Vis full versjon : I.H`s 1980 242DL
da har bilen endelig kommet hjem etter nesten 6mnd venting,
veit egentlig ikke så mye om bilen enda, men det jeg veit er det hat kun vært 1 eier av bilen.
sitter en klass orginal B19A i den enda. hele bilen er egentlig klass orginal enda.
er nesten ikke noe rust, litt bakerst i kanalene og reservehjuls brønnen bør jeg bytte etter hvert.
når jeg fikk den hjem så startet arbeidet med å fikse bremser, ene caliperen satt fast, og jeg mistenker at masterpumpa hadde takk kvelden. da det kom en blanding av rust og bremsevæske ut av den:confused: så ny master er på vei fra BCB
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/363.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/10154420_391389304334391_5243939829868723461_n_zps d32597e8.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/05/421.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140503_124940_zps1eacfaff.jpg.html)
da skal bilen på eu-kontroll til fredagen, spennende å se hvordan det går :S
åssen gikk det? Ser ut som et pent eksemplar dette.
åssen gikk det? Ser ut som et pent eksemplar dette.
sorry for sent svar :) jo bilen gikk igjenom den :D måtte bare bytte en caliper og lysrèle, og et endeledd. men ellers så har den fått litt smått nå og da. samt volvo virgo felger(turbo 15")
har minimalt med bilder av bilen enda :/ men kommer snart :)
Høres bra ut med Virgofelger på denne :) fyr løs med bilder!
litt bildeer av den lille saken :) . pluss litt snadder som fulgte med bilen :) har også slik varmetrekk til å ha på grillen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/111.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153305_zpsd69aaa6a.jpg.html)
er noen små skader på hekken på den etter forige eierl litt retting å lakk så er den god som ny
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/112.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153326_zps565306b4.jpg.html)
er denna uvanelig å ha nå eller? :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/113.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153350_zps027f7271.jpg.html)
innvenndig persienne
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/114.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153452_zpsc93403d5.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/115.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153512_zps22deae1d.jpg.html)
orginale radioen å den funker!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/116.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153525_zpsab9d3105.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/117.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153529_zpsc4ac2595.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/118.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153537_zps139149d2.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/119.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153603_zps05317e60.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/120.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153633_zpsccd247ec.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/121.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153657_zpsde60a5cc.jpg.html)
liten B19A men utrulig sprek til alderen å være :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/122.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153726_zpsb191e620.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/123.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153733_zps253db8a1.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/124.jpg (http://s1149.photobucket.com/user/bustehue93/media/20140803_153808_zpsb7858151.jpg.html)
får se hva som blir gjort til vinteren med denne :)
så ut som et meget pent eksemplar dette :)
pass på å gjør de riktige modifikasjonen og ikke bruk den ihjæl :)
så ut som et meget pent eksemplar dette :)
pass på å gjør de riktige modifikasjonen og ikke bruk den ihjæl :)
blir ikke hærja i filler nei, blir heller ikke solgt med det første.
trur jeg kommer til å beholde den original foreløbig, første prioritet er å bli kvitt den overflate rusta i gulvet på under siden av bilen, hvis jeg får lånt garasjen til noen bekjente av meg skal jeg ha ut teppe inne i bilen å se over gulvet for rust :)
skal prøve å ta bilder etter som jeg jobber på bilen :)
Da blir bilen straks parkert for vinteren :)
Så bra ut denne. Skal følge med!
Takker :) blir muligens en litt annen type motor etter hvert. Hvis jeg får et sted å sted å stå. Ser også ut som jeg må parkere bilen i hagen i vinter...
Her er det planlagt ny motor nå :D mere info kommer
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1059.jpg
Da er nye gassere bestilt :) justerbart kam-drev og 531topp innhandlet. http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/84.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/85.jpg
Toppen ble høvla ca 1mm :) helt greit å ha tilgang på slikt[emoji1]
1 bilde til da :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/169.jpg
Flere bilder når jeg får mere bildeler :)
Ja håper det :) skal til BT i påsken å snakke litt med dom. Skal se om jeg får godkjent detta. Bør ikke være noe problem egentlig :)
Bitte bitte liten oppdate. Ny motor imnkjøpt. Gått ca 150000 km
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/287.jpg
Da var nye motoren plukket ned så mye som jeg ville :) http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/371.jpg
Fant også ut at det satt underspyling i den
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/372.jpg
Mere bilder. Håper folk vil kommentere :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/552.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/553.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/554.jpg
Ser ut som en pen og velholdt bil :) hva er planen med nymotoren? effekt?
Moro med skikkelig sugis ;)
Tja effekt bare det blir mere en orginalt :) hehe håper på over 150hk. Da er jeg fornøyd egentlig. Skal prøve å få godkjent den med de gasserene jeg skal ha og litt slikt. For så og lage 2.5L :D
Da var man medlem også ^_^
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/356.jpg
Begyner å ha gått et stykke nå
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/1042.jpg
Stemmer for å holde på originalt utseende. Hva med tidstypiske skilter?
