Chris22
07/05/14, 20:02
Hei.
Jeg er ny her, så bær med meg :)
Jeg har en Volvo 240, 92 mod med en B230FK som ikke går som den skal.
Den kutter all kraft å begynner med kenguru hopping på 4000rpm, det spruter olje ut av dumventilen som skyter det opp i panseret
så det ser ikke riktig klokt ut inni der :mad:
Kan også si at jeg har byttet toppdekselpakningen for det lakk ut av ene siden på den, jeg renset alle slanger og rør som har sammenheng med veivhusventilasjon, tømte intercooler som inneholdt 1.5l med olje, renset den og satte alt sammen igjen.
Da gikk bilen som den skulle i 3 dager, under normale omstendigheter, så var det påann igjen, spruten står ut av dumpventilen og flammer står 2-3m ut av eksosen (måtte skrive skademelding med en annen bil som lå bak meg i ett lyskryss pga flammen tok hele frontfangeren hans) :(
Er det noen her som kan hjelpe meg å "diagnosere" dette problemet???? B230FK blokk, 531 topp, grønne dyser.
Jeg er ny her, så bær med meg :)
Jeg har en Volvo 240, 92 mod med en B230FK som ikke går som den skal.
Den kutter all kraft å begynner med kenguru hopping på 4000rpm, det spruter olje ut av dumventilen som skyter det opp i panseret
så det ser ikke riktig klokt ut inni der :mad:
Kan også si at jeg har byttet toppdekselpakningen for det lakk ut av ene siden på den, jeg renset alle slanger og rør som har sammenheng med veivhusventilasjon, tømte intercooler som inneholdt 1.5l med olje, renset den og satte alt sammen igjen.
Da gikk bilen som den skulle i 3 dager, under normale omstendigheter, så var det påann igjen, spruten står ut av dumpventilen og flammer står 2-3m ut av eksosen (måtte skrive skademelding med en annen bil som lå bak meg i ett lyskryss pga flammen tok hele frontfangeren hans) :(
Er det noen her som kan hjelpe meg å "diagnosere" dette problemet???? B230FK blokk, 531 topp, grønne dyser.