PDA

Vis full versjon : Kalsn's 940 TURBO Godkjent med B5234T T5!



Sider : 1 2 [3] 4 5

Kalsn
27/05/11, 21:55
Har ikke vært borti dette selv. Men er det disse bakstillingene som har fjærer i komposittmaterial? Parabel eller bladfjær?
Jepp stemmer, er disse som har fjærer i komposittmateriale, tverrliggene bladfjær :)

Luigi
27/05/11, 22:07
Rått, flott at du tar bilder, kjenner jeg blir klokere her jeg sitter og tripper :D
Er også spent på høyda di, hvilke dempere skulle du kjøre med?

Kalsn
28/05/11, 00:46
Hehe, jepp kjenner selv at jeg begynner å bli litt klok selv:rolleyes: Nei har nå orginale 960 dempere jeg skal bruke i første omgang! Er SYKT spent på resultatet, jeg har kjørt med 2 stk punkterte dempere og orginalefjører..OG stiv aksling, burde virkelig bli en ny opplevelse :)


Endelig fått tanken på plass også :) Begynner virkelig å ta form under der nå. Ble plaget av at mye av bensinslangene ikke passer overens, altså for kort, mtp at selve tanken er noe kortere, så har forlenget mye av slangene for å få det til å gå ihop :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1.jpg?t=1306538647

Brukte ei enkel løsning med sterkt patentbånd til å holde tanken fast (pluss den hviler i framkant) Skal fikse mer fester trur jeg, men må vente til bakstilling er nesten på, så jeg ser va jeg får plass til..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1.jpg?t=1306538727

Lakkerte kalipterne i samme sleng :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/05/1.jpg?t=1306538778

Gjenstår KUN å få sveisa loddet i diffen nå, så er det bare å montere isammen! Gleder meg virkelig til å kjøre økonomisk bil nå, etter å ha kjørt Jeep v8 i ei stund... 2.7 liter på mila kontra 1.5 :rolleyes:
Satser på å bli ferdi løpet av helga :D

Luigi
28/05/11, 00:50
Steike bra! tar fort form ja, kommer sikkert til og bli en drøm i forhold til stiv aksling, jeg har vertfall våte drømmer om og kjøre 740ien min med Mk2 :p

Marius Skau
28/05/11, 00:59
Ser bra ut :)

Men multilink e fortsatt før homogutta ;) Haha

Kalsn
28/05/11, 01:22
Steike bra! tar fort form ja, kommer sikkert til og bli en drøm i forhold til stiv aksling, jeg har vertfall våte drømmer om og kjøre 740ien min med Mk2 :p

Jepp motivasjon stiger når man ser framgang ! ;) ja har ikke du tenkt å begynne med ombyggning snart?


Ser bra ut :)

Men multilink e fortsatt før homogutta ;) Haha

hehe...Smaken skal være delt som?.......hehhe :rolleyes:

Marius Skau
28/05/11, 01:31
Hehe.. Noen liker det delt, noen liker de stivt..

Huff, blir mye griserier her :)

Klar til Acr regner jeg med?

henrik940
28/05/11, 09:03
Du trenger ikke vinterhjul heller nå, med mk2'en så har du så gått grep at du kan kjøre på sommerhjul :D

Du skal ikke montere multilinken mens den står på bilen? Du tar ned ramma håper jeg :p

Luigi
28/05/11, 10:52
Jepp motivasjon stiger når man ser framgang ! ;) ja har ikke du tenkt å begynne med ombyggning snart?



hehe...Smaken skal være delt som?.......hehhe :rolleyes:

Har vel det dilemma at jeg er lappløs, så er litt tull med og komme seg i mellom for og få fiksa forskjellige ting, som fks og få sveisa 960 tanken tett, skal også sveise slyngdiffen min og bytte utvekslinga, dette skal flyfaen få hjelpe meg med, og tenkte og dra tinga med til Andenes til ham eller noe :p
Så blir jeg sikkert ganske avhengiv av bilen om 8 dager, for da har jeg lappen igjenn, så skulle hadd en bruksbil! da kunne jeg ribba ned 740ien :p

mye OT nå :D

Kalsn
28/05/11, 12:14
Hehe.. Noen liker det delt, noen liker de stivt..

Huff, blir mye griserier her :)

Klar til Acr regner jeg med?

heh du som starta ;)
Er klar i morgen antagelivis ! Men er mye småtterier som må fikses for noe banekjøring; Oljeretur må fikes, sveise et skikkelig rør. Bilstein dempere fremme, samt gode dempere bak, oljekjøler og skikkelig kam, regner med at jeg kanskje klarer det når storlønna kommer snart :)


Du trenger ikke vinterhjul heller nå, med mk2'en så har du så gått grep at du kan kjøre på sommerhjul :D

Du skal ikke montere multilinken mens den står på bilen? Du tar ned ramma håper jeg :p

Jepp sparer meg noen vinterhjul nå:rolleyes: Nei skal ikke montere resten når aluramma står oppe, aaaalt for tungvint :) Demonterte den slik det ble lettere å tilpasse den :)


Har vel det dilemma at jeg er lappløs, så er litt tull med og komme seg i mellom for og få fiksa forskjellige ting, som fks og få sveisa 960 tanken tett, skal også sveise slyngdiffen min og bytte utvekslinga, dette skal flyfaen få hjelpe meg med, og tenkte og dra tinga med til Andenes til ham eller noe :p
Så blir jeg sikkert ganske avhengiv av bilen om 8 dager, for da har jeg lappen igjenn, så skulle hadd en bruksbil! da kunne jeg ribba ned 740ien :p

mye OT nå :D
Ja sånn sett ja, ja man er nødt til å ha en annen bil! Har lyst å bytte utveksling jeg å, men får se hvordan 4.10 funker først :)

henrik940
28/05/11, 13:34
Det er ikke dumt :) Åssen ser det ut under der nå da :) ? Fått malt og sånn?

Kalsn
28/05/11, 13:45
Det er ikke dumt :) Åssen ser det ut under der nå da :) ? Fått malt og sånn?
Nei ser ganske bra ut, et helvete å drive på med vinkelsliper under der, mtp bensinslager og annet brannfarlig:) men har kappet det slik som det ser org ut, og dunget på med understellslakk for lastebiler, så blir bra:)

Luigi
29/05/11, 18:47
skjedd noe mer da ? :) er lysten på mere bilder! :p

Kalsn
29/05/11, 22:33
skjedd noe mer da ? :) er lysten på mere bilder! :p

Jepp har skjedd store ting nå! :)
Hehe, har sveisa loddet i diffen i dag, gikk ganske fint egentli, brukte alupapir å dekte til slik at det ikke skulle havne skit over hele diffen. Så skal sitte bom fast nå :) Montert lokket på, å PRØVD å montere øverdelen fast i underdelen, men må finne en god teknikk, er jo jævli med spenn i bladfjøra :)
Kameraet ligger på verkstedet, så dårlig med bilder i dag, er ikke så mye å ta bilder av akkurat heller :) Regner med å klare å få montert alt ferdig i morgen viss man er heldig!
Hvordan er det med håndbrekk egentli? Må vell kjøpe til 960, for kappet bare vekk wirene som jeg hadde fra forrige bakstilling :rolleyes:

henrik940
30/05/11, 05:31
Vi brukte spannsett å dro bærebruene sammen :)

Kalsn
30/05/11, 06:08
Vi brukte spannsett å dro bærebruene sammen :)
Ja tenkte noe i den duren, men hvordan fikk dere den bolten igjennom "hullet" som står rett ved bremseskjoldet? altså den som holder på plass hele greia?

Er ingen her som har delenr til 960 ambulansestag?

Luigi
30/05/11, 07:17
må nokk bygge om hele handbrekk sullamitten, bytte alle virene :p

ChrML
30/05/11, 15:30
Kjøp alle de tre 960 wirerene, ja :). De passer overens i med 940 systemet i kupeen.

Bare å dra bærebruene sammen med et stort spansett. Så stikke inn bolten når hullet er på riktig sted.

Kalsn
30/05/11, 17:12
Får fan ikke inn den ene stikkakslingen! ( datt ut i vinter engang) er akkurat som stikkakslingen er 4cm for kort? Passer fint på den ene siden, men ikke på andre! Skikkelig ergelig når det er KUN det som gjenstår!:(

henrik940
30/05/11, 18:35
Den må få et lite knokk for å smette inn :)

ChrML
30/05/11, 18:38
Skal sitte et C- klips på stikkakselen. Hvis den detter ut så er det sannsynligvis det som mangler eller ikke har spenn nok. Klipset skal si klikk når den er ordentlig inne, så skal det ikke gå an å dra den ut igjen uten en del makt.

Kalsn
30/05/11, 18:59
Skal sitte et C- klips på stikkakselen. Hvis den detter ut så er det sannsynligvis det som mangler eller ikke har spenn nok. Klipset skal si klikk når den er ordentlig inne, så skal det ikke gå an å dra den ut igjen uten en del makt.

Ja er c klipsa jeg sliter med, holdt på i 4 timer nå, var inne iste, men så sklei den ut på magisk vis! Finns d noen teknikk på å få den inn? Eller kun et lass med flax?:rolleyes:

ChrML
30/05/11, 19:03
Ja er c klipsa jeg sliter med, holdt på i 4 timer nå, var inne iste, men så sklei den ut på magisk vis! Finns d noen teknikk på å få den inn? Eller kun et lass med flax?:rolleyes:
Prøv å kjøp nytt C- klips :). Sikkert den som er for slapp hvis den går inn, men glepper ut igjen... Er ikke helt bra det, kan fort løsne under kjøring og.

Ellers kan det hende den ikke var ordentlig inne og i sporet sitt. Når du treffer i splinesa som ikke er så vanskelig, så skal den være relativt lett å klikke på plass. Går med et litt kraftig dytt.

Kalsn
30/05/11, 22:49
Prøv å kjøp nytt C- klips :). Sikkert den som er for slapp hvis den går inn, men glepper ut igjen... Er ikke helt bra det, kan fort løsne under kjøring og.

Ellers kan det hende den ikke var ordentlig inne og i sporet sitt. Når du treffer i splinesa som ikke er så vanskelig, så skal den være relativt lett å klikke på plass. Går med et litt kraftig dytt.
Problemet er vell at bladfjøra spenner opp heile greia, derfor sliter jeg voldsomt :rolleyes: Har ikke lyst å demontere så sinnsykt mye, mtp foringene ikke har godt av det. Men hadde som sagt akslingen skikkelig inne, men når jeg løsnet jekkestroppene litt for raskt small den ut.. :mad:

Kalsn
02/06/11, 01:46
Har brukt mye tid i det siste på å få inn den der stikkakslingen inn i drivknuten... Men den som ikke vil... skal.... :)
Brukte bare trucken og spente opp fjøra :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1306975161

Og til slutt gikk det bra :) Har fått fylt på olje på diffen, samt skrudd fast alt som trengs

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1306975081

Er vell mer eller mindre klart til å heise opp nu straks, men lurer på hvordan jeg skal få løs mutteren til 940 flensen på diffen, må vell bytte over? Sitter som juling den der, noen gode triks? og ikke minst, skal det settes fast med moment etterpå ja?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1306975217

henrik940
02/06/11, 09:25
Vi bytta flens mens diffhuset var ute, så vi satt'n i skrustikka. Men du må bare skaffe ei svær vannpumpetang eller noe få en sterk kompis til å holde mens du skrur.

henrik940
02/06/11, 09:26
Eller så kan du jo lage deg et verktøy til hver flens. Ei plate med høl i som passer på skruene til flensen, og som har høl i midten slik at du får skrudd. Også sveiser du bare ei svær stang på den plata, som gjør at du får holdt igjen :)

ChrML
02/06/11, 17:19
Eller bare sett på hjul på nava dine som du låser fast på en eller annen måte :).

ChrML
02/06/11, 17:24
Problemet er vell at bladfjøra spenner opp heile greia, derfor sliter jeg voldsomt :rolleyes: Har ikke lyst å demontere så sinnsykt mye, mtp foringene ikke har godt av det. Men hadde som sagt akslingen skikkelig inne, men når jeg løsnet jekkestroppene litt for raskt small den ut.. :mad:
Hvorfor prøver du å få stikkakslene inn i klokka mens det står spenn på bladfjøra? :eek::eek:

Spindlene med drivakslene hengende på trøkker du jo inn i klokka mens navet er løst, demontert fra den nedre armen. Det er det første du gjør før du skrur spindelen fast i noe som helst (altså den er helt løs), da er det lett å prøve å dra den ut for å se at den sitter og.