Skilter blir etter hvert. Blir litt lavere pga vil ha litt anna kjøre egenskaper. Blir 20-30mm senk. Ellers ikke noe mere :) motor er på vent pga annen bil
Altså ikke på noen måte noen ødelegging på gang - bør kunne regnes for godkjent. :)
Her blir det minstmulig ødlegging :) er jo ikke mange av disse med den fronten der
Sant nok, det er den typen lykter som finnes til færrest typer/årsmodeller. Mange har likt dem dårlig opp gjennom årene og byttet til hvilken som helst annen type front. Men nå fremstår omsider de kvadratiske lyktene som ganske kule - og dessuten er det jo et poeng i seg selv å bevare så gamle og bra biler i nærmest original stand, vil jeg si. :)
Ser nå ut som om denne kommer til å bli brukt mye framover :) ikke dumt :)
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Nå begyner små problemene å kommer her også
Høres ut som en snekke når jeg kaldstarter den. Høres ut aom den bare går på 3sylindere. Car en som nevnte for meg at enten er en ventilsvidd. Ellet så er gasseren ujustert. For den blir bedre etter bare noen meter med kjøring
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Fin bil, følger med videre. :)
Fin bil, følger med videre. :)
Takker :) hyggelig med slike tilbakemeldinger
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det kjem sikkert luft inn i bensinsystemet sånn at bensinen siger tilbake når bilen står i ro sånn at han får for lite bensin i starten, men når han går litt blir bensinen pumpa fram igjen. Det kan no vera greit å sjekka slangane for sprikker og sjekka at klemmene er skrudd fast uansett, men det kan jo vera i forgassaren og. Luktar det bensin?
Hørte med et par folk i går. Han ene mente det kunne væra plugger og eller pluggkablene. Trur ikke bensina renner tilbake da bilen fyrer på 2sek. Lukter heller ikke bensin. Men skal skjekke.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Etter en god stund så fant jeg et pat ledninger som var feilkoblet (av meg selv) :/ og det endte med coil formotstanden til coil å stiften ble byttet :) så nå starer den igjen :)
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
bilen står nå lagret til over vinteren å jeg håper inderlig at den vil starte til våren :confused:
hvor mye jobb er det å bytte til de "nyere" støtfangerne?
og åssen skal jeg gå fram for å få godkjent denne bilen med feks 2,3L med 2dobble gassere? er ikke veldig god på å skive søknader å slikt.
vet jeg ikke må over 190hk på de bremsene jeg har nå. men er det mere som eventuelt må byttes?
takker for alle svar og kommentarer :D
Ser ut som du har sikra deg et bra eksemplar! :) Følger med jeg, for kunne gjerne tenkt meg å vite om du får godkjent med to doble gassere :)
Vil da håpe at det går. Siden avgassene på denna kan væra på ca 4.5% det er jo ganske høyt i utgangspunktet :)
hvor mye jobb er det å bytte til de "nyere" støtfangerne?
Uten at jeg kan gå i detalj kan vi fastslå at det greit lar seg gjøre. Men da "roter" vi med det originale utseendet, får vi huske på.
Sant det men de fangerene jeg har nå er så sykt dårlige. Aluen har begynt å bli stygg og klarlakken på dem har begynt å ramle avog den har begunt å korrodere. Så bestemte at jeg skal se åssen den blir med nye fangere.men deter bare hvis jeg får tak i noen pene nye da :)
Håper på å få hjelp av en eller annen te å få sendt søknad til volvo og bt:)
Dan Bay-Johansen
25/01/16, 21:59
Ang fangere, puss ned og lakk dem svart matt. Så flytter du dem lengre inn, blir nice!
Bilen er nå henta fra lager å venter på å bli lettere demontert innvendig for skjekk for rust å annet morsomheter..... Blir mere bilde oppdateringer når jeg får begynted den :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Sitter å tenker litt nå. Hva synes folk om å beholde den orginale b19a motoren å bare overhale den og friske den opp litte grande. Eller bygge ny motor?
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Æsj a meg masse rust a gitt [emoji13]
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/565.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Har aldri sett verre på ein 36 år gammal bil nei
Er vell mere også men ikke som jeg må ta nå
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/589.jpg
Eneste hullet jeg har funnet
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/590.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/591.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Ikkje gale i det heile tatt :)
Hvis det ikke er mere enn det tror jeg du skal være fornøyd ja, hehe.
