PDA

Vis full versjon : Hvordan feste skiholdere rett på buede, originale takstativ (XC90)?



morrun
08/05/14, 00:46
Hei, Da jeg er så dr.. lei av å løfte skiboks, kjøpte jeg et sett brukte THULE 727 skiholdere, den bredeste sorten. Disse er drøyt 60cm lange, og går nesten tvers over taket. Problemet er at de originale aerodynamiske Volvo takstativene er buet. Dermed får jeg ikke festet skiholderne skikkelig og pent nok. En bieffekt av dette, er en infernalsk vindsus, som følge av en glippe mellom takstativ og skiholdere. Prøvde en provisorisk løsning, der jeg monterte festebrakettene mellom skiholder og takstativ, i stedenfor inni skiholderne(der de skal sitte), men ønsker å få dette orntli`innen neste sesong/tur. Er det noen ekstrabraketter eller en utforing jeg må kjøpe til, eller er det noen deler jeg ikke fikk med ved kjøp? Har ringt Torsov og Bilextra, men der visste de ikke. Noen som vet?

Børge Vikebø
08/05/14, 14:33
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/XC90/2003/2.5T%20AWD/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-463984

denne er vel et alternativ..

morrun
12/05/14, 23:37
Hei. Se der ja Børge. Der har du trolig samme Thule skiholderne. Kanskje det står Volvo på dem, men jeg misstenker at Thule og Volvo har et samarbeid. Den gli-skinna er ekstrautstyr. Den har jeg ikke. Men, det ser jemmen ut som det er ei glippe mellom gli-skinna og takstativet på bildet i linken også. Dette må jeg finne ut av. Takk så langt.

Børge Vikebø
13/05/14, 09:39
Alternativet er vel kanskje å fuge igjen med sika eller noe annet (selv om det ikke er ideellt..) da glipen fungerer som en fløyte.. I verste fall må du kjøpe andre bøyler.. :(