siden. Uten lambdamutter riktignok. Kosta 800 kr. Ikke plugg 'n play da, er jo beregnet på 3" eksosanlegg hele veien.

TeamBørnOut
24/06/10, 12:41
du øker effekten voldtsomt med 3" eksos også... husk å fjern katten. den er en effekt tyv :D

gasgasboy
24/06/10, 15:26
Kan noen linke meg den krb siden ? Er jo tusen ganger billigere enn Pedersen :p
Hva vil du annbefale å gjøre med katten da TBO ? Fjerne og erstatte med rør, eller bruke mangfoldige tusen på racekat ? :)

boman
27/06/10, 17:33
Sånn ser eksosen min ut:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2448.jpg (http://s896.photobucket.com/albums/ac165/geirb/?action=view&current=lav_eksos1.jpg)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2450.jpg (http://s896.photobucket.com/albums/ac165/geirb/?action=view&current=lav_eksos3.jpg)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2453.jpg (http://s896.photobucket.com/albums/ac165/geirb/?action=view&current=lav_eksos5.jpg)

Tror ikke jeg får heist eksosen så mye bak, ikke på den første lyddemperen ihvertfall.

Noen lure forslag?

ChrML
27/06/10, 21:32
Oioi, de eksosklemmene så ikke bra ut! En fartsdump med en liten kant på så du hekter tak på de klemmene så river du jo hele eksosanlegget av. Skummelt å ha klemmer akkurat der!

Hvorfor får du ikke heiset eksosen bak?

gasgasboy
27/06/10, 21:45
Den han sykt lang nede .. Har testa det med klemmer, hekta de i en liten stein, å hele klemma blei dratt av .. Dette skjedde i 5 km/t, se for deg dette på E6 eller i 80 sona på dårlige norske veier .. Blir ikke mye igjen av turbo og grenrøra da :S

boman
27/06/10, 21:47
Må jo ha klemmer akkurat der..
Skal se mer på det imorgen, men endestussen min kan ihvertfall ikke gå høyere, men mulig den midtre kan heves bittelitt, selv om jeg er skeptisk.

ChrML
27/06/10, 21:48
Den han sykt lang nede .. Har testa det med klemmer, hekta de i en liten stein, å hele klemma blei dratt av .. Dette skjedde i 5 km/t, se for deg dette på E6 eller i 80 sona på dårlige norske veier .. Blir ikke mye igjen av turbo og grenrøra da :S
Kan rive istykker hele toppen og så den sprekker opp hvis man er riktig uheldig. Hender det skjer i forbindelse med påkjørsler bakfra (eksosanlegget).

Ikke uten grunn at jeg bevisst unngikk å ha klemmer midt under bilen på det nye eksosanlegget jeg har lagd. Da er det ikke noe å hekte tak i.

gasgasboy
27/06/10, 21:50
Går ant å få det sveisa :) Eksosen min er sveisa nå, etter at jeg bygde 3" halvveis .. Å da tok jeg gamle festet, kutta det så den nesten gikk rundt 3" rør, bandasjerte eksosen, også stramma opp det festet, å da kom eksosen 2-3 cm høyere opp, og min er nok doppelt så høy som din, og fortsatt er den litt lav ettersom bilen skal senkes ..

Ville prøvd noe av det jeg så nå jeg, er jo nesten farlig å ha eksosen så lav ..

boman
27/06/10, 21:52
Er ikke sveis som er løsningen her tror jeg. Den er jo alt for lav uansett, så det er bedre å få den i normal høyde og eventuelt da vurdere å få det sveisa.
Men hvis noen har mulighet til å hjelpe meg med å se på det (med mulighet for å få bilen heist opp, evt stå under) er det bare å skrike ut, jeg må få løst dette snart (og det er no dritt å ligge under bilen å prøve å se noe).