Ser bra ut ihvertfall :)
Har ikke funnet aå mye mere må bytte hjulbrøner bak etter hvert me ikke enda :)
Snart fått ut de dempeplatene baki.http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/647.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Da er andre stempler kjøpt inn bare å få høvla toppen en del til da så kan man begyne å montere motoren igjen :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Da er søknad sendt til volvo på motor papirer :) håper dem går go for det jeg skrev :s
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Søkte du om å få godkjent to doble gassere? :) Skal bli morro å høre hva du får som svar :)
Jupp :) biltilsynet her sa at det ikke var noe problem så lenge volvo gikk go for det å jeg har effektpapirer på det så går det greit :D å ventilerte skiver foran :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Supert! Ser fram til svaret du får :) Har tenkt samme tanken sjøl, men har gått litt videre og tenkte jeg skulle sende søknad om innsprut og spjeldhus på min :)
Supert! Ser fram til svaret du får :) Har tenkt samme tanken sjøl, men har gått litt videre og tenkte jeg skulle sende søknad om innsprut og spjeldhus på min :)
Har vært på tanken jeg også :) men digger lyden fra gassere så godt at må bare prøve det først hvis ikke blire spjeld å sprut :)
Sier fra når jeg har fått svar
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Får omtrent samme gromme lyden, med åpen bane helt ned til ventilen ved fult pådrag ;) Elsker gasserlyd... Ja hold oss oppdatert! Kan være nyttig for flere dette her :)
Dokument fra volvo på vei i posten mere update kommer når jeg får gjort mere:)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Pappirer fra volvo ankommet :) og bygdom te stifteløs teninghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/954.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Da har man man bytta stempler. Stempelringer å rådelagre:) honetopp sylindrene igjen å begynt montering igjen
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/165.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/166.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/167.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Jaja da jar jeg begynt på det jeg grua meg til :( prøve å fikse ledningsnettet som ser nesten brent ut.
Men trur jeg bytter hele greia jeg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/210.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Tror det er enklest å få bytta det ut med et anna ledningsnett![emoji14]
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Skal hente annet komplett i morgen :) mye jobb ere men bli vel bra :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Viste seg at ledningsnette jeg fikk tak i ikke passer :(
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/359.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/360.jpg
Håper noen vet om et fra gammel 240 hadde vært veldig behjelpelig :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Ny varme kran på plass
Gammel
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/368.jpg
Ny
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/369.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Dei såg no ganske forskjellige ut, den nye likna meir på det dritet som er i 940.
Kan godt hende. Men den funker bedre en den orginale som satt der for den var irra fullstendig opp :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Er samme kran i 93mod 240, disse kranene fungerer iallefall :) har to nye liggende selv som snart må på plass :)
Håper den funker iallefall vært hylle pynt i 2 år
Den fungerer ;) de gamle kranene derimot er bare sorgen[emoji14]
Ser den. Hatt den nye i 2år men ikke bytta føre nå.
Nå er nytt ledningsnett på go vei inn også må bare modifiseres litt :) for å få alt te å funke
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
God vei inn igjen :) litt om gangen
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/475.jpg
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Koblett opp det meste nå. Men får ikke blinklysa te å funke på spaken men funker på varselblink?
Så dura ned på bilia å fikk koblingskjema:) legger med bilder jeg kan hende det er flere som har bruk for det :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/701.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/702.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/703.jpg
Håper det dette også kan være til hjelp for andre :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Uppdate:)
Fant ut hvorfor blinklys ikke funka, mangla tenningsstrøm til sikringa etter bytte av sikringsholder. La opp dette å da funker alt som det skal :)
Bilder kommer etterhvert når jeg skal begyne lyddemping å montering igjen :)
Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Skjedd litt her men glømt bilder som bevis -_- har lyddemp samtlige plasser i coupeen. Montert interiøret ble en helt nnen bil å kjøre når man fikk lyddempa den skikkelig godt :)
Har byttet bremser rundt det hele og monter ventilerte bremser foran
Har også fått bestilt en del deler som er te motoren slik som
-Facet red top bensinpumpe
-filterking bensintrykk regulator med manometer
-stivere ventilfjærer
-innsug og dobble 45mm gassere
-kitt for å montere el vifte med det man trenger
Så mangler nå bare
-Greenrør
-kamaksel
-ny clutch
- Å få tilbake toppen fra høvling.
-div små ting
Så fort motoren er skrudd sammen skal den benkes så til BT for godkjenning :D
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Vært stille her gitt. Har ikke fått gjort så mye . Fått bytta bremser å eu godkjent den :D
Da er blokka montert å toppen er på vei isammen igjen
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1139.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1140.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1141.jpg
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Da er ventiler montert å driver å skal shimse opp kammen
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/1220.jpg
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/698.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/699.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/700.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/701.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/702.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/703.jpg
Litt smått som har skjedd i dag :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Da har jeg endelig fått tak i turteller til yazaki instrument :) men dette får ikke over 2000 rpm hva kan være årsaken til dette? Noen forslag?
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/115.jpg
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ser bra ut det der.Morro å se noe annet en fk motor :)
Det jeg tenkte også :) blir detta for kjedelig så blir det nok gasspjeld å datasprut ;)
Men satser på 170-180hk da er jeg fornøyd
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Helt ny turteller :D endelig vært på jakt etter en lenge. Håper denne funker bedre en den siste jeg kjøpte :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/465.jpg
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Noen som vet om oljetryks bryter og vanntemp føler passer overens fra b19 over til b230? Eller er dem forskjelige?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Følere fra b19 passer på b230 ja! Oljetrykkbryter er lik, og jeg regner med at vanntemp er det også :)
Trur ikkje den er lik, for eg bestilte ein til 242en min med b19 og fekk ein som var for liten, men såg ganske lik ut ellers, so antar at den var til B230.
ok takk for svar :)
men skal ta u vakuum te bremsekraftforsterker, er det bare å borre et hull i innsuget eller anbefales det elektrisk vakuum pumpe hvis dette er godkjent langs vei?
