PDA

Vis full versjon : Custom enkelmasse 6,5kg svinghjul og M90



Riviera
07/05/14, 10:38
Leste dette sitatet om svinghjulet hos Pedersens-racing. Vet noen om det er slik som beskrevet eller er det ikke nødvendig:confused:

"En liten advarsel om å bruke M90 i kombinasjon med enkeltmassesvinghjul: Inngående aksel i M90 går ikke inn i lageret i svinghjulet. Mange sier dette heller ikke er nødvendig da M90 har dobbeltlagret aksel i girkassen, men vi anbefaler å få dreid en hylse/forlenger så akselen kan lagres opp i svinghjulet. Vi har sett noen eksempler på knuste trykkplater som resultat av det har blitt for stor belastning."

Daniel.B
07/05/14, 10:55
Er flere her inne som har knust splitter nye trykkplater på grunn av dette. Jeg hadde ikke sjangset på dette om jeg hadde hatt ei dyr Sachs trykkplate el lignende.

Anders Dybvadsskog
07/05/14, 15:38
Du trenger ikke den hylsa om du kjøper svinghjulet pedersen racing selger

Riviera
07/05/14, 17:08
Du trenger ikke den hylsa om du kjøper svinghjulet pedersen racing selger

Betyr det at M90 akselen får støtte i disse svinghjulene, eller er det andre grunner som gjør det overflødig:confused:

Anders Dybvadsskog
08/05/14, 07:33
Den får støtte, hvis du går innpå siden deres og ser bilde av svinghjulet ser du at svinghjulet bygger ut igjen der akslingen går, så den hylsa trengs ikke:)

Riviera
09/05/14, 07:16
Den får støtte, hvis du går innpå siden deres og ser bilde av svinghjulet ser du at svinghjulet bygger ut igjen der akslingen går, så den hylsa trengs ikke:)

Takk, da er det avklart:)

eab
09/05/14, 15:03
Er flere her inne som har knust splitter nye trykkplater på grunn av dette. Jeg hadde ikke sjangset på dette om jeg hadde hatt ei dyr Sachs trykkplate el lignende.

Har du link til noen tråder/poster?

Daniel.B
09/05/14, 16:26
Har du link til noen tråder/poster?

Fant en her i farta. Er vel mindre sjanse for at dette skjer dersom man bruker fjæret lamell.


Kjøpte forsterket 228mm trykkplate hos pedersen-racing å monterte sammen med ny organisk fjøravlastet lamell, men etter 15mil ca begynde den å bli dårligere å dårligere... Fikk problemer med å få bilen i gir osv... Da jeg demonterte hadde den gått 20mil å bilen var ubrukelig! Da jeg skrudde av trykkplata såg jeg til min store forskekkelse at annlegsflata mot lamell var knekt 3 plasser!? Der det er noe festemekanismer til resten av trykkplata! Er dette noe jeg burde få på garanti? Selv om de understreker at de ikke gir vanelig garanti på slike produkter? Hørte på et bilverksted å de sa at dette var en klar garantisak.

Her er bilde av trykkplata:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/755.jpg

http://forum.vccn.no/showthread.php?56874-Knust-trykkplate!&highlight=knust+trykkplate

eab
09/05/14, 16:30
Har skrudd av ei prikk lik 3-delt trykkplate fra bil med m46 også, så om det ene og alene er manglende støttelager på den korte m90 akslingen er jo ikke bombesikkert :)

Daniel.B
09/05/14, 16:59
Har skrudd av ei prikk lik 3-delt trykkplate fra bil med m46 også, så om det ene og alene er manglende støttelager på den korte m90 akslingen er jo ikke bombesikkert :)

Helt klart. Noen kjører jo uten hylse/forlenger uten problemer også. Men siden Pedersen anbefaler å gjøre noe, så er det vel ikke uten grunn tenker jeg.

Christian
09/05/14, 17:00
Jeg kjører slikt oppsett uten hylse.
Ikke et eneste tegn til problem.

Den trykkplata som det er lagt ut bilde av her er BLÅ og har sprukket pga varmgang/sluring. Har ingenting med hylsa å gjøre.

oeb
09/05/14, 19:40
Har kjørt M90 i mange år med stumt svinghjul uten å lagre opp akslingen.
Inngående aksel på M90 er jo så kort at det er vanskelig å lage en styring der. Kjør på.

Roye
11/05/14, 09:03
Ser ut på meg som det gjelder Sachs 712 på originalt enkelmasse og ikke det custom svinghjulet som PR selger.
Faktisk så skulle det ikke forundre meg om det var monteringsfeil der hvis en styrepinne ikke var i hullet sitt, eller noe sånt.