Deretter med drivakselen tredd inn i klokka så skrur du fast navet først øverst i den øvre armen. Det tredje siste du gjør er å spenne opp bladfjøra / nedre armen så du får entra bolten som holder den til spindelen. Deretter setter du på det siste staget som går inn mot klokka der, det tynne lille, den er lett å få på. Sist skrur du bærarmen fast i spindelen, setter på demper osv...

Du skrur ikke til noen skruer ordentlig før bilen er satt på bakken og i korrekt høyde.


Edit: Merk at alle armene henger på alu rammene til enhver tid. Det er bare spindelen som skal skrus fast i de.

Det er sånn det er anbefalt å montere det / plukke det fra hverandre. Å gjøre det på noen som helst annen måte eller i en annen rekkefølge er å gjøre det veldig vanskelig for deg selv :). Cluet er at bladfjøra må avspennes nesten uansett hva du skal gjøre med denne bakstillingen, hvertfall det som innebærer klokka.

Kalsn
02/06/11, 20:07
Vi bytta flens mens diffhuset var ute, så vi satt'n i skrustikka. Men du må bare skaffe ei svær vannpumpetang eller noe få en sterk kompis til å holde mens du skrur.

Okei:) Fikk løsna den ved å varme litt og da slapp den :)


Hvorfor prøver du å få stikkakslene inn i klokka mens det står spenn på bladfjøra? :eek::eek:

Spindlene med drivakslene hengende på trøkker du jo inn i klokka mens navet er løst, demontert fra den nedre armen. Det er det første du gjør før du skrur spindelen fast i noe som helst (altså den er helt løs), da er det lett å prøve å dra den ut for å se at den sitter og.

Deretter med drivakselen tredd inn i klokka så skrur du fast navet først øverst i den øvre armen. Det tredje siste du gjør er å spenne opp bladfjøra / nedre armen så du får entra bolten som holder den til spindelen. Deretter setter du på det siste staget som går inn mot klokka der, det tynne lille, den er lett å få på. Sist skrur du bærarmen fast i spindelen, setter på demper osv...

Du skrur ikke til noen skruer ordentlig før bilen er satt på bakken og i korrekt høyde.


Edit: Merk at alle armene henger på alu rammene til enhver tid. Det er bare spindelen som skal skrus fast i de.

Det er sånn det er anbefalt å montere det / plukke det fra hverandre. Å gjøre det på noen som helst annen måte eller i en annen rekkefølge er å gjøre det veldig vanskelig for deg selv :). Cluet er at bladfjøra må avspennes nesten uansett hva du skal gjøre med denne bakstillingen, hvertfall det som innebærer klokka.
Jepp var denne framgangsmåten jeg tenkte på, men problemet er at det er noen rustete muttere og noen foringer jeg er i tvil på, å derfor hadde jeg ikke lyst å løsne på den vis jeg ikke fikk de på igjen, er enda 2 uke til lønning og er fri for penger, så ville vært dumt å bli stående lengre enn nødvendig :)
Men angående mellomakslingen, er det bare å presse den rett inn ja? Har hørt noe om at den må monteres slik den sto når man tok den av, mtp balansering? er bakredel av akslingen..

ChrML
03/06/11, 15:59
Bakre 960 aksel du har skaffet?

Hvis du er heldig så passer den bare en vei inn i fremre delen fra 940 mellomakselen. Egentlig så skulle du hatt hele akselen fra en 960 med M90 hvitkasse hvis den passer. Å bare bytte halve akselen er egentlig veldig dumt fordi den er finbalansert som en del.

Kalsn
03/06/11, 16:55
Bakre 960 aksel du har skaffet?

Hvis du er heldig så passer den bare en vei inn i fremre delen fra 940 mellomakselen. Egentlig så skulle du hatt hele akselen fra en 960 med M90 hvitkasse hvis den passer. Å bare bytte halve akselen er egentlig veldig dumt fordi den er finbalansert som en del.

Neida er den som står på orginalt! Fikk med 960 bakmellomakslen og, men den var kortere.. Men sliter med å få inn bakre del inni framfre del, treffer på splintsa, men ikke fan om den går inn... Noen styrepinner els? Finner ingen selv.. Sklei jo lett som fan av..:(

ChrML
03/06/11, 19:15
Neida er den som står på orginalt! Fikk med 960 bakmellomakslen og, men den var kortere.. Men sliter med å få inn bakre del inni framfre del, treffer på splintsa, men ikke fan om den går inn... Noen styrepinner els? Finner ingen selv.. Sklei jo lett som fan av..:(
Den passer bare en vei... Hvis du ikke merket opp så må du prøve alle hele veien rundt til den passer. Den sklir lett inn når du treffer riktig sted.

Luigi
03/06/11, 19:26
stemmer det som ChrMl sier, en kompis av meg greide og tre splinsa inn feil vei, pressa og styre mye med og få den inn, og dette tenkte vi ikke kunne bli bra, så vi skulle prøve og ta den ut og dytte den inn rett.. dette som som FY, så måtte til med kjettinger og tau, ene enden i en trailer henger, og jeg skulle dra den av med 240ien min (lenge siden dette) den satt meget godt :p men kom av til slutt!

Kalsn
03/06/11, 20:45
stemmer det som ChrMl sier, en kompis av meg greide og tre splinsa inn feil vei, pressa og styre mye med og få den inn, og dette tenkte vi ikke kunne bli bra, så vi skulle prøve og ta den ut og dytte den inn rett.. dette som som FY, så måtte til med kjettinger og tau, ene enden i en trailer henger, og jeg skulle dra den av med 240ien min (lenge siden dette) den satt meget godt :p men kom av til slutt!

Hehe, ja fant ut d tilslutt, demonterte heile mellomakslingen! :) kom lett som bare juling da, å er straks ferdi til oppstart nå, må bare skru i noen skruer til å montere bremser:))

Luigi
03/06/11, 20:46
høres bra ut! regner med du gleder deg til og teste bilen nå :)

SirKim
04/06/11, 11:27
bilder bilder :D

Kalsn
04/06/11, 13:49
Joda skal legge ut noen bilder, litt variabel kvalitet når det er mørkt der jeg skrur.. :)
Byttet flens til den gamle 940 flensen, bare å varme litt så kommer den av greit, låser den av med å sette i to skruver å holde med fastnøkkel :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307190942

Brukte jekktralla å løfte den opp med, funka greit :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307190989

Fått den festa i nesten alle festene, men har enda igjen å få inn mutteren som skal stå i bakerste festet

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307191028

Lurer på om den orginale bremseslangen blir lang nokk? ser slik ut at det går med nød å neppe :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307191070

Ofrer en fastnøkkel til å få inn muttern til bakerste feste, skal slipe den ned slik at den går inn i rammevangen, er snakk om noen mm, så teiper jeg bare slik på bilde, slik at jeg får entra på gjengene med bolten :) Ligger også en stor skive under teipen ..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307191106

trur nok det blir noe heftig subbing i hjulbuene med 940 felgene, så må kanskje bite i det sure eple å kjøpe v70 felger, får se når jeg senker bilen..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307191156

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/1.jpg?t=1307191199

Som nevt, ikke allverden å ta bilder av da heller :)
Men ser litt ut som om at 940 mellomakslingen blir litt vell kort? Kan hende jeg må bruke 960 bakremellomaksling og se om den kanskje passer bedre ?

ChrML
04/06/11, 17:25
Forsiktig med å bruke mye varme på flensen på klokka. Du vil ikke brenne olja som ligger i lageret rett på innsiden eller fucke herdinga der :).

Mellomakselen blir ikke kort. Flensen på klokka havner akkurat der den var før. Men sett inn boltene til 940 flensen før du skrur fast 940 flensen. Er ikke plass til mutter på innsiden lenger... men bolthodene får akkurat plass. Husk riktig moment! Veldig viktig på den store mutteren der.

Bremseslangen er lang nok, men du må muligens flytte bremserøret litt og lage nytt feste til den i enden.

Ser ut som hjula vil gå ganske fint. Må huske at sånn bildet er tatt har du positiv camber. Du får en del negativ camber når hjulet er på høyde med skjermkanten :).


Ser bra ut :). Kan lønne seg å punkte hovedmutteren fast i skiva. Lettere enn at skiva er løs.

Kalsn
04/06/11, 21:53
Forsiktig med å bruke mye varme på flensen på klokka. Du vil ikke brenne olja som ligger i lageret rett på innsiden eller fucke herdinga der :).

Mellomakselen blir ikke kort. Flensen på klokka havner akkurat der den var før. Men sett inn boltene til 940 flensen før du skrur fast 940 flensen. Er ikke plass til mutter på innsiden lenger... men bolthodene får akkurat plass. Husk riktig moment! Veldig viktig på den store mutteren der.

Bremseslangen er lang nok, men du må muligens flytte bremserøret litt og lage nytt feste til den i enden.

Ser ut som hjula vil gå ganske fint. Må huske at sånn bildet er tatt har du positiv camber. Du får en del negativ camber når hjulet er på høyde med skjermkanten :).


Ser bra ut :). Kan lønne seg å punkte hovedmutteren fast i skiva. Lettere enn at skiva er løs.

Varma bare selve mutteren, å minst mulig :) ja ser nå at akslingen havnet på samme plass, for jeg hadde den jo demontert, så derfor gikk den litt lengre inn enn den sto før, men passet når jeg så hvor den sto sist. :)

Jepp har satt skruene inn først :) Bremseslangene fikset jeg med å bøye rørene litt hit å dit :)
Fikk til å legge skiva løs inn først, så modda jeg en fastnøkkel å teipa muttern fast på, så førte jeg den inn i det lille hullet, slik at den kom over skiva, så skrudde jeg på bolten (Er jo nesten utdannet gynekolog no :))
Så fikk testet bilen ista, funka som bare juling :) sitter som støpt kontra det den gjorde før, men er jo vått ute så får ikke testa skikkelig, men spinner på begge som bare det :)
Kan ikke bruke 17" da de vill ta i skjermkanten med folk i bilen :( så må skaffe meg noen v70felger:)
Skal legge ut noen bilder når jeg får hjem kameraet, men syns det virker lovende :)

Slettmyr
04/06/11, 21:59
Flott at ting funket som det skulle :)
Regner med det er en hau av doble svarte spor rundt om kring her nå? :p

Kalsn
04/06/11, 22:33
Flott at ting funket som det skulle :)
Regner med det er en hau av doble svarte spor rundt om kring her nå? :p

Huff nei ska ta det rolig nu i starten, helt ny verden:) slipper jo lile lett som på snø nå, kombinasjon a utslitte dekk og vått føre , rar følelse:)

Jan-Einar Jenssen
05/06/11, 00:59
er det samme innmaten i diffen som var da jeg hadde akslingen? :)

Luigi
05/06/11, 12:47
Flott at ting funker! misunner deg litt nå ja :p

Kalsn
05/06/11, 21:50
er det samme innmaten i diffen som var da jeg hadde akslingen? :)
jepp er samme innmaten, bortsett fra at jeg har sveisa loddet i den :)


Flott at ting funker! misunner deg litt nå ja :p
Heh, ja funker fett syns nå jeg, men kjenn VOLDSOMT at jeg trenger bilstein framme, pluss foringer...pluss mest mulig stag, krenger voldsomt :rolleyes:

Jan-Einar Jenssen
06/06/11, 08:23
jepp er samme innmaten, bortsett fra at jeg har sveisa loddet i den :)


Heh, ja funker fett syns nå jeg, men kjenn VOLDSOMT at jeg trenger bilstein framme, pluss foringer...pluss mest mulig stag, krenger voldsomt :rolleyes:

åkei :) funka egentlig overraskende bra spærra på den:p både på snø/våt å tørrt:D men regner med den funker bedre nå :D
hvordan var overgangen fra stiv til delt? :p

Kalsn
10/06/11, 18:14
åkei :) funka egentlig overraskende bra spærra på den:p både på snø/våt å tørrt:D men regner med den funker bedre nå :D
hvordan var overgangen fra stiv til delt? :p
Overgangen var herlig skal jeg si deg, angrer ikke, eneste negative er vell ei litt høy utveksling, men er digg å spinne lettere i 3'an :)

Men har et problem med bensinmåleren etter bytte.. Nåla står "låst" i kvart fulltank posisjon, jeg har skjøtet ledningene i tanken... Er det mulig at selve måleren har låst seg i tanken ? itilleg fjusker kilometermåleren, så kjører med extrakanne konstant..hehe :rolleyes:

Jan-Einar Jenssen
10/06/11, 22:15
Overgangen var herlig skal jeg si deg, angrer ikke, eneste negative er vell ei litt høy utveksling, men er digg å spinne lettere i 3'an :)

Men har et problem med bensinmåleren etter bytte.. Nåla står "låst" i kvart fulltank posisjon, jeg har skjøtet ledningene i tanken... Er det mulig at selve måleren har låst seg i tanken ? itilleg fjusker kilometermåleren, så kjører med extrakanne konstant..hehe :rolleyes:

aner ikke hvordan stand tank målern, eller speedo givern.. da det ikke var noe instument i bilen delen kommer fra :/

Kalsn
11/06/11, 01:06
aner ikke hvordan stand tank målern, eller speedo givern.. da det ikke var noe instument i bilen delen kommer fra :/
hehe, neida det sjønte jeg jo :) nei for jeg lurte på om noen andre viste va som kunne forårsake det, mtp at den står konstant på kvart, vet ikke helt hvordan målegiveren funker nede i tanken :)

SirKim
11/06/11, 22:29
bilder av bilen da? Må se hvordan høyda ble :)

Jan-Einar Jenssen
11/06/11, 22:30
bilder ja :D

mik4oj
11/06/11, 22:34
Ingen som har klart å tatt bilder av bilen enda da den kun blir sett sidelengs i god driv med mye røyk.. hehe :p

Jan-Einar Jenssen
11/06/11, 22:37
Ingen som har klart å tatt bilder av bilen enda da den kun blir sett sidelengs i god driv med mye røyk.. hehe :p

det skal da (miss)brukes :D

Kalsn
11/06/11, 23:40
Ingen som har klart å tatt bilder av bilen enda da den kun blir sett sidelengs i god driv med mye røyk.. hehe :p

Kun brukt 1 sett dekk på 3 daga, ca 250 dekk i året , går jo fint? Ska nå vell fikse bilde, må ha nye felger asap, spørs om d ikke blir r-felger! Ska bestille ny kam over helga å, blir kg2t kam regner jeg med!:)

Jan-Einar Jenssen
11/06/11, 23:43
Kun brukt 1 sett dekk på 3 daga, ca 250 dekk i året , går jo fint? Ska nå vell fikse bilde, må ha nye felger asap, spørs om d ikke blir r-felger! Ska bestille ny kam over helga å, blir kg2t kam regner jeg med!:)

hva sier onkelpolifaen til slikt da?:D

Slettmyr
11/06/11, 23:44
Mye gummirester rundt om på Fauske nå skjønner jeg... :p bare fortsett sånn! ;)
R felger er flotte saker :rolleyes:

Kalsn
11/06/11, 23:53
hva sier onkelpolifaen til slikt da?:D

Nei er jo ikke villmann... All røyk blir jo lagt på avsperret området:)


Mye gummirester rundt om på Fauske nå skjønner jeg... :p bare fortsett sånn! ;)
R felger er flotte saker :rolleyes:

Er jo dødt her så noen må ta ansvar! Ja trur det blir r felger, prøvde 17" mine bak idag, ende opp med at innerskjermen begynte å kutte opp nydekkene mine..

Jan-Einar Jenssen
11/06/11, 23:55
Nei er jo ikke villmann... All røyk blir jo lagt på avsperret området:)





hehe, ja det må jo være lovlig;)

litt liv må lages uansett:D

Kalsn
15/06/11, 23:20
Legger ut et lite stemningsbilde, ser ikke så godt høyden akkurat, men ca! Har endelig fått lakk på framfanger (der den er lakka org, pluss den nederste leppa som ikke var lakka før), har venta nå helt siden krasjen i fjor..
Jobber på spreng for å rekka acr nå, ska sveise eksosen ferdig, pluss bandasjere den, skifte olje, osv! Må sikkert kappe den litt i front også

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/247303_10150284166826133_602896132_9674522_4649764 _n.jpg

mik4oj
16/06/11, 13:55
Ble bra med alt rødt! Godt man ivertfall ikke er alene om å stresse med å bli ferdig til helga :p

Kalsn
16/06/11, 15:27
Ble bra med alt rødt! Godt man ivertfall ikke er alene om å stresse med å bli ferdig til helga :p
holder på å stresse meg ihjel, må sveise eksos, bandasjere dp, vaske motorommet for hånd, kappe framfjørene, PLUSS til bodø å handle E85 ! :rolleyes: og er uten felger også, så må få lånt meg noen v70 felger :mad:

Marius Skau
16/06/11, 15:36
Du må ikke stress sånn :) Treffet er jo ikke før imorra :P

Kom innom på et par øl på partycampen :) Bare send mæ melding eller ring mæ :)

timmie
19/06/11, 21:27
Venter på status oppdatering etter helgen ;D

Marius Skau
21/06/11, 21:01
Så ut som det funka greit i helga? :D

Kalsn
22/06/11, 15:22
Så ut som det funka greit i helga? :D
Njoda funka nå helt greit syns jeg, men ser jo at man lett kunne hatt mer kraft under panseret! Men syns den krenga noe helt vanvittig, ikke overasket med heilt orginalt understell pluss gamle foringer! Blir å bestille bilstein sprint fremme, pluss ambulansestag, samt polyforinger i fronten:)
Blir også å kjøpe KG2T kam når ferilønna kommer, så får vi se hvordan det går:) er jo nytt treff i august:)

Luigi
26/06/11, 17:54
morro og hilse på deg vertfall :)
så ut som du hadde det gøy på bana vertfall ;)

Kalsn
28/06/11, 22:26
morro og hilse på deg vertfall :)
så ut som du hadde det gøy på bana vertfall ;)
hyggelig ja!:) joda hadde det skøy, men ikke noe banebil i dette øyeblikk da, men får oppgradere understellet så blir det bra!
Har en komplett ombygd t5 motor med org.ledningsnett med chip på hånda, sitter å vurderer å bruke alt av feriepenger på den, med girkasse, h-råder og ferdi tilpasset 7-9 serie... Får se hva framtiden bringer :):)

Slenger ut et bilde av bilen for acr, med lånte r-felger.. Ikke feil! :)

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/255118_10150285747001133_602896132_9688792_870013_ n.jpg

Frigstad Racing
28/06/11, 22:29
T5 hørtes gøy ut :) Fin bil, har du litt svak solfilm foran egentlig?

Kalsn
28/06/11, 22:31
T5 hørtes gøy ut :) Fin bil, har du litt svak solfilm foran egentlig?
Sliter litt med nattesøvnen bare med t5 tanken og holset :) nei er samme over heile linja, men bilde lurer deg, siden du får lys inn fra frontruta :)

Frigstad Racing
28/06/11, 22:33
Sliter litt med nattesøvnen bare med t5 tanken og holset :) nei er samme over heile linja, men bilde lurer deg, siden du får lys inn fra frontruta :)

Skjønner jeg godt! Har lyst på T5 selv!
Ja, stemmer :) fint i hvertfall!

Marius Skau
28/06/11, 22:34
Gå for T5 du :D Kan bli morro..

Truckdriver
02/07/11, 01:28
Var det forresten din bil jeg kjørte forbi utpå ACR en runde?

Kalsn
02/07/11, 14:23
Var det forresten din bil jeg kjørte forbi utpå ACR en runde?
hmm, usikker, var 3 stk vinrøde 940 sedaner på bana :p Men er fult mulig:)

Truckdriver
02/07/11, 20:49
Ja, jeg observerte flere av de, derfor jeg var usikker :p Det var ikke akkurat så mange av min type bil med samme farga.

Kalsn
02/07/11, 23:53
Ja, jeg observerte flere av de, derfor jeg var usikker :p Det var ikke akkurat så mange av min type bil med samme farga.
trur jeg slapp deg forbi langstekka for breisladden? fordclubnorway i bakruta... ? :p

timmie
03/07/11, 21:45
hehe, neida det sjønte jeg jo :) nei for jeg lurte på om noen andre viste va som kunne forårsake det, mtp at den står konstant på kvart, vet ikke helt hvordan målegiveren funker nede i tanken :)

Min tankmåler var låst 1mm under hall tank en god stund.. da var målerøret gått i 2 biter nede i tanken, slik at flottøren/målerne ble stående fast..

Slettmyr
13/07/11, 23:15
Skikkelig gubbestil nå! :D

Haha, bare måtte! :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/1411.jpg

Kalsn
14/07/11, 03:53
hva er galt med 14" bak, takstativ og sleng? :) hehe...

henrik940
14/07/11, 14:40
- sleng :p

bxuxn
14/07/11, 17:29
Ser at bildet er tatt fra passasjersiden slettmyr :)

Slettmyr
14/07/11, 22:32
Ser at bildet er tatt fra passasjersiden slettmyr :)

Hehe ja faktisk, joakim (mik4oj) som sto for fotograferingen ;)

Kalsn
18/07/11, 13:56
Skrinlegger T5 planene inntil videre da økonomien ikke helt tilsier det..
Har bestilt ny kam nå også, KG sin kg2t, samt justerbart kamdrev, så regner med det blir mye bedre, mtp den feite blandinga jeg har :)
Har også fått en tikkelyd fra toppen trur jeg, men den kommer og går, så er ikke helt sikker på hva det er..
Har bestilt 30 raders ekstern oljekjøler med filterflytter også, samt elvifte,kommer vell løpet av 14 dager :) Må hive meg til å bestille nye dempere og foringer, viss jeg skal rekke Høsttreffet på ACR..

Kalsn
25/07/11, 13:40
Selvfølgelig måtte det bli et motorhavari denne sommeren også, er helt fri for komp på sylinder 4, og det her skjer rett etter jeg har henta meg ny kam! Fikk et mystisk kutt på ca 5000rpm, virka som det kunne vært tomt før bensin ellerno.. Men må mote meg opp å få operert opp motoreren, kan være toppakninga og, men da skulle det gitt litt utslag på måleren, mistenker at et stempel har takka for seg :(
Blir ikke noe acr i år heller da...Ergelig

JEPS
25/07/11, 14:09
surt, får håpe d e toppakninga da! *bank i bordet*

Kalsn
25/07/11, 14:21
surt, får håpe d e toppakninga da! *bank i bordet*
jepp, blir ikke satt i sammen orginal innmat nå, så fram så at man ikke tar ei hurtigløsning og det bare er et stempel som trengs å byttes (vill ha den klar til acr!! :rolleyes: )

henrik940
25/07/11, 14:22
Fornøyd med multilinken da? :)

JEPS
25/07/11, 14:25
har du kjørt den etter smellen, å hjem, eller var d full stopp? innmat... ja der har du kostbare greier..

Marius Skau
25/07/11, 15:15
Dette va leit :/ Får hive dæ i skruinga :) Har noen Et stempel tilovers. Uviss tilstand men trur dem e bra :) Sånn viss du treng

Kalsn
25/07/11, 17:55
Fornøyd med multilinken da? :)
Ja er kjempefornøyd til nå, litt høy bake syns jeg, men satser på null bladfjør å coilover til neste sommer, er jo vinter her nord om 1 måned:) men sperrer lett og når jeg vill..


har du kjørt den etter smellen, å hjem, eller var d full stopp? innmat... ja der har du kostbare greier..
neida, kjørte 100 m... Ska skru opp imorgen og titte!


Dette va leit :/ Får hive dæ i skruinga :) Har noen Et stempel tilovers. Uviss tilstand men trur dem e bra :) Sånn viss du treng
Jepp, slikt skjer:) har heldivis 3 eller 4 stempel fra forrige fk-motor:)

ChrML
25/07/11, 18:56
Ja er kjempefornøyd til nå, litt høy bake syns jeg, men satser på null bladfjør å coilover til neste sommer, er jo vinter her nord om 1 måned:) men sperrer lett og når jeg vill..
Tips: Drit i coiloverene. Det er noe drit å ha på den bakstillinga i min erfaring, bare hatt trøbbel. Bruk original bladfjør til original høyde (uten nivåmat) og sveis justering på den der den ligger an.

Da sparer du deg for MYE kødd og bilen blir mye bedre å kjøre :). Da kan du bruke Bilstein Sprint dempere og.

Kalsn
26/07/11, 14:51
Tips: Drit i coiloverene. Det er noe drit å ha på den bakstillinga i min erfaring, bare hatt trøbbel. Bruk original bladfjør til original høyde (uten nivåmat) og sveis justering på den der den ligger an.