Er bel ikke likt på b19 og 230, iallefall ikke oljetrykksbryteren mener jeg.
Litt bilder :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/767.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/768.jpg
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Grymt. Forgasser power [emoji41]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Må være såppass ;) mangler bare register rem nå og få montert toppdeksel å små ting rundt så er motor ferdig te tuning :D
Men hvordan olje anbefaler folk?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Må være såppass ;) mangler bare register rem nå og få montert toppdeksel å små ting rundt så er motor ferdig te tuning :D
Men hvordan olje anbefaler folk?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Tja godt spørsmål, jeg bruker Castrol Magnatec 5w-40 helsyntetisk på 245`n. Men hva som er den beste oljen er jo vanskelig å si :rolleyes:
Tja godt spørsmål, jeg bruker Castrol Magnatec 5w-40 helsyntetisk på 245`n. Men hva som er den beste oljen er jo vanskelig å si :rolleyes:
Det er bra olje, brukar den samme sjølv. Meinar å ha lest at det er den dei brukar på Volvo og, men veit ikkje om det stemmer :)
Det ble bare brukt Castrol oljer når jeg jobba på Volvo iallefall , er vel 6 år siden jeg slutta så vet ikke om de har gått over til noe annet nå ?
Det er bra olje, brukar den samme sjølv. Meinar å ha lest at det er den dei brukar på Volvo og, men veit ikkje om det stemmer :)
Ja, hørt at det skal være bra olje. [emoji6]
665kr på Mekonomen for 4L, og det er ikke galt
Edit: 556kr på Thorsov [emoji106]
Men hva er grei olje å kjøre på lettere trimma motor? 5-40?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Men hva er grei olje å kjøre på lettere trimma motor? 5-40?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
5w-40 [emoji106]
Det er trimma sugemotor jeg kjører helsynt castrol på
Sent from my iPhone using Tapatalk
Supert :) takk for svar
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
In The White
22/01/17, 12:04
Mycket trevligt projekt!:D
Altfor lenge siden jeg har tittet innom. Ser bra ut dette!
Takk for hyggelige tilbske meldinger :) gøy å se at noen vil skrive.
Gjenstå kun register med plast deksler.
Borre opp til nippel i innsug
Tilpasse grenrøret til eksisterende eksos :) så kan motoren egentlig bli startet
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Dama har vært snill å handla lamper te meg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/1276.jpg
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Er det ikke gtx å som hadde disse?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Noen som har erfaring med montering av facet redtop bensin pumpe? Blire mye resonans i bilen når dem blir skrudd rett i karosseriet?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/710.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Snart ferdig nå http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/764.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
ok takk for svar :)
men skal ta u vakuum te bremsekraftforsterker, er det bare å borre et hull i innsuget eller anbefales det elektrisk vakuum pumpe hvis dette er godkjent langs vei?
Jeg hadde en 240 med sugis KG7 kam og større ventiler og 2x45mm Dellorto. Kjørte med den store bremsekraftforsterkeren og uttak på ene sylinderen til vakum. Gikk fint som bare det!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Noen som har erfaring med montering av facet redtop bensin pumpe? Blire mye resonans i bilen når dem blir skrudd rett i karosseriet?
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
Anbefaler å montere den på de medfølgende gummifestene da de har en sjenerende tikkelyd. Jeg monterte den under gulvet ved baksetet der bensinpumpe og filter på innsprøytningsbiler står. Jeg brukte ledningsopplegg og relé fra E motor også sånn at pumpa stopper om motor stopper.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Stemmer :) fulgte ikke med noe til pumpa rart nok men er jo bare å laga te av no gamle skvettlapper. Tenkte å sette den på tennings strømmen med bryter i mellom så jeg kan slå av strømmen til den
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Mangler 1 ting bare nå[emoji1] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1150.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/03/1151.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Gjort bittelitt i dag også
håpe den plasseringa funker
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/364.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Gjort bittelitt i dag også
håpe den plasseringa funker
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/364.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Den plasseringa funker knall. Gjorde akkurat det samme på den jeg hadde.
Hvor la du bensinslangen som skal te gasserene? Foran eller bak bremsekraft forsterker?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Husker ikke helt da det er 16år siden. Men tror jeg la den bak. Husk nok slakke til motorbevegelse.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Jaja selvfølgelig :) se om jeg finner noe te å feste dem med så dem ikke gnisser mot kanten bak der også
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Driver å skal montere facet bensinpumpe nå. Skal kobles over et relé slik at når olje lampa lyser så stopper pumpa. Noen som vet åssen dette skal kobles? Har 5polet relé. Men noen som kan forklare enkelt åssen jeg bør koble dette?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Sånn som dette? Dårlig og uryddig tegning men....
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/751.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Sånn som dette? Dårlig og uryddig tegning men....
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/751.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Tusentakk :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Eller vent litt. Dette blir ikke riktig.... Pumpa blir den går bare når lampa lyser.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hæ 1 gang til er du snill?
