PDA

Vis full versjon : Kabel / torpedovegg 850 ??



Jahov
06/05/14, 05:11
Jeg vet at jeg lurer på mye rart. He he.
Skal montere "mere lyd", og lurer på hvor det er greit å legge
stømkabel fra batteriet og bakover.. Finnes det ferdige hull i torpedovegg??
Eller må det bores?, og ev. hvor????
:p:o

Sagen
06/05/14, 07:06
Ikke helt sikker på hvordan det er med 850 kontra V70. Men, jeg vil tro du har eksisterende hull du kan bruke. Se på venstre side av bremsekraftforsterkeren (i kjøreretning). Regner med at det er noe du kan bruke der. Ellers skal det også finnes hull på høyre side, "bakenfor" dempertårn. Om det er huller der, så vil de på begge sider være gummipropper du kan tre kabel gjennom.

Jonaspettersen
06/05/14, 08:14
er på passasjersiden i motorrommet, se etter en svart plugg. gjorde dette veldig nylig :)
volvo 850 t5

Morgis
06/05/14, 09:17
http://volvoforum.no/tips_triks/850-kabeltorpedo.htm

brynna
07/05/14, 05:10
Jeg la kabel under bilen og opp i bagasjerommet...hvis det er sub bak du mener. Mye mindre "knot" å få gjemt kabel en under matter.

Husk å bruke strømpe og strips slik at kabel er beskyttet og festet, og gummipropper i gjennomføring inn til bagasjerom

850GLTsilver
12/05/14, 14:26
Jeg la kabel under bilen og opp i bagasjerommet...hvis det er sub bak du mener. Mye mindre "knot" å få gjemt kabel en under matter.

Husk å bruke strømpe og strips slik at kabel er beskyttet og festet, og gummipropper i gjennomføring inn til bagasjerom


Ekstremt viktig å huske sikringer på en slik kabel.
Ellers er henvisningen Morgis viser til klaret å foretrekke.
God plass i gulvet i 850. ABS'n sitter på samme sted som den sikringsboksen, men røret er det samme.
Enden inne i bilen er litt gjemt rett under EL-sentralen.