Da sparer du deg for MYE kødd og bilen blir mye bedre å kjøre :). Da kan du bruke Bilstein Sprint dempere og.
aha såppas ja, ja hadde tenkt deg å spørre deg hvordan det funka på din, men slapp :) Ja får se hva jeg gjør, nå skal jeg først rive ut motoren, sist gang tok jeg bare ut motoren, likegreit å ta girkasse i samme sleng? ende opp med "bøyd" clutchlamell sist! :p

Kalsn
27/07/11, 02:15
Demonterte toppen idag og fant raskt ut va problemet var! Trudde først at det va brent hull i stemplet, men det var det ikke! :)
Slik som dere ser, så har den ene innsugsventilen kilt seg, fant også 2 småe ubetydelige merker på stemplet. Det som må ha skjedd er at når bilen ikke fikk bensin på høyt turtall, at kuttet har forårsaket at ventilen bøyde seg og stemple nådde tak i ventilen og den lagde 2 merker... og deretter kilte ventilen seg i toppe og forårsaket konstant null komp :)
Ny toppakning og alt av tetninger blir bestilt hos volvo i morgen tidlig :) tar kammen samtidig og :) Bruker bare gamle toppen fra den forrige havarerte motoren..
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/253361_10150332210946133_602896132_10077167_318509 8_n.jpg

timmie
27/07/11, 14:35
Bra det ikke var verre en det :) snart på veien igjen da?

Kalsn
27/07/11, 14:45
Bra det ikke var verre en det :) snart på veien igjen da?
Jepp, har jo gammeltoppen også :)
Skal hive i kg2t kammen nå som jeg har toppen ute, samt bytte tetninger ect!
Fikk tak i toppakning, toppdekselpakning, eksospakninger og innsug idag tillegg! så er ikke lenge til, kan hende jeg trenger noe skims i tillegg :)

The Sven
01/08/11, 19:19
Fått den på hjula igjen? :) Såg for meg en brent ventil jeg og framfor stempel, men bra du slapp enda billigere og greiere unna da:)

Marius Skau
01/08/11, 19:32
Ja har du fådd den på veien?

Eller koser du deg bare med nybiln? :P

Kalsn
04/08/11, 00:00
Fått den på hjula igjen? :) Såg for meg en brent ventil jeg og framfor stempel, men bra du slapp enda billigere og greiere unna da:)

Ja er sjeleglad for at det ikke var verre! Har ikke fått den på veien enda..feriemoodus, men har levert inn toppen for shimsing av ny kam i dag hos Varghaugen motor, så får den tilbake i morgen, og satser på å få den sammen løpet av kvelden eller neste dag, skal montere oljeflytter og kjøler som har ankommet også:) kommer større update i morgen :D


Ja har du fådd den på veien?

Eller koser du deg bare med nybiln? :P
hehe 145'n har blitt kappa og fått skikkelig stuk, så den koser jeg meg med :)

Kalsn
11/08/11, 20:37
UPDATE

Tok litt tid før jeg kom med update!
Har fått bilen på veien..
Her har dere synderen! Ser hvor bøyd ventilen er etter møte med stemplet.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089858

Topp kom av ganske tjapt, er en fryyyd med stålomspunnet oljeslange, istendenfør org oljerør :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089839

Hadde toppen inne hos Varghaugen motorservice og fikk shimsa kammen skikkelig, samt nye ventiltetninge :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089821

Justerbart kamdrev i samme slengen !

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089738

Laga meg målerholder i luftdysene også, afr, turbotrykk, oljetrykk og oljetemp ! Var bare å koble giverne rett i filterflytteren jeg bestilte fra e-bay, er nå tett enda faktisk :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089755

Fjerna org slurevifte og satt på elvifte. Fulgte også med 30 raders oljekjøler med "oljekjølingskittet"...

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089801

Satt filterflytteren rett ved dynamoen, slangene passet perfekt hit også, blir nais og skifte olje nå :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089702

30 raderen festa jeg bare på undersiden av dekslet som står org over intercooler (ac-cooleren altså)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089662

Elvifte montert, myyye bedre plass nå :) har bare midlertidig kobla opp bryter inn i kupeen, av å på bryter, litt tungvint men men.

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089679

Fiksa meg også en 850 ekspansjonstank da den andre smelta under acr, kommer litt mer unna turbo og varme !

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1.jpg?t=1313089720

Stilte ned turbotrykket i samme slengen når alt var av, til 1 bar. Bilen går enda bedre nå på 1 bar enn 1.5 :D Viste ikke at kammen skulle gi så mye merkar økning.. Skal stille opp til 1.5 eller lignede når jeg får stilt inn kamdrevet skikkelig :D Hvordan skal dette gjøres? teste 100-150 osv? hva som går raskest osv?

JEPS
11/08/11, 23:01
flotte greier! e det nå innkjøring på kammen?
e du klar tell mo nu da? d e ikke æ, har ikke fått tak i lammeller enda, så da blir d festival antar æ.
e d ikke litt ugunstig med en varm oljekjøler på framsia coolern? det ser nu ikke ut tell å vær så mye styr å eventuelt flytte den da om du finner ut du ska gjør d,
har fixa ny stikkaxling btw. men blir vell å trenge flere, om du hører om noen.

film er enda bedre enn bilder btw ;)


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.

Kalsn
12/08/11, 17:38
flotte greier! e det nå innkjøring på kammen?
e du klar tell mo nu da? d e ikke æ, har ikke fått tak i lammeller enda, så da blir d festival antar æ.
e d ikke litt ugunstig med en varm oljekjøler på framsia coolern? det ser nu ikke ut tell å vær så mye styr å eventuelt flytte den da om du finner ut du ska gjør d,
har fixa ny stikkaxling btw. men blir vell å trenge flere, om du hører om noen.

film er enda bedre enn bilder btw ;)


Jepp er innkjøring på ca 50-100 mil, har kjørt 60 siden mandag, så er nokk innkjørt til nå da :) Nei blir ikke mo-kjøring, har ikke penger til det, så blir bare tilskuer :)
Nei trur det går bra med kjøleren framfor, er meget god sirkulasjon under huven, og framfor, men får se hva som skjer i framtiden! bra at du har fixa deg, har du klar volvoen til neste helg da?

JEPS
12/08/11, 20:34
Om du ikke skjønner nordnorsk, hopp over første avsnittet, lykke til.

næ, æ e på jobb tellome fredag, så fær væll rætt på fæstival! har heller ikke fådd svar fra kollevold eller Pedersen ang lamella.
Blir vell å dra som fa** når du får ladda enda meir! TØFT!


(nei, jeg er på jobb til og med fredagen, så jeg drar vell rett på festival! jeg har heller ikke fått svar fra kollevold eller Pedersen angående lameller.
Blir vell å dra som bare det når du får justert opp laddetrykket enda mere! TØFT)) ;)

Marius Skau
12/08/11, 20:41
Blir vell ikke noe festival på Høsttreffe? :o

JEPS
12/08/11, 22:14
Nei, men har havarert litt i bakaxlingen, å da stikker jeg heller på festival.

kjedelig valg, menmen, back 2 topic nu ;)

hvordan ble forandringene i motoren nu da? begynte den å ladde tidligere osv?

Kalsn
12/08/11, 23:44
Om du ikke skjønner nordnorsk, hopp over første avsnittet, lykke til.

næ, æ e på jobb tellome fredag, så fær væll rætt på fæstival! har heller ikke fådd svar fra kollevold eller Pedersen ang lamella.
Blir vell å dra som fa** når du får ladda enda meir! TØFT!


(nei, jeg er på jobb til og med fredagen, så jeg drar vell rett på festival! jeg har heller ikke fått svar fra kollevold eller Pedersen angående lameller.
Blir vell å dra som bare det når du får justert opp laddetrykket enda mere! TØFT)) ;)

Aha såppas ja.. Ja skal prøve å justere litt på kamdrevet i morgen og se hvordan den oppfører seg da, ska justere inn skikkelig før jeg ladder på med mer trykk :)




Nei, men har havarert litt i bakaxlingen, å da stikker jeg heller på festival.

kjedelig valg, menmen, back 2 topic nu ;)

hvordan ble forandringene i motoren nu da? begynte den å ladde tidligere osv?

Nei syns den virker (akkurat nå slik som kamdrevet står) akkurat lik T-kammmen i bunn, ladder helt likkens, bare at det gode skyvet er med meg heilt til turtallskutt, noe t-kammen ikke var i NÆRHETEN av :)
Har tanka opp noen kanner med E85 også nå, har bynt smått å prøve med det også, syns den drar noe bedre, altså noen prosent e85 sammens med 98'en :) Men plages enda med Innovate lambdaen som gir feilkode "7.4" av å til! Veit ikke om det kan være pga dårlig jord eller strøm, noen som vet om det har innvirkning?

Truckdriver
13/08/11, 00:56
Prøv å kople til dioden og les av feilkoden. Vi har slitt litt med samme feilen på ei viss etanoldreven vogn.

Kalsn
13/08/11, 11:28
Prøv å kople til dioden og les av feilkoden. Vi har slitt litt med samme feilen på ei viss etanoldreven vogn.
Ja den blinker 8 ganger rødt?

Frigstad Racing
13/08/11, 15:37
Stilig stilig stilig :D

Fortell mer om åssen du syns bilen ble nå med den nye kammen i forhold til den andre kammen du har hatt?

Hvilken fjær har du i wg? Kjører du pysventil som ladetrykksstyring?

Følger med her å liker det jeg ser! Så LMM din har overlevd 1,5 bars trykk på trykksida? eller har du hatt problemer med den?

Jobbe88
13/08/11, 16:32
Stilig stilig stilig :D

Fortell mer om åssen du syns bilen ble nå med den nye kammen i forhold til den andre kammen du har hatt?

Hvilken fjær har du i wg? Kjører du pysventil som ladetrykksstyring?

Følger med her å liker det jeg ser! Så LMM din har overlevd 1,5 bars trykk på trykksida? eller har du hatt problemer med den?

Om du limer over lokket i den orginale liminga med f.eks 2komp epoxylim holder det lenge. Lada 1.5 med 3" LMM jeg og. Null problem.

Frigstad Racing
13/08/11, 18:28
Om du limer over lokket i den orginale liminga med f.eks 2komp epoxylim holder det lenge. Lada 1.5 med 3" LMM jeg og. Null problem.

Ja lokket har aldri hoppet av, men har dere fjernet nettingen inni deres LMM? for mine ble blåst av, ene var på vei innover og den andre lå krølla inni selve LMM, så tror den kan ha skadet LMM inni, men den tynne tråden som går i en "firkant" er like hel..

Kalsn
13/08/11, 18:38
Stilig stilig stilig :D

Fortell mer om åssen du syns bilen ble nå med den nye kammen i forhold til den andre kammen du har hatt?

Hvilken fjær har du i wg? Kjører du pysventil som ladetrykksstyring?

Følger med her å liker det jeg ser! Så LMM din har overlevd 1,5 bars trykk på trykksida? eller har du hatt problemer med den?

Syns bilen ble mye artigere, mer "turbobil", bunndraget er likt, men går mye mye bedre på toppen selv med bare 1 bar kontra 1.5:)
Har lagt opp slanger slikt at jeg kan styre ladetrykket med motrykk, har bare ikke kobla opp slangen til wgn:)


Om du limer over lokket i den orginale liminga med f.eks 2komp epoxylim holder det lenge. Lada 1.5 med 3" LMM jeg og. Null problem.
Har lada 2 bar også uten at lokket har spruttet av:) men har som nevt limt d med tec-7


Ja lokket har aldri hoppet av, men har dere fjernet nettingen inni deres LMM? for mine ble blåst av, ene var på vei innover og den andre lå krølla inni selve LMM, så tror den kan ha skadet LMM inni, men den tynne tråden som går i en "firkant" er like hel..

Nei nettingen må være der, ellers blir den skikkelig rufsete på tomgang. Min ble borte engang i vinter, så brukte ei sil jeg fant i bestikkskuffa:) ble myee bedre og gikk jevnere:)

Frigstad Racing
13/08/11, 18:45
Har du orginal fjæra i wastegaten da? :)
Du skal visst få bedre spool jo slappere fjær og jo mer bleed.

Har du koblet opp slangene til ladetrykks styringa di slik som på denne tegningen?
http://www.zatzy.com/attachments/teknik/73944d1253739248-problem-laddtrycksstyrning-pysventil.jpg

Angående nettingen var den helt ubrukelig, fjernet den og kjørte, merket ingen forskjell. (fusker litt på høyt turtall og bare over 1 bar) Kan vell være LMM har tatt til skade selv om "strengen" ser like hel ut..?

henrik940
13/08/11, 18:49
Nettingen er vel til å rette lufta før lmm? Eller var det noe annet :p ?