Pumpa skal stoppe når lampa lyser
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Om man bruker et NC (normaly closed) rele i serie, som du kobler oljelampa på vil det vel fungere GMV? Så oljelampa åpner releet og bryter spenningen
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Da er pumpe montert og blennet og uten strøm foreløpig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/768.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/769.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/770.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Beklager men sliter med voldsomt tregt nett her på bøljan blå pluss nattskift så du får unnskylde tregt svar.
Sånn blir det. Du må ha ett relé som er NC (normally closed) eller vekslende (NO NC) å bruke det konaktsettet som er lukket når det ikke er spenning over spolen (styrestrøm). Når det er koblet slik er det viktig at tilførselen til pumpa er koblet over tenning så ikke pumpa går hele tiden.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/777.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Beklager men sliter med voldsomt tregt nett her på bøljan blå pluss nattskift så du får unnskylde tregt svar.
Sånn blir det. Du må ha ett relé som er NC (normally closed) eller vekslende (NO NC) å bruke det konaktsettet som er lukket når det ikke er spenning over spolen (styrestrøm). Når det er koblet slik er det viktig at tilførselen til pumpa er koblet over tenning så ikke pumpa går hele tiden.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/777.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Takker igjen :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Se om jeg klarer å få kasta inn ny motor i løpet av morgen dagen :) målet er å få bilen te treffet til helgen på billia hunndalen/gjøvik
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Gjort litt i dag :)
Fikk ikke gjort noe mer for når jeg sku ha på igjen panser så sku vi se om det gikk rett igjen men kilte seg fast i stede. Så da ga me beng å pakka sammen istede
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1186.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1187.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1188.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1189.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1190.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/04/1191.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Nærmer seg med små skritt. Fikk opp panser å justert dette. Fikk også kinna motor så denne har olje der den skal ha det. Mangler bare fikse bensin. Luft filter og gassvaierhttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/79.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/80.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/81.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Da har man nesten fått fyr :) men ikke helt da den bre står å skyter? Alt sto på merker da motor ble montert også fordeler ble satt på merke
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Da har man nesten fått fyr :) men ikke helt da den bre står å skyter? Alt sto på merker da motor ble montert også fordeler ble satt på merke
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Høres ut som fordeler står feil. Dobbelt sjekka at reima står riktig ? Dobbelt sjekka at fordeler står riktig ? Dobbelt sjekka rekkefølge på pluggene ? Letteste måten å sjekke fordeler er faktisk bare å skru ut pluggen til syl 1 å titte nedi om sylinderen står på øverste punkt når fordeler peker mot syl 1. Vis den ikke gjør det så har du problemet der [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sett motor i ød sjekk merke på kam og veiv at de står riktg. Den til fordeleren er ikke så viktig i første omgang. Jeg bruker ikke hakket på reimhjulet for å se at motor står i ød. Jeg bruker det styreblikket til regreima som sitter på hver side av drevet på veiva. Det ene har ett hakk som skal stå midt ovenfor ett opphevet punkt på det aludekselet i fremkant på motor. For å sjekke at fordeler står riktig ta av fordelerlokket, rotor skal da peke midt mot ett hakk i kanten på fordeleren. Selvfølgelig når motor står i ød. Start med å sjekke det.
Var nok jeg som hadde vært litt kjapp. Fordeleren sto 180grader feil. Satt den riktig så starta den momentant :) må litt fin justering av kamdrev og tenning til nå :D
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Var nok jeg som hadde vært litt kjapp. Fordeleren sto 180grader feil. Satt den riktig så starta den momentant :) må litt fin justering av kamdrev og tenning til nå :D
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Tenkte meg det ja [emoji6] Bra det løste seg så fort da
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tenkte meg det ja [emoji6] Bra det løste seg så fort da
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja :) gleder meg te å prøve etter justeringer. Hørtes litt små hissig ut der den sto ;)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Ja :) gleder meg te å prøve etter justeringer. Hørtes litt små hissig ut der den sto ;)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Det tror jeg på [emoji41]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det tror jeg på [emoji41]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se om det blir liten filmsnutt når motor er justert litt finere en nå :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Kort liten dårlig video. Men ca ok lydhttp://cloud.tapatalk.com/s/5915f9a9c8a78/received_1608700889148365.mp4
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Håper på å legge ut noe litt bedre bare jeg får fiksa tenninga skikkelig :) men trøkka godt filmen slutta i det jeg fikk skikkelig turtall :D
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Fant ut under justering av gassere i går at jeg må ha nye motorfester :/ er det orginale som er det beste eller funker det med de i fra mekonomen?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Motorfester fra 240 diesel funker.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Noe mer en festene jeg må ha da eller?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Nei de er identiske bare hardere gummi.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Oki takker :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Gjort litt mere nå :) montert komplett 2.5" eksos. Montert luftfilter. Så begyner å nærme seg sakte men sikkerthttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/853.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/854.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Endelig fått juster motoren ca 80%bra men må kjøre bilen i rulle for å få 100% bra justering å effektpappirer :)
Ny clutch er på vei da den gamle slurer på fullt pådrag
Og nye motorfester og gir feste er på vei :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
-Er ikke så veldig god plass mot bremsekraftforsterkeren. Men dårligere blir det også når det kommer på trakter i stede :)
-Og samtlige som kjører 240 kjenner vel til de fantastiske motorfestene hehe [emoji57]
- blir noget varmt detta greenrøret også gitt[emoji14]
-og veldig gøy når luftfiltrene blir sug innhttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/165.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/166.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/167.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/168.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/169.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Ja er traktene på plass :) ble noget trangthttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/256.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/257.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Du kommer nok til å merke endel forskjell på drag i mellomregisteret med lengre trakter. Og som et tips så kan du bruke bremsekraftforsterker fra en nyere 240 eller en med E motor, den har mindre diameter men er bittelitt tykkere.