ChrML
27/06/10, 21:53
Må jo ha klemmer akkurat der..
Skal se mer på det imorgen, men endestussen min kan ihvertfall ikke gå høyere, men mulig den midtre kan heves bittelitt, selv om jeg er skeptisk.
Hvis du ligger under midtre potta og dytter den oppover. Er det mulig uten spesiellt mye makt? Og ser det bedre ut fremover da?

gasgasboy
27/06/10, 21:55
Ja, er ganske enig i det du sier ChrML ! Klemmer er noe dritt, ikke blir det tett heller .. Hvertfall de vanlige som han har da, de du har brukt er jo fine, men koster jo FLESK :D

boman
27/06/10, 21:56
Skal sjekke i morgen etter jobb. men vil jeg ikke da også egentlig 'løfte' motoren? mtp at eksosen er festa i turboen uten noen bevegelige deler?

boman
27/06/10, 21:57
Går ant å få det sveisa :) Eksosen min er sveisa nå, etter at jeg bygde 3" halvveis .. Å da tok jeg gamle festet, kutta det så den nesten gikk rundt 3" rør, bandasjerte eksosen, også stramma opp det festet, å da kom eksosen 2-3 cm høyere opp, og min er nok doppelt så høy som din, og fortsatt er den litt lav ettersom bilen skal senkes ..

Ville prøvd noe av det jeg så nå jeg, er jo nesten farlig å ha eksosen så lav ..

Hvem feste? 'Krokene' på den andre lyddemperen?

gasgasboy
27/06/10, 21:58
Ta av anlegget, kjøp rør på biltema og lag deg 3" fra katten .. Koster deg nøyaktig 700 kr på biltema for alle røra du trenger, å da sitter du igjen med endel kapp og svinn også :).

Eller så kan du jo prøve å ta ut anlegget, se om det er koka på noen måte, og evntuelt tråkke litt på det ? Hva med å sveise inn en liten bøy som gikk 10 cm lenger opp rett etter katten, da ville du jo fått det lenger opp ..

gasgasboy
27/06/10, 21:59
Edit: Når jeg titter på bildene dine så ser det ut til at du allerede har 3" anlegg fra katten .. Sorry for det :p

boman
27/06/10, 22:01
Ta av anlegget, kjøp rør på biltema og lag deg 3" fra katten .. Koster deg nøyaktig 700 kr på biltema for alle røra du trenger, å da sitter du igjen med endel kapp og svinn også :).
Hva mener du? Skal jeg fjerne eksosanlegget jeg har idag og kjøpe nye rør og lyddempere ifra biltema?


Eller så kan du jo prøve å ta ut anlegget, se om det er koka på noen måte, og evntuelt tråkke litt på det ? Hva med å sveise inn en liten bøy som gikk 10 cm lenger opp rett etter katten, da ville du jo fått det lenger opp ..
Koka? Tråkke på det? Er jo juks å lage en bøy etter katten som går opp, når det i utgangspunktet er alt for lavt, er det ikke?

boman
27/06/10, 22:02
Edit: Når jeg titter på bildene dine så ser det ut til at du allerede har 3" anlegg fra katten .. Sorry for det :p

Nei, mener det er 2,5.

gasgasboy
27/06/10, 22:04
Okei, syntes det så mye større ut enn 2,4 " orginal anlegget ditt fra katten .. Kroka skulle det stå .. Jeg tror bøyen du har etter katten er for stor eller noe, eller så er bøyen over akselen for stor, som da gjør at det blir umulig å få eksosen noe særlig høyere opp ..

boman
27/06/10, 22:06
Bøyen over akselen for stor? Det burde jo passe, er kit til denne bilen.
(Eksosen var nesten like lav før jeg bytta eksos også).
Dette er effektanlegget: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLVO_940_GL_GLE_GLT.htm (det øverste)

gasgasboy
27/06/10, 22:14
Ja, eller at den slutter for tidlig da, så når eksosen din ligger helt opptil hengerfestet, så har du jo ikke mer å gå på siden den er så lav ikke sant .. Umulig å få den noe opp da, så det eneste som kunne funka sånn sett er vel å få kjøta på litt da, så du kan få jekka den litt lenger opp .. Hvertfall sånn jeg ville gjort det tror jeg :)

boman
28/06/10, 19:20
Hvis du ligger under midtre potta og dytter den oppover. Er det mulig uten spesiellt mye makt? Og ser det bedre ut fremover da?

Uten å jekke opp bilen å legge meg under fikk jeg ikke løfta den mer en 0,5-1cm. men er ikke alltid like lett å løfte på strak arm sånn hehe.

Tenker kanskje å svinge innom svendsen eksos å høre hva de skal ha for å få fiksa det.. Jeg orker nesten ikke tanken på flere timer på bakken under bilen å skru eksos..

gasgasboy
29/06/10, 02:36
Forståelig .. Eksos er noe forbanna dritt, inntil det passer perfekt og lager lyd :)