Kalsn
13/08/11, 19:13
Har du orginal fjæra i wastegaten da? :)
Du skal visst få bedre spool jo slappere fjær og jo mer bleed.

Har du koblet opp slangene til ladetrykks styringa di slik som på denne tegningen?
http://forum.vccn.no/

Angående nettingen var den helt ubrukelig, fjernet den og kjørte, merket ingen forskjell. (fusker litt på høyt turtall og bare over 1 bar) Kan vell være LMM har tatt til skade selv om "strengen" ser like hel ut..?
Nei org sto det 2 fjører i, ble 1.5 bar da, men bruker 1 barsfjæra! Aha så mindre grunntrykk i fjæra gir raskere spool?
Jepp akkurat slik jeg har kobla det, bare ikke med t-stykket:)

Nettingen er vel til å rette lufta før lmm? Eller var det noe annet :p ?
Jepp før å rette lufta:)

Jobbe88
13/08/11, 20:23
Jeg har hjemmelgagd 3" LMM uten netting,å min går veldig fint. Fjusker aldri,skyter faktisk ikke heller,noe den ofte gjorde med "orginal-oppsett".

Kalsn
13/08/11, 20:26
Jeg har hjemmelgagd 3" LMM uten netting,å min går veldig fint. Fjusker aldri,skyter faktisk ikke heller,noe den ofte gjorde med "orginal-oppsett".

Aha såppas, blir samme som med dumpventil, noen får det til å funke uten å flytte lmm, noen ikke, kommer ann på på følsom
hjernene er:)

ArneR
13/08/11, 20:58
Har kjøpt samme wastegate som deg og chrml nå, og har kjørt litt med den store slappe fjæra. Ladet da ca. 0,5bar. Har nå satt inn den store stive fjæra men har ikke prøvekjørt den enda, lader den ca. 1 bar da?

Har du prøvd den minste fjæra? Lurer litt på hva man får av ladetrykk med den, og evt. kombinasjonene av fjærer..

Du ladet 1,5bar med de som sto i originalt? De to store altså?

Kalsn
13/08/11, 21:56
Har kjøpt samme wastegate som deg og chrml nå, og har kjørt litt med den store slappe fjæra. Ladet da ca. 0,5bar. Har nå satt inn den store stive fjæra men har ikke prøvekjørt den enda, lader den ca. 1 bar da?

Har du prøvd den minste fjæra? Lurer litt på hva man får av ladetrykk med den, og evt. kombinasjonene av fjærer..

Du ladet 1,5bar med de som sto i originalt? De to store altså?

Har prøvd 2 av de, resten har jeg bare testet meg fram med trykkluft :) var den største (ikke stiveste) og den stiveste som sto i når jeg fikk den, da ladet den 1.5 bar. Kjører med den mellomste fjøra nå, altså ikke den stiveste, for den var liksom kortere enn den "mellomste".. blir 1 bar såfall :) prøvde å justere kamdrevet litt, men er det kanskje lurt å polvende svinghjulsensoren tilbake i org posisjon først?

Trond D.
13/08/11, 22:11
hvordan vil det påvikre ved justering på kamdrevet?

ArneR
13/08/11, 22:19
Med den mellomste, mener du da den lille stive?

Skal ut og teste snart, så får vi se hva det blir med den stive av de som sto i originalt..

Kalsn
13/08/11, 22:20
hvordan vil det påvikre ved justering på kamdrevet?
nei tenkte på at det gir 3 grader fortenning med å polvende svinghjulssensoren?

Trond D.
13/08/11, 23:31
Jeg har ikke polvent svinghjulssensoren, men har justerbart kam drev. Har ikke prøvd å justere det enda, så lurer på åssen påvirkning det har?

Truckdriver
14/08/11, 03:39
Ja den blinker 8 ganger rødt?
Vi har ikke hatt tid til å lese av feilkode enda.
Etter manualen så har du feilkode8, Sensor Timing error (typically a damaged
sensor).
Følgende står det at det mest sansynlig skyldes enten at sensoren blir for varm, eller at den er ødelagt. Prøv kalibrere oppvarminga på nytt igjen. For å gjøre dette må du nullstille den først. Om ikke dette fungerer må du kanske flytte den lenger ned i downpie og/eller skifte sonden.

Trond D.
14/08/11, 12:17
Olje kjøler kittet med flytter, handlet på ebay? eventuelt link til liknende? Så meget bra ut :)

Kalsn
14/08/11, 22:24
Vi har ikke hatt tid til å lese av feilkode enda.
Etter manualen så har du feilkode8, Sensor Timing error (typically a damaged
sensor).
Følgende står det at det mest sansynlig skyldes enten at sensoren blir for varm, eller at den er ødelagt. Prøv kalibrere oppvarminga på nytt igjen. For å gjøre dette må du nullstille den først. Om ikke dette fungerer må du kanske flytte den lenger ned i downpie og/eller skifte sonden.

Aha såppas ja, du har ikke mulighet å hjelpe meg med å kalibrere den på nytt? du har litt mer peiling på det her elektroniske..Hehe


Olje kjøler kittet med flytter, handlet på ebay? eventuelt link til liknende? Så meget bra ut :)

Jepp er strålende fornøyd sålangt, passet meget bra! Eneste var at jeg måtte modde til en overgang mellom blokka å filterflytteren som du skrur fast, måtte finne en plugg med rette gjengene på begge sidene, egentli grei skuring :)
Bestilte direkte fra hjemmesiden deres, for jeg måtte ha noe annet derfra også :)
http://dnamotoring.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/0/9070_30LAY_OIL-COOLER-FIT.jpg

http://dnamotoring.com/store/index.php/cooling/oil-coolers/universal-30-rows-oil-cooler-relocation-kit-silver.html

Truckdriver
15/08/11, 12:54
Aha såppas ja, du har ikke mulighet å hjelpe meg med å kalibrere den på nytt? du har litt mer peiling på det her elektroniske..Hehe


Om LC1 boksen og bbl sonden er lett tilgjengelig og demonterbar så er det raskt gjort :)
Om du tar turen til Stokland tirsdag-onsdag ettermiddag/kveld så kan vi vel rekke det innimellom litt annet. I ettermiddag må jeg gjøre litt med Volvo Porscha.

d-_-b
17/08/11, 20:24
Haha, tenkte jeg det ikke!

Hadde tur til bognes i helga, stoppa på shell for litt for på turen, å dær dro en fin fin 940 hardt ut av rundkjøringa ;) passerte deg lengre nord, kom ut fra ett scania værksted (?) eller noe? så du fulgte etter litt, så jeg tenkte "faen! jeg har ikke sjangs mot han" :D

Godt å se noen som skrur å får resultater!

Ikke lest hele tråden enda, men kjører du med LH 2.4?

Kalsn
18/08/11, 12:15
Haha, tenkte jeg det ikke!

Hadde tur til bognes i helga, stoppa på shell for litt for på turen, å dær dro en fin fin 940 hardt ut av rundkjøringa ;) passerte deg lengre nord, kom ut fra ett scania værksted (?) eller noe? så du fulgte etter litt, så jeg tenkte "faen! jeg har ikke sjangs mot han" :D

Godt å se noen som skrur å får resultater!

Ikke lest hele tråden enda, men kjører du med LH 2.4?

Hehe.. Hadde skumle hensikter med deg.. :) hehe neida, drev på å justerte på kamdrevet, men endte opp med litt kutting så måtte stoppe å stille litt mer litt nord for scania:)
Joda funker meget bra syns jeg, kjører enda med LH 2.4, men alt for dårlig sprut, og for lite muligheter med det( ingen egentlig) ..

d-_-b
18/08/11, 18:01
Ser den, fått kamen på rett kurs? og resultatet ble? :)
Det koster, og litt jobb når man stadi bytter noe, men datasprut er vel ikke så langt unna? :D

Kalsn
18/08/11, 22:02
Ser den, fått kamen på rett kurs? og resultatet ble? :)
Det koster, og litt jobb når man stadi bytter noe, men datasprut er vel ikke så langt unna? :D
jepp på rett kurs er den! :) ble ikke noe særlig resultat av justeringa av drevet, skal handle nye plugger å prøve på nytt
Jepp datasprut kommer plutselig, merk plutselig :)

Monterte ny dumpventil i dag også! Ble myyyye bedre, den andre 50mm måtte ha lekt som en sil, pluss jeg slapp den vanlie volvolyden: pyyysj.. Ble skikkelig piiip :)
http://dnamotoring.com/store/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/H/2/H250_4506C_HKS_BOV-BLK.jpg

henrik940
18/08/11, 22:10
Den lyden blir du lei :p Ta av det krysset i fronten.

Kalsn
18/08/11, 22:22
Den lyden blir du lei :p Ta av det krysset i fronten.
Mye man blir lei av, heldivis fort gjort å bytte, evt nappe av vakumslangen! :) hva er krysse godt for'a?

henrik940
18/08/11, 22:36
Lage den fæle pipe lyde. Fjern den og det blir en smuuud PTSJJJJJ

Kalsn
27/08/11, 17:02
Har egentlig ventet en stund på dette, at 3.giret skulle bli ødelagt! Eller er vell synkroniseringsringen som har kvelda, fordi får den i 3gir etter litt kamp:rolleyes:
Så kommer nå spørsmålet va man skal gjøre nå, må ha ny clutch og trykkplate når den slurer litt uansett. Har også dobbelt masse svinghjulet, så må vekk det også, er det egentlig vits å kjøpe ny m90 egentli? Har ingen planer om redusere effekten, heller stikk motsatt...

940pearl
27/08/11, 18:23
Velkommen i klubben om å ta liv av drivverke;)

d-_-b
27/08/11, 21:20
Bakaksel.se får du ZF til 6700 svenske :)
usikker på om det er ferdig sveiset, men tror det :)
Så kan du krype opp stigen en stud til ;)

Kalsn
27/08/11, 21:43
Bakaksel.se får du ZF til 6700 svenske :)
usikker på om det er ferdig sveiset, men tror det :)
Så kan du krype opp stigen en stud til ;)

ja er vell omsveiset, men hvordan svinghjul bruker man tro? men er jo absolutt ikke dumt med ei zf kasse! :rolleyes:

Frigstad Racing
05/09/11, 22:39
Kan bruke enkeltmasse svinghjul til zf kasse :)

Kalsn
05/09/11, 23:00
Kan bruke enkeltmasse svinghjul til zf kasse :)

jepp har sjønt det slik jeg åsså :) Stresser ikke akkurat med ny kasse, snøen kommer nå snart også! Hvordan funker sinterlamellen din da?

The Sven
06/09/11, 09:49
Ikke kjør mer med girkassa, ta den ut og sveis stoppringen som har løsna :) Så monterer du den igjen og du har girkasse lenge igjen :) Min har iallfall tålt utrolig mye.

Kalsn
06/09/11, 12:06
Ikke kjør mer med girkassa, ta den ut og sveis stoppringen som har løsna :) Så monterer du den igjen og du har girkasse lenge igjen :) Min har iallfall tålt utrolig mye.

Er under stor vurdering!:) men hvor stor sannsynlighet er det for at selve ringen er ødelagt? Mulig å bare dreie en ny en?

Kalsn
06/09/11, 22:56
Tusen takk for motivasjon The Sven! Dro rett fra jobb og røkka girkasse rett ut av biln! og var som forventet stoppringen som var sklidd for langt ned! Noen som vet hvordan denne må sveises? regner med at sveisen ikke må være "utfor" selve ringen?
Blir sveiset imorgen, og satser på fungerende 3.gir igjen!
Takk til Slettmyr for hjelp! :D
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/302397_10150371909481133_602896132_10470302_391127 983_n.jpg

The Sven
06/09/11, 23:49
Når du har kassa stående sånn, kan du sveise så mye du vil på undersiden, men den må vel være plan på oversiden :) Kassa mi sveiste jeg bare 4-5 punkt mellom tennene fra oversiden siden det var enklest å nå, og slipte ned etterpå. Har riktignok ikke prøvd den kassa etterpå siden kasse nr 2 har holdt, men utifra det jeg kunne forstå så burde den være "som ny" igjen :)

Kalsn
07/09/11, 07:35
Når du har kassa stående sånn, kan du sveise så mye du vil på undersiden, men den må vel være plan på oversiden :) Kassa mi sveiste jeg bare 4-5 punkt mellom tennene fra oversiden siden det var enklest å nå, og slipte ned etterpå. Har riktignok ikke prøvd den kassa etterpå siden kasse nr 2 har holdt, men utifra det jeg kunne forstå så burde den være "som ny" igjen :)

Aha såppas ja. :) hvordan olje burde brukest? Må det brukes org olje?