Edit:
Ser at du har bakre bremserørsuttak mot innerskjer så hovedsylinder må byttes til den som tilhører den mindre BK forsterkeren pga ellers kommer røret til å ta i fjærbeinstårnet.
Tenkte på bremsekraftforsterker fra nyere 240 ja. Men viste ikke at jeg måtte bytte master også pga røret. Takk for tipset :)
Om noen uker skal jeg avgårde å få justert å benka bil så jeg får vite hvor lite hester det er her.
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Fikk benka bilen i dag. Endte i 155hk å 179nm på hjul. Må ha ny tenning å større halsringer :) ikke helt i mål enda gitt :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Lite bevis på lite effekt [emoji14] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/39.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Hvilken topp og kam har du ?
531 topp. Ky123. 11.3 i comp.
Fordeleren min er noe usell så skal bestille 123 tenning med data justering/bt justering. Og for småe halsringer i gasserene. Sitter 30 der må ha 36
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Da har 1 av 2 pakker ankommet huset
Gleder meg til å prøve 123 ignition tune+ med BT tilkoblinghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/415.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/416.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Da har man drevet litt med ting man ikke kan. Altså elektro[emoji57]
Blitt montert bt fordeler
Rødda litt i ledninger (dey værste av det)
Og skal montere 2*8 bremsekraftforsterkeren :) http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/492.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/493.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/494.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Noen som vet hva grunnen kan være at jeg ikke får kontakt med fordeleren? Alt stemmer men kommer opp conection feil.
Og ved første kjinning så fant hanen i fordeleren ut at å dele seg i 2 var en god idee....
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Fått grov justert fordeleren litt nå :)
Prøvekjørt. Dårlig med bunndrag ja. Men kan justeres mye bedre
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Fått grov justert fordeleren litt nå :)
Prøvekjørt. Dårlig med bunndrag ja. Men kan justeres mye bedre
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Jepp blir dårlig bunndrag med det oppsettet. Men skikkelig turtallsmaskin da. Noe som fører til mye straffe kjøring.. [emoji85]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men noen som vet åsden tenningskurve å kurve til opptrekk ville folk hatt?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Lite bilde av åssen denna tenninga funker :) flere kommerhttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/633.jpg
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/634.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/635.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/636.jpg
O-lykke bilen har begynt å bruke litt vann[emoji37]. Så da ere vel å begynne 0 demontere snart å vannet er blitt noe mørkere en det har vært også :(
Noen som har tips til ei side som har toppakninger til sugemotorer? Hva anbefaler folket? :) std pakning eller 3-lags stålpakning?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Standard strekkbolter og el-ring toppakning holder i massevis :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Pedersen har det du trenger :)
Pedersenracing (http://www.pedersenracing.no/produktkategori/motordeler/volvo-b200b230b234/pakningerzimmer-ringer/)
Vurderer også sende bort toppen til litt mere modifisering hvis den er hel enda :) skal til trykktesting også.
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Scimec er å anbefale :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Hvor holder de hus? :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Tyristrand :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Det er jo rett borti vegen da :D men har han utstyr til det?
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Scimec/torgeir pedersen har utstyr til det aller meste :) knallgo peiling på volvo :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Det er jo bra :) er en del i byn er som '' kan'' eldre volvo men beste er å høre med de som jobber med dem vell :) var hos guldbransen på skotselv å benka den å han snakka om div je ikke skjønte mye av
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Ja torgeir kan sakene sine. Han har stort sett liggende noen ferdige topper også. Sist jeg snakka med han hadde han en porta 530 topp for rundt 3000 mener jeg.
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Stemmer. Men hvis jeg bare har en toppakning som er gåen. Så er det litt bortkasta å bruke 3000 på en topp synes jeg. Da min er porta greit. Høvla og frest opp til større ventiler :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Ååfanken stemmer det, ja da er det dumt å bruke 3000 på en annen topp [emoji14]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Men takk for tipset :) skal se om noen kanskje kan modifisere forbrenings rommene i toppen når den skal av
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Trur jeg fant ut hvorfor tempeb har vært ustabil. Var masse gammsl morro i vannet. Skylt ut mesteparten ble noe bedre. Men får heller ta en rens av systemer te våren bår bilen er ute pp vegen igjen
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
Gjør det nå så den står med ny veske over vinter istede for at grumset får tære videre :-)
Bilen ble parkert i går borte :) veska som er på nå er klass ny. Den er ikke brun enda som jeg har sett :)
Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slik uten at det koster skjorta å litt til
6757
Lirer på om kvaliteten på denne er så bra som den ser ut :) http://forum.vccn.no/img-dump/2018/02/153.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Hvor fikk du tak i den?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Hvor fikk du tak i den?
