PDA

Vis full versjon : Webasto tømmer batteriet



antonsen
07/05/14, 10:59
Hei! :)

Jeg lurte på om noen har vært borti at ved bruk av webasto så tømmes batteriet helt? har fått noen tips om at kanskje batteriet er gåent.
men tenkte jeg skulle høre her før jeg kjøpte nytt batteri.

Mondrake
23/05/14, 06:48
Yepp. Been there. Webasto kan tømme batteriet og dersom dette skjer 2-3 ganger så er det bare å kjøpe nytt batteri. I allefall så ble et batteri i en Focus jeg hadde ødelagt på denne måten.

Jeg monterer nå alltid Defa batterilader i bilene mine slik at jeg kan unngå dette problemet. Koster ikke allverden og kan lett monteres på egenhånd.

aarnes
23/05/14, 20:49
Det er eberspächer i bilen din, og den skal i utgangspunktet ikke kunne tømme batteriet, bilen overvåker spenningen og vil stoppe varmeren om spenning faller under 12,2v (om jeg husker riktig).
Kan likesågodt være dynamo som ikke klarer å lade opp batteriet. sliter du med at batteriet er tomt eller at du får varsling i kjørecomputer om lav batterispenning? om det er sistnevnte så skyldes dette at du har vært tom for strøm og da må batterisensoren nullstilles, ellers vil bilen tro du er tom for strøm støtt/at batteriet er ødelagt og dynamo vil ikke lade som den skal.

antonsen
26/05/14, 10:43
Batteriet er helt tomt, når jeg slår på tenningen så blinker det bare litt i dashbordet også er alt svart. jeg har fin ladestrøm når bilen går på tomgang. det har jeg målt. så tror ikke det skal være dynamoen.
snakket også med volvo å dem mente på at siden det var orginal batteri som sto i bilen å levetiden på batteriene deres var en 4-5 år så var det nokk batteriet som var defekt. da min er en 2007 mod.