Frigstad Racing
07/09/11, 21:48
Bruk orginal olje du får kjøpt hos volvo på m90 kassa ja :)

Kalsn
09/09/11, 00:24
Bruk orginal olje du får kjøpt hos volvo på m90 kassa ja :)
3.Gir oppe å går! Ufatterlig god følelse! Kjører på Kendall olje nå, men må bytte olje om noen dager og da blir det orginal olja, er sikkert ca 1 kg med sveiseskitt igjen som blir stående på magneten (tok ut alt jeg så meeen:))

Kalsn
10/09/11, 02:04
Har fått lakkert felgene mine hvite nå! Ble myyye mer kledelig og bedre :)
Brukte mer eller mindre vanlig lakk, få se hvor lenge det holder, skal sandblåses når vinterdekka er kommet på, så skal de pulverlakkes i en eller anna farge :)

Og ja, 3.giret funker enda knall, noe jeg er kjempefornøyd med, håper og satser på den skal holde (bank i bordet :) )
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/314325_10150376179216133_602896132_10495643_190445 9579_n.jpg

Fjellheim
10/09/11, 12:43
Har fått lakkert felgene mine hvite nå! Ble myyye mer kledelig og bedre :)
Brukte mer eller mindre vanlig lakk, få se hvor lenge det holder, skal sandblåses når vinterdekka er kommet på, så skal de pulverlakkes i en eller anna farge :)

Og ja, 3.giret funker enda knall, noe jeg er kjempefornøyd med, håper og satser på den skal holde (bank i bordet :) )
http://forum.vccn.no/


Godt å høre Kalsn.
Var det noe ulyda eller nokka når du tok laus, men tanke på di perlen som blei etter sveisinga?
Eller demontere dåkker meir før å få ut pærlen? :)

Blei meget fint med hvite fælga!! :D
Bli vell å høre dæ langs veian igjenn åsså nu :rolleyes:

Kalsn
10/09/11, 18:47
Godt å høre Kalsn.
Var det noe ulyda eller nokka når du tok laus, men tanke på di perlen som blei etter sveisinga?
Eller demontere dåkker meir før å få ut pærlen? :)

Blei meget fint med hvite fælga!! :D
Bli vell å høre dæ langs veian igjenn åsså nu :rolleyes:

var så trangt at jeg nesten fikk fagbrev i gynekologi, men jo fikk ut det meste som var, og fikk banka løs perlene som var på dreva :)
Jepp du vill nokk våde se og høre meg ;)

Sparco411
10/09/11, 18:57
Keep up the good work! :) motiverende og se på tråden :)

Fjellheim
10/09/11, 19:02
var så trangt at jeg nesten fikk fagbrev i gynekologi, men jo fikk ut det meste som var, og fikk banka løs perlene som var på dreva :)
Jepp du vill nokk både se og høre meg ;)

Hehe, såppas må det være :D

Regne stærkt med det ;)

Marius Skau
10/09/11, 20:09
Ser bra ut dette Tommy :)

Får satse på at vi får til noe spinning på End Of Season sånn at du får brukt opp no dekk :)

Kalsn
11/09/11, 03:05
Ser bra ut dette Tommy :)

Får satse på at vi får til noe spinning på End Of Season sånn at du får brukt opp no dekk :)

jepp stiller meeeeer enn gjerne opp til noe action!! Har bestemt meg for at sommerdekkene skal erstattes uansett til neste år :)

Kalsn
18/09/11, 03:59
Rister til livs disse T5 planene igjen nå! Har sendt inn søknad til biltilsynet ang motorbytte (de må uansett gi klarsignal siden volvo har siste finger i spillet)
Usikker på om jeg finner ferdig ombygd blokk, eller om jeg kjøper t5 motor og fikser 960 bunnpanna selv, vi får se.
Planen er å kjøre med bilen til snøfall, så begynne derfra. Eneste som er sikkert er at det kommer ajden grenrør og hxn ska på etterhvert etter godkjenning:)
Er litt lei av 8v rekkefirer, og innser at 16v må til for å få skikkelig effektøkning, og da må grenrør og masse greier kjøpes nytt, pluss man må få benka bilen for å få HK effekten inn i vognkortet, noe man slipper med T5 :)

Ola Moen
18/09/11, 05:47
Da får du vel samme svar som jeg gjorde da jeg spurte om å få bruke en 6'er i 240'n :p

"Det er så mye arbeid å montere en slik motor, så personlig anbefaling er å montere en B230FK med m90 girkasse og trimme denne til 220Hk" Hehe:)

Da forklarte jeg på en ordentlig måte, at jeg ikke var interessert i denne personlige anbefalingen, og ba de sende meg dokumentasjon på tillatt effekt i bil, samt dokumentasjoner på B234F, B6254F og B6304F motor ettersom jeg ikke har bestemt meg for hvilken av disse som skal brukes. Noen dager senere lå et brev i postkassa fra Volvo Norge. De fortalte meg at det er Biltilsynet som til syvende og sist avgjør om det godkjennes. :p Me fer sjå:) Du skulle ikke ha noe problem med å få godkjent en T5 i 940 vil jeg tro. Stå på:)

Kalsn
18/09/11, 12:55
Da får du vel samme svar som jeg gjorde da jeg spurte om å få bruke en 6'er i 240'n :p

"Det er så mye arbeid å montere en slik motor, så personlig anbefaling er å montere en B230FK med m90 girkasse og trimme denne til 220Hk" Hehe:)

Da forklarte jeg på en ordentlig måte, at jeg ikke var interessert i denne personlige anbefalingen, og ba de sende meg dokumentasjon på tillatt effekt i bil, samt dokumentasjoner på B234F, B6254F og B6304F motor ettersom jeg ikke har bestemt meg for hvilken av disse som skal brukes. Noen dager senere lå et brev i postkassa fra Volvo Norge. De fortalte meg at det er Biltilsynet som til syvende og sist avgjør om det godkjennes. :p Me fer sjå:) Du skulle ikke ha noe problem med å få godkjent en T5 i 940 vil jeg tro. Stå på:)

joda sant er jo biltilsynet som har siste finger egentlig da. Men siden maks effekt er 238 hk og 320 NM og B5234T er 225 og 300 nm skal det gå bare fint, pluss alle har fått godkjent når de har søkt, så vill tro at framtiden skulle være lys :)

Marius Skau
18/09/11, 13:27
Nice :)

Hvordan station sendte du inn til? :)

Jeg sendt til Skyrud i Bodø og fikk ja et par dager etterpå :)

Kalsn
18/09/11, 13:33
Nice :)

Hvordan station sendte du inn til? :)

Jeg sendt til Skyrud i Bodø og fikk ja et par dager etterpå :)

Sendte til den vår stasjon her, og siden du fikk godkjent hos han, burde det nå IKKE by på problemer her ass :) Spørs om det ikke blir stor-salg på 300 hk deler nå straks :) Ajden grenrør, 558 dyser, 3"lmm og hjerner og chipper drar asap, om man ikke er så frekk å kaster alt på 145'n, men har vell neppe råd til 2 slike biler...

Marius Skau
18/09/11, 14:00
Kanskje vi blir eni om en liten handel på nåkka dela da :P

Satsa på at det kanskje blir T5 i vinter her og :)

Frigstad Racing
18/09/11, 17:21
T5 :D må legge ut detaljert ombyggings how-to da :)

Fjellheim
18/09/11, 18:10
Har ikke ord, er ikke håp for oss andre da... Men hørte jeg stor-salg på deler? :D

Håpe det ordner seg, blir fort artig :)

Ola Moen
18/09/11, 20:09
T5 :D må legge ut detaljert ombyggings how-to da :)
Halve moroa er å finne løsninger sjøl da:)

Kalsn
18/09/11, 21:58
T5 :D må legge ut detaljert ombyggings how-to da :)
Jepp det skal det nok bli :)


Har ikke ord, er ikke håp for oss andre da... Men hørte jeg stor-salg på deler? :D

Håpe det ordner seg, blir fort artig :)

Det skal ikke være håp for dere andre sjønner du mr :) Du hørte nokk storsalg ja :) men blir ikke før første snyfall så begynner demonteringa :)


Halve moroa er å finne løsninger sjøl da:)
Joa sant, usikker på om jeg handler ferdig ombygd eller bygger selv, får se hva som ligger til salgt rundt slutten av novenber/desember :)

Ola Moen
18/09/11, 23:48
Du får sende på en PM til Tor24:) Han har vel akkurat gjort klart et solid innsug til en T5.
Er litt bilder av det i garasjetråden vår

SirKim
19/09/11, 14:24
se der ja! Endelig fler som bygger T5 :)
eller, du skal begynne :P

Kalsn
19/09/11, 14:56
Du får sende på en PM til Tor24:) Han har vel akkurat gjort klart et solid innsug til en T5.
Er litt bilder av det i garasjetråden vår

Spørs om du/dere får lage et til et etter godkjenning hos bt :)! fått testa det eller?


se der ja! Endelig fler som bygger T5 :)
eller, du skal begynne :P
jepp fant ut at jeg mangla halvparten av ventilene, og istedenfor 16v går jeg heller for 20v siden jeg må ha nytt grenrør å heile styre, PLUSS får 225 hk i vognkorte :) du skal bygge om motoren selv ja?

SirKim
19/09/11, 15:02
Motoren min er straks ferdig den angående rett-stilling :)

Ja enig i valget ditt. Pluss at ska du ha 16v topp må du modde stempler oxo.. Masse arbeid.. Kan heller likegjerne bare stappe i T5 :)
Men har en følelse på at T5 blir mer å mer vanlig framover nå i prosjekt-bilene til folk. Er allerede noen kompiser av meg som også vurderer T5..
Pluss at forum-folka her skjønner vel snart de oxo at T5 er ikke SÅ mye arbeid som noen skal ha det til. Ikke at jeg har prøvd selv, men virker nesten som om 16V turbo er mer arbeid :P er ikke SÅ mye modifikasjon for å få en T5 neddi 7/900 iallefall. jeg skal kjøre orginal-sprut siden jeg skal godkjenne, så jeg har en liten jobb på el-nett iallefall :)

Fjellheim
19/09/11, 15:12
Det skal ikke være håp for dere andre sjønner du mr :) Du hørte nokk storsalg ja :) men blir ikke før første snyfall så begynner demonteringa :)


Hehe, ikke noe artig...

Ja du får si ifra, du har nu nr mitt :p
Blir du å kjøre 145 i vinter da?

SirKim
19/09/11, 15:32
Skarru handle den ferdige motoren av han karen eller?

Fjellheim
19/09/11, 15:59
Nei, det trur æ ikke på. Bare noe deler, får se hvor mye penger som streker til når han selger :p

Kalsn
19/09/11, 16:20
Hehe, ikke noe artig...

Ja du får si ifra, du har nu nr mitt :p
Blir du å kjøre 145 i vinter da?

jepp blir 145 kjøring en periode såfall, til jeg blir ferdig! har lyst å prøve mulitlinken på glatt føre også ;)


Skarru handle den ferdige motoren av han karen eller?

nei han skulle jo ha aaaaalt for mye for den, så blir ikke fra ham. Men kan hende jeg tar å handler ombygd fra sverige, viss ikke så fikser jeg det selv, greit å ha noe å gjøre :)
Hvor handla du motor fra da? bildelsbasen eller? fikk med ledningsnett også eller? :)


Nei, det trur æ ikke på. Bare noe deler, får se hvor mye penger som streker til når han selger :p
han prater ikke om meg å deg der.. :)

Frigstad Racing
19/09/11, 16:24
Har sett ett par ferdig tilpassa T5 maskiner med girkasse og alt man trenger, som har stått i 740/940 i sverige på blocket. Kan jo komme over noe sånn "komplett pakke" :)

Kalsn
19/09/11, 16:30
Har sett ett par ferdig tilpassa T5 maskiner med girkasse og alt man trenger, som har stått i 740/940 i sverige på blocket. Kan jo komme over noe sånn "komplett pakke" :)
jepp var noe sånt jeg tenkte meg! Men ser jo at funksjonable 850 T5'r til under 20K i sverige, så er mulig jeg tar en hel bil når jeg først er igang, ellers ligger jo motorene til rundt 10K ca. Men må jo 960 kasse også! Regner med at man burde bruke enkeltmasse svinghjule ja?