Sent fra min SM-G390F via TapatalkBestilte fra acm :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Tenkte jeg skulle prøve meg litt på AN-koblinger, men åssen størrelse og hvordan koblinger må jeg ha til Trykkregulatoren og til forgasserene, aldri brukt dette før. og må jeg bruke noen spesielle slanger til dette.
tenker på andre felger, tenker da litt på disse : https://gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=44_87&products_id=10929
hvilken innpress må jeg kjøre med for å få plass til 7x15? holder det med ET15?
7x15 et15 er det god plass til. Jeg hadde nok heller satset på 8x16 et15 eller noe slik :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Løst te å holde meh te 15" da jeg har dekk i denne dimmen på bilen nå å synes den er grei å kjøre :) og prisen er ikke te å klage på heller :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Endelig hjemme etter vinteren
[emoji1]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/224.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/225.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/226.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fikk montert litt deler i dag å da :) gammel ånding vs nyhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/263.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/264.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
In The White
16/04/18, 16:48
Jo, lite bättre andning skadar aldrig!:)
Jo, lite bättre andning skadar aldrig!:)Det er sant :) men gjør det mtp plassen :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da ble det handla ganske hele å pene hydra 16 felger :) gleder meg te å få dem på
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Gjort litt i dag åsså :)
I dag ble det justert litt kamtider. Disse var på 2.5tdc å skulle være på 4.2 tdc. Så kan vel si at ble noe bedre drag i denna gamle sliteren [emoji16][emoji16][emoji16]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/306.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Etter 3-4 år uten musikk så fikk jeg endelig montert spiller igjen[emoji4]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/353.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Stilig motor. Er du fornøyd med 123 fordelern? Kan man stille inn en komplett tennings kurve med den?
In The White
22/04/18, 13:50
Tjusigt!:cool:
Stilig motor. Er du fornøyd med 123 fordelern? Kan man stille inn en komplett tennings kurve med den?Ja ganske fornøyd. Eneste er at telefonen eller nettbrettet du justerer med kan kødde litt med tilkobling å ved justeringa. Ja du justerer kurva fra bunn av. Skriver inn rpm og hvor mange grader tenning på visse turtall du vil ha.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Er det mulighet for boostretard på disse?
Er det mulighet for boostretard på disse?Hva mener du nå? Er map sensor på den iallefall hvis det er set du mener?
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Aha, ja er det mapsensor vil jeg tro det er mulighet for å retardere tenningen ved ladetrykk også [emoji106]
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Aha, ja er det mapsensor vil jeg tro det er mulighet for å retardere tenningen ved ladetrykk også [emoji106]
Sent fra min SM-G390F via TapatalkLettere med bilde :) http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/372.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Spennende. Vurderer en slik fordeler selv.
Spennende. Vurderer en slik fordeler selv.Jeg er meget fornøyd med den :)
Fikk gjort litt i går også :) nye felger. Filtere å montert skikkelige bensinslanger
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/404.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/04/405.jpg
På tide å ta ut motoren igjen nå :/ lekker som ei sil :(
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er motor på vei ut igjen.
Utrolig kjedelig når det blir ulyder å lekasjer på nybygd motor :/
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/05/464.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Trur ikke ventilene mine har hatt det bi særlig bra :( http://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/60.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/61.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Aner ikke egentlig :/ mistenker litt vell høy tenning lita stunn. Men kan også være pga at detta er kina ventiler. De som blir satt inn i dag tåler en del mere :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ok. Ja ikke godt og si. Berget du bunndelen?
Bunn er hel :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Shimsing på høytplan. Mangler no lashcaps. Så får ikke gjor mye mer i dag :) http://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/73.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/74.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/75.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Skal nå montere oljekøler med filterflytter. Men skal oljekjøler før eller etter filter? Og hva er inn å ut på sandwitchen?
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180607/e0fe54bc2c060645f1e1df8be4dad19a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180607/8f6a38b011b45fa8ca7941ecd45cde92.jpg
Nødvendig med oljekjøler på forgassermotor?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Nødvendig med oljekjøler på forgassermotor?
Sent fra min SM-G930F via TapatalkKan få litt høy oljetemp med det setetrykket som den ble satt opp med fikk jeg beskjed om
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Lagd liten brakett til oljekjøler også :) begyner å dra seg til endelighttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/83.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/84.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/85.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/86.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/87.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Gjor litt i dag også :) ferdig stilt motoren. Justert tdc riktig. Funnet ut hvor jeg skal plassere oljefilteret http://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/235.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/236.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/237.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/238.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fått målt Co u dag. Denne er no3 for høy. Den nplte ca 6.6 på tomgang som er noe høyt. Så da er benketime bestilt igjen aå den blir justert korrekt :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Mini update :) bil vært i rulle igjen. Ble nå målt til 168hk og 208nm på hjul :) ikke helt det tallet jeg håpet på men mer en fornøyd
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Utrolig bra å få ledningsbrann dagen før man skal til biltilsynet for godkjenning av motor bytte :/ tak og lov for at det ikke tok helt av. Var ledningen som gikk fra starter til coil som plutselig ikke ville mere og begynte å røyklegge bilen litt.
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
In The White
16/07/18, 09:18
Nej, vad tråkigt!😂
Tur att inte mer tog eld!
Bilen ble fiksa med en gang så gikk bra denne gang...
Men god nyhet er at bilen gikk igjenom godkjenning på biltilsynet med ny motor uten noe tull
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
In The White
16/07/18, 14:51
Kanon! Grattis!:)
Gått på en liten smell gitt. Handla fjærbeinsstag og bilstein b6 rundt om pluss senk. Å ipd panhardstag bak
Blir vel kanskje bra nåhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/07/378.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da ere bare å begyne å skru :)
Må bytte beholder da menmenhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/115.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/116.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er staget montert sammens med brakket til bremsekraftforsterker. Hjalp utrolig mye med dette staget :) mye bedre veiholdning i svingene med en gang :Dhttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/231.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/232.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ser bra ut. Betalte du mye for staget?
Skal du lakke det?
Ser bra ut. Betalte du mye for staget?
Skal du lakke det?Ja var ganske kost bart. Men hjelper utrolig mye kontra å ikke ha det. Mye bedre respons på styringa. Mye mindre krenging
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fått enda et tilbake slag :( bilen har begynt å kasta ut olje i åndinga. Tatt komp test. Denne ligger på 8.5bar på 2 sylindre og 9.5bar og 10bar :/ så noe er galt. Tok sammtidig lekasje test av sylindrene. Denne var grei nesten ingen ting. Så må vel bare demontere motor igjen.... :(
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fått enda et tilbake slag :( bilen har begynt å kasta ut olje i åndinga. Tatt komp test. Denne ligger på 8.5bar på 2 sylindre og 9.5bar og 10bar :/ så noe er galt. Tok sammtidig lekasje test av sylindrene. Denne var grei nesten ingen ting. Så må vel bare demontere motor igjen.... :(
Sent fra min BLA-L29 via TapatalkGått magert på en forgasser?
Skal vel ikke kaste ut olje av åndinga da? Vet den har gått med for mye. Plugga er det fin farge på. Så må bare demontere en dag å se hva som har gått galt
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Pån igjen :phttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/489.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Mini uppdate :)
Fant ut at værtfall 50%av stempelringene var montert feil. Og at åpninga på noen av dem sto rett ovenfor hverandre. Montert alt på riktig måte og klaring. Prøvd bilen etter sammen setting å den virker bedre. Ser ikke ut som at den spytter olje lengre :)
Fått mye penere gange også :)
Ble dårlig med bilder da jeg måtte bli ferdig i dag hehe...
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Hmm skjer nå a [emoji848]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/211.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/212.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Klar for glassblåsing. Å fresejobb[emoji41] http://forum.vccn.no/img-dump/2018/09/245.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da har man startet smått på porting sammen med en som jobber med dette :)
Vi er langt i fra ferdig med detta hullet. En del finpuss som gjenstår. Blir en del mere power en med den gamle toppen. Satser på 200tallet nå [emoji848]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/2.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/3.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Fått gjort litt mer med toppen i dag. Rakk bare innsugskanalene og litt i forbrennings rommene. Håper denne toppen leverer litt mer en den gamle :) sammens med en noe sprekere kam [emoji848]http://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/30.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/31.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/32.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/33.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/34.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/35.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er nye deler ankommet [emoji41] ble ny kamaksel av typ ky147r. Blir også bronsjestyringer. 37mm ståltrykkere. Samme str på ventiler som jeg har. Blir moro og se åssen effekt jeg får nå :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Tøft [emoji41][emoji108]
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Vært av gårde å dreid nye halsringer. Var 36mm nå er dem 41mm noe man ikke får kjøpt til 45mm webere/fajs. http://forum.vccn.no/img-dump/2018/10/92.jpg
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Sitter å tenker på å bytte ut girkassa i bilen. Men da må jeg få bygd om det mekaniske speedometer til elektrisk. Er det noen som har gjort dette før uten om å bytte ut til nyere dashbord??
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Ja det var en kar her inne som monterte el-speedo i gammelt instrumenthus! Noe tilpassing blir det, men det såg overkommelig ut
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
vangsfreaken
25/10/18, 17:31
Ja det var en kar her inne som monterte el-speedo i gammelt instrumenthus! Noe tilpassing blir det, men det såg overkommelig ut
Sent fra min SM-G950F via TapatalkGjorde ikke Yengis noe sånt?
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Brukte han bare speedometeret da? Prøve å få tak i et nyere å se om jeg får lag til noe da :)
Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Da er ny bunndel på planen framover også. Med at den trykker så mye olje ut åndinga som dene gjør så bør jeg vell få borra og honet blokka skikkelig. Så da er planen smidde stempler og råder :)
Nye toppen er på vei i sammen igjen om noen straxer.
Håper på mere effekt, det bør vel bli det npr den kommer til å holde på kompresjonen å ikke dytte den i bunnpanna [emoji23]
Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Har du vurdert lengre slag på veiva når du skal bygge ny?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.