Frigstad Racing
19/09/11, 16:35
Deilig lyd (http://www.youtube.com/watch?v=4O4ccsG538k)

EDIT: må spole til 2:40 for å få go lyden :)

Fjellheim
19/09/11, 16:40
jepp blir 145 kjøring en periode såfall, til jeg blir ferdig! har lyst å prøve mulitlinken på glatt føre også


han prater ikke om meg å deg der.. :)

Tviler ikke, vist du har lyst å prøve multilinken på glatt føre, så hører jeg 945 min rope inn at han melder seg frivillig ;;


hehe.. :o

SirKim
19/09/11, 16:46
jeg kjøpte av privatperson i sverige :) Fikk med ledningsnett ja, men er vanlig nett fra 850, så må gjøre modde-jobben selv :P er bare tatt ut av en 850 :)

Fjellheim
19/09/11, 18:02
Satse du på at M90 hold sånn som den e nu? (eller passe den i det hele å det store)
Går sterkt ut ifra at multilinken hold... :)

mik4oj
19/09/11, 18:41
Satse du på at M90 hold sånn som den e nu? (eller passe den i det hele å det store)
Går sterkt ut ifra at multilinken hold... :)

Forskjell på m90 til rødblokk og m90 til hvitblokk. Derfor han sier han må ha m90 fra 960 til t5 motoren :p

Fjellheim
19/09/11, 19:06
Forskjell på m90 til rødblokk og m90 til hvitblokk. Derfor han sier han må ha m90 fra 960 til t5 motoren :p

Ahh just, utrulig hva man ikke vet å hva man vet etter en kreativ kvell på forumet :p

Kalsn
19/09/11, 19:15
Deilig lyd (http://www.youtube.com/watch?v=4O4ccsG538k)

EDIT: må spole til 2:40 for å få go lyden :)

Ja hørt det der! hadd bare vi nordmenn vært like gal som våre naboer ! Men fytte fan for en herlig lyd!


jeg kjøpte av privatperson i sverige :) Fikk med ledningsnett ja, men er vanlig nett fra 850, så må gjøre modde-jobben selv :P er bare tatt ut av en 850 :)
okei, ja er nu vell ikke all verden å få fiksa ledningsnettet? fjerna du det orginale i bilen eller?

Marius Skau
19/09/11, 20:14
jeg kjøpte av privatperson i sverige :) Fikk med ledningsnett ja, men er vanlig nett fra 850, så må gjøre modde-jobben selv :P er bare tatt ut av en 850 :)

L-m-r selger ferdi modda kabelmatte :)

Vertfall sisst jeg snakket med dem. Kom vell på 1500 svenske ferdi modda :)

Kalsn
20/09/11, 21:54
L-m-r selger ferdi modda kabelmatte :)

Vertfall sisst jeg snakket med dem. Kom vell på 1500 svenske ferdi modda :)

Har sendt dem mail jeg! :)

Har skaffet meg 960 bunnpanne og motorfester i dag! Så er ingen vei tilbake nå :) hehe
Lurer på å bestille H-råder når jeg først har bunnen av? Men må få solgt unna rødblokka først

Marius Skau
20/09/11, 22:05
H-råder e likså greit ja :)

Har du ordna deg motor? Ev vurdert og hente komplett 850r i sverige? :) HINTHINT :P

SirKim
21/09/11, 01:39
okei, ja er nu vell ikke all verden å få fiksa ledningsnettet? fjerna du det orginale i bilen eller?

Jeg har tatt ut det orginale ledningsnettet av bilen siden den ble rettet opp å alt skal lakkes uansett :) Så el-nettet er ute. Så var planen å modde 850 nettet inn i 940 nettet :)

SirKim
21/09/11, 01:53
L-m-r selger ferdi modda kabelmatte :)

Vertfall sisst jeg snakket med dem. Kom vell på 1500 svenske ferdi modda :)

Er vel mere at de klipper å limer i det gamle nettet ditt for den prisen :) Slik jeg har forstått det utifra det dem skriver på hjemmesiden. Pris 1 798,00 kr inkl. momsfor klipping :)



Du kan vara lugn, kontakta oss på LMR så klipper vi och skarvar om härvan så den passar din motor sen!
För jobbet med att klippa och skarva om hela elhärvan åt dig tar vi 1898:-

Jan-Einar Jenssen
21/09/11, 10:46
Har sendt dem mail jeg! :)

Har skaffet meg 960 bunnpanne og motorfester i dag! Så er ingen vei tilbake nå :) hehe
Lurer på å bestille H-råder når jeg først har bunnen av? Men må få solgt unna rødblokka først

blir nok bra dette:)

Kalsn
21/09/11, 22:56
H-råder e likså greit ja :)

Har du ordna deg motor? Ev vurdert og hente komplett 850r i sverige? :) HINTHINT :P

Neeei blir nokk handla inn kun motor og gir, ikke hel bil, blir mye stress :)


Er vel mere at de klipper å limer i det gamle nettet ditt for den prisen :) Slik jeg har forstått det utifra det dem skriver på hjemmesiden. Pris 1 798,00 kr inkl. momsfor klipping :)

Aha ja tenkte meg det ja, nei satser heller på å fikse det selv da, er vell ikke store jobben om man har tunga rett i munnen?


blir nok bra dette:)
Ja har virkelig god tru på dette her nå :)

SirKim
21/09/11, 22:59
tunga rett å munn, tålmodighet og rolig sinne :)
Gjøre det selv er likegreit, kjekt å kunne sende inn til l-m-r, men blir så sinnsykt dyrt....

Marius Skau
22/09/11, 12:18
http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?f=66&t=251289

Kalsn
22/09/11, 14:53
tunga rett å munn, tålmodighet og rolig sinne :)
Gjøre det selv er likegreit, kjekt å kunne sende inn til l-m-r, men blir så sinnsykt dyrt....

ja det jeg tenkte ja! Du skulle jo fått ihop en skikkelig howto av t5 greierne dine! :) hvordan er det vannrøret skal moddes egentli? kortes inn likt som pick-up'n?


http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?f=66&t=251289

Er jo ikke t5, pluss trur han mangler en "0" i prisen sin ;) men har sett mye på TPC, og funne mye aktuellt!

Marius Skau
22/09/11, 15:03
E jo nytypen t5 :P Men læst ikke så mye ijønna så skjønna ka du mein :P

Fådd noe svar fra Bt?

Kalsn
22/09/11, 18:15
Nope har ikke fått svar enda, sendte inn på mandag, tro hvor lang tid de vanligvis bruker...

Marius Skau
22/09/11, 18:17
Har fådd svar alt i fra 2 arbeidsdager til 8 uka :S

SirKim
22/09/11, 23:30
ja det jeg tenkte ja! Du skulle jo fått ihop en skikkelig howto av t5 greierne dine! :) hvordan er det vannrøret skal moddes egentli? kortes inn likt som pick-up'n?



Er jo ikke t5, pluss trur han mangler en "0" i prisen sin ;) men har sett mye på TPC, og funne mye aktuellt!


Har litt bilder osv på T5 på tinga som er modda. Kan sikkert få lagt ut bilder av vannrøret :) Men er samme som Oddeee84 på forumet her har gjort. Stjeler bildet hans imens :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1856.jpg

Kalsn
25/09/11, 20:44
Okei, grei skuring det der! :)

Eller har jeg fått tak i GLT kammer som jeg trur jeg hiver i samtidig som jeg har motor på stativ. Men kammene har litt rust på seg, noen gode forslag på å få de rengjort på et greit vis?

Ola Moen
25/09/11, 21:06
stålbørste, eller 600 korn smergelpapir funker

Kalsn
13/10/11, 22:59
Må bare riste litt liv i denne føler jeg! Sitter enda å venter på søknadsvar fra vår kjære BT.. Blir å ringe dem i neste uke viss jeg ikke har fått svar til da. Vinteren er sniker seg nedover fjellene nå, å hadde tenkt å la være å bruke biln i vinter for t5n kommer nedi!
Tenkte jeg skulle operere opp GLT toppen imorgen og få ut kammene :)

Marius Skau
13/10/11, 23:01
Merkeli ka treig dem sku va :o Fikk svar på et par dager jeg.

Kommer du og bruker litt dekk neste helg? :)

Kalsn
13/10/11, 23:36
Merkeli ka treig dem sku va :o Fikk svar på et par dager jeg.

Kommer du og bruker litt dekk neste helg? :)
hm rart! Ja viss det hadde vært under lovlige omstendigheter så hadde det blitt fjernet noe gummi :)

SirKim
13/10/11, 23:38
jeg fikk svar på 2 uker iallefall.
Startsignal eller ei, er jo bare å begynne smått uansett da :)
Går du for modda fordeler eller skal du kjøre COP ?

Marius Skau
13/10/11, 23:38
Hehe, desverre klarte vi ikke og få til noe denne gangen.. Satsa på ny sjanse til neste år :)

Kalsn
14/10/11, 16:15
jeg fikk svar på 2 uker iallefall.
Startsignal eller ei, er jo bare å begynne smått uansett da :)
Går du for modda fordeler eller skal du kjøre COP ?
Jepp har bynt smått å forberede meg, har fått tak i 960 motorfester og bunnpanne, ellers fått rydda skikkelig i lokalet som jeg trur jeg blir å benytte, trenger bare å få "klarsignal" og få solgt unna 4'ern og dela til den :)
Har ikke bestemt meg enda?! kan hende det blir COP, men skal se hva jeg finner på savar og tpc, ligger jo flere tilsags, begge deler, og folk anbefaler jo å kjøre fordelerløst så. Hva skal du kjøre btw?


Hehe, desverre klarte vi ikke og få til noe denne gangen.. Satsa på ny sjanse til neste år :)
aha okei, ja vinterhjula kjem på snart desverre trur jeg, får se om jeg tar turen mot Bodø :)

SirKim
15/10/11, 01:05
Jeg skal kjøre fordeler pga godkjenning. Gjør det bare sånn for å være sikker, sånn at dem ikke begynner å henge seg opp i det om det tilfeldigvis skulle være en volvo-figur som kikker på bilen. Har kommet i kontakt med en som lager disse custom fordeler-lokka, men han er litt sær å skal ikke lage før i vinter en gang... Så får vente til han skal lage fler om jeg ikke kommer over en annen som kan laga asap.

Si ifra om du kommer over noen som lager disse custom fordeler-lokka da som kan levere litt tidligere! :)

Ola Moen
15/10/11, 03:09
Kan du ikke heller bruke en hel fordeler fra en Audi 5'er, eller Peugeot 5'er, og montere på kammen? med litt mods, så skal det også funke :)

SirKim
15/10/11, 03:15
Bilde av fordeleren du tenker på V20T ? kan man bruke orginal rotor da med et slikt fordeler-lokk ? Å hva tenker du på av mods? Skruene inn på toppen for å feste lokket?

Kalsn
25/10/11, 21:10
Kan du ikke heller bruke en hel fordeler fra en Audi 5'er, eller Peugeot 5'er, og montere på kammen? med litt mods, så skal det også funke :)

Ikke dumt! som nevt, ikke noen eksempler på dette?

Hva tror dere, skal jeg ringe biltilsynet, har jo gått snart 1.5 måneder siden jeg sendte søknaden. Har litt lyst å vente med å bygge om til jeg får klarsignal...

Frigstad Racing
25/10/11, 21:44
Eneste som hjelper er å mase.
Ta en telefon å hør hva som skjer :)

micknutzen
25/10/11, 22:15
Tusen takk for motivasjon The Sven! Dro rett fra jobb og røkka girkasse rett ut av biln! og var som forventet stoppringen som var sklidd for langt ned! Noen som vet hvordan denne må sveises? regner med at sveisen ikke må være "utfor" selve ringen?
Blir sveiset imorgen, og satser på fungerende 3.gir igjen!
Takk til Slettmyr for hjelp! :D
http://forum.vccn.no/

hadde du giddi og bare ringa i pant eller noe hva som skal sveises?

The Sven
25/10/11, 22:29
Det vises ikke på det bildet der tror jeg. Skal se om jeg finner et bilde.

EDIT:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2471.jpg

micknutzen
25/10/11, 22:33
takker:) så det er bare og hive ei klyse med miggen rundt den ringen:P

The Sven
25/10/11, 22:35
Er bare å fylle mellom de tenna med sveis og slipe det plant oppå etterpå. Under er det ikke så nøye tror jeg, vet egentlig ikke hvorfor det er tenner der. Du kommer ikke til dette uten å fjerne drevsatsen over, som vises på bildet til Kalsn.

Kalsn
26/10/11, 07:45
Eneste som hjelper er å mase.
Ta en telefon å hør hva som skjer :)

Jepp blir nødt til det tydeligvis:(

Jepp the sven, må av med dreva som var på mitt bilde. Vi sveisa på undersiden av ringen, må være plan på oversiden, går jo evt ann å slipe etter også:)

Kalsn
31/10/11, 12:46
Har endelig fått svar fra biltilsynet etter ett par måneder ventetid!:)



Hei

Jeg har fått oversendt denne mail til besvarelse.



Så fremt du kan dokumentere maksimalt tillatt motoreffekt og vridmoment ved kontrollen. Og at den motoren du setter inn oppfyller våre avgasskrav som galt da bilen din var ny, samt at motoren med omkringliggende deler (turbo, ladetrykk, innspøytning, datastyring, eksosanlegg(så langt mulig) og katalysator osv. er helt original, skal vi kunne godkjenne dette. De deler som Volvo krever montert må være på plass.



På kontrollen vil i tillegg kontrollere blant annet montering, ledningsnett, støy og avgass på tomgang.



Time bestiller du på tlf 06650

Beklager at det har tatt lang tid før du har fått svar

The Sven
31/10/11, 13:10
Har endelig fått svar fra biltilsynet etter ett par måneder ventetid!:)

Topp, da er det bare å dra på ;) Må vel få sendt et tilsvarende brev jeg også snart ;)

Audun
31/10/11, 14:52
morsom tråd å lese dette her, ser ut til at du har fått det til å bli greit fungernde :) lykke til med motorplanene! :) det blir spennende å følge med! :)

Jan-Einar Jenssen
31/10/11, 14:57
se der ja :D nå er det bare og hive seg rundt :D

Kalsn
31/10/11, 20:18
Topp, da er det bare å dra på ;) Må vel få sendt et tilsvarende brev jeg også snart ;)
Jepp skal bare få montert clutch på 145'n så staller jeg 940n :)


morsom tråd å lese dette her, ser ut til at du har fått det til å bli greit fungernde :) lykke til med motorplanene! :) det blir spennende å følge med! :)
Jepp funker over all forventning også! Men blir nok å gå en smule dårligere med org t5, men ser forr meg med "samme" oppgraderinger og datasprut å h-råder så kommer hk'ene MYE tjappere :)


se der ja :D nå er det bare og hive seg rundt :D
Jepp :D

Jobbe88
31/10/11, 21:04
Værd å bygge om kun for lyden spør du meg!! Drømmer om t5 jeg og. Hvilken bil det blir i vites ikke, men blir handel til sommeren :)

Blir gromt med t5! :)

Frigstad Racing
31/10/11, 23:04
Gratulerer! Nå er det bare å kjøre på! :)

Kalsn
01/11/11, 10:38
Værd å bygge om kun for lyden spør du meg!! Drømmer om t5 jeg og. Hvilken bil det blir i vites ikke, men blir handel til sommeren :)

Blir gromt med t5! :)
Ja lyden er jo bare porno før ørene :) alt av alublokker skal stå rett de også ;)


Gratulerer! Nå er det bare å kjøre på! :)
Jepp takk :D


Er ingen her inne som har fått godkjent t5 hos bt? og kan si va dem legger mest vekt på der egentli? av egen erfaring altså :)

SirKim
15/11/11, 01:44
Fått begynt nå eller? :)

Kalsn
21/11/11, 16:12
Fått begynt nå eller? :)
Nei problemet er at det står en (usaklig) båt midt på plassen min i verkstedet, så må vente litt til før den blir flytta, men planlegginga er godt igang, regner med å starte ganske asap egentlig. Så første pri blir å ta ut motor og gir, og demontere mest mulig :)

Kalsn
30/12/11, 21:41
Har endelig fått fingeren ut og starta med skruinga :) Har fått tatt av grenrør, turbo, radiator, IC, og mye av ledningsnettet plukket vekk :)
Har som sagt hele oppsettet til salgs! Har solgt unna hjernene og chippene, samt dysene, ellers har jeg alt, skal få laga en tilsalgstråd også:)
Er bare å begynne å leite etter T5 motor nå :)

Stay tuned!
519

myrcross
30/12/11, 23:46
Lykke tell Tommy, følle spennt me på opdateringe :P sku jo fådd tak i dn videoen fra søbbesvakrysse :P men pcen kræsja å videon stakk :/

SirKim
31/12/11, 00:24
står T5n klar å ferdig modda eller? :P

Kalsn
31/12/11, 01:28
Lykke tell Tommy, følle spennt me på opdateringe :P sku jo fådd tak i dn videoen fra søbbesvakrysse :P men pcen kræsja å videon stakk :/
okei flott:) Jooo nei, enkelte ting e vell best ikke kommer ut på nettet :)

Kalsn
31/12/11, 01:29
Nope, som jeg skrev tidligere må jeg få tak i en motor, men har det meste jeg trenger nå straks :) men må ha litt meir penger å rutte med, må få solgt litt av delene først :)

myrcross
02/01/12, 17:23
Nåja... d kunne nu vært ett verdig minne om B230en ;) ska nu bynn sånn smått på 240en nu... Under stell og drivværk e første.pri. så får vi se korr langt økonomien strækk sæ... ikje grett me lærlingelønn xP lægg ut en tråd iløpet av kvelln ;) å du må gjærne læs og komenter. å førr all del vet du nå æ ikke vet så rop ut.. kjenne du nån me dele bila eller nå tøft du trur æ vill ha så sei i fra ;)

Kalsn
06/01/12, 12:45
ENDELIG begynner det å skje ting her!

Førr det første har jeg fått handlet meg nytt innsug til femmern, altså innsug med spjelde under selve innsuget:)
Har liksågreit også fikset meg H-råder, HPO råder :)

552


Ellers så blir det også ENDELIG henting av T5motor i sverige til helgen, får komplett motor med alt fra turbo til clutch :)

Marius Skau
06/01/12, 16:48
Nydeli ^^ Du er klar til vårn? ^^

Kalsn
07/01/12, 19:54
Slenger med et lite stemningsbilde fra dagens henting!

577

Komplett T5 motor, 94 modell, med ledningsnett,turbo,dynamo,ac-komp, servopompe,grenrør å hjerne! :)
Pluss h-rådene kommer løpe av uka, samt innsuget.

Frigstad Racing
08/01/12, 20:03
Bøst :D gleder meg til å se hva som skjer! Må ta masse bilder når du skal inn med motoren!

Marius Skau
09/01/12, 14:17
Blir bra dette Tommy ^^

Henter meg en B5234T i slutten av uka jeg og :) Truuuur den vart litt billigere en din xD

SirKim
09/01/12, 17:11
lov å spørre hva du måtte gi for din T5 motor Kalsn ?

Kalsn
09/01/12, 18:41
Hm kom vell på ca 7000 nok, komplett. kilometerstand på 220 :) Skal få finne meg et bra kamera, er dårlig lys så iphone funker dårlig! har nå starta å demontere div på motoren, skal få ut gammel FKn nu asap :)

Kalsn
15/01/12, 21:56
Har fått demontert mer på motoren, driver på å vrir lagerhuset på turboen. Blir å demontere hele motoren, bytte toppakning, samt alt av o-ringer ect, blir og male opp blokk og topp også :) Blir å gjenge opp oljereturen når jeg først kan også.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1326659694

Fått tatt ut FK'n og m90 kassa også, ellers begynner det og bli meget tomt i motorrommet :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1326659776

230'n og b5234t, gammel motoren bli mest sannsynlig byttet imot ei ferdig omsveisa getragkasse med spakestell og mellomaksling, stått på en T6 i en 960, så er plugg and play, trenger kun ny clutch og trykkplate!

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1326660133

Driver på å skal renske ut selve motornettet fra resten av ledningsnettet også, tenke å bruke det evt i en eldre volvo en eller anna gang. Men fan for et arbeid, alt er jo tvinnet omhverandre, greit nok det da.. Men har et spørsmål, ifra kontakten under dashen, fra tenningshjernen, så går det 16 ledninger (?) fra kontakten, men kun 11 av de går inn til motorrom, så går 5 eller 6 andre veien , altså inn i resten av ledningsdungen, er dette ledninger som går til sikringer, releer og diagnoseuttak?

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1326659901

Frigstad Racing
15/01/12, 22:00
Gå på volvo å få ett koblingsskjema for din bil så finner du hva hver eneste ledning går til :)
Blir bra med T5 ;)

Kalsn
15/01/12, 22:03
Gå på volvo å få ett koblingsskjema for din bil så finner du hva hver eneste ledning går til :)
Blir bra med T5 ;)
Aha okei, ja har Vadis på pcn også, ligger vell sikkert der også ? :) Ja trur det blir å funke meget bra :D

SirKim
18/01/12, 16:13
gikk 4 ledninger fra den tenninghjernen å inn i "ledningsklasa" hos meg. ikke 5-6 .
De går bare over til multikontakten på passasjerside, å videre derfra å inn til brenselhjernen.
Så de ledningene kan du bare klippe å drite i :)

Fra tenningshjernen kan du klippe alt, på brenselhjernen sklal du klippe nesten alt for å fjerne. Noen skal brukes om igjen :)
Bare se på koblingsskjemaet, så ser du det med en gang :)

Frigstad Racing
18/01/12, 23:41
Kan godt være du finner det i det kjekke programmet ditt ja :)

SirKim
19/01/12, 00:58
haynes boka å multimeter gjør susen :)

Kalsn
19/01/12, 23:08
Oja okei! :)
Nei gav opp heile greia å få ut ledningslettet og få til å bruke det i ettertid, koster jo bare 1500 før brukt fra 240 så klipte bare vekk lh2.4 ledningene for å rydde opp! samt ledningene til ac osv :)
Ellers har jeg fått fiksa meg ei girkasse som virkelig skal tåle juling :D Bytta til meg ei Getrag 265 kasse, med omsveisa for hvitblokk, mellomaksling og spakestell! Plug and play :D ska få lagt ut bilde iløpet av morgen dagen, regner med å demontere motoren også big-time imorgen, råder osv :)

ArneR
20/01/12, 00:33
Høres bra ut, har samme kassa selv og kan ikke si annet enn at den er solid og god.. :)

Jan-Einar Jenssen
20/01/12, 04:15
Oja okei! :)
Nei gav opp heile greia å få ut ledningslettet og få til å bruke det i ettertid, koster jo bare 1500 før brukt fra 240 så klipte bare vekk lh2.4 ledningene for å rydde opp! samt ledningene til ac osv :)
Ellers har jeg fått fiksa meg ei girkasse som virkelig skal tåle juling :D Bytta til meg ei Getrag 265 kasse, med omsveisa for hvitblokk, mellomaksling og spakestell! Plug and play :D ska få lagt ut bilde iløpet av morgen dagen, regner med å demontere motoren også big-time imorgen, råder osv :)

abrahamsen sin? :)

henrik940
20/01/12, 07:02
Detta blir brææ :D

SirKim
21/01/12, 00:34
Er jo faktisk ikke noe big deal det el-nettet egentlig :) Jeg har brukt litt tid på det, men det er fordi jeg legger en god del ekstra arbeid å tid på det som egentlig ikke er nødvendig for start sånn sett. Bruker multikontakter om igjen i motorrommet på orginal plassering, bare at ledningene er skjøta å lagt opp å går til andre ting enn bare motorstyring (ting som oljetrykk, oljetemp osv). Er jo faktisk MER ledninger å dritt på LH 2,4 kontra Motronic 4,3. Så får litt kontakter osv til overs. Noe må skrelles og brukes om igjen på elnettet til 940 uansett (lambda-lampe i dash å sånne ting, å kjekt å legge opp ny varsel-lampe for "Check engine" osv også :)

Gromt prosjekt Kalsn :) spennende å følge med her :)

Marius Skau
21/01/12, 00:37
Mener og huske at L-M-R lager ferdig klipte ledningsnett før T5 Rwd :) Send dem en mail.

Mener prisen jeg fikk før 1 års tid siden va 1500 svenske kroner

Kalsn
21/01/12, 10:20
Høres bra ut, har samme kassa selv og kan ikke si annet enn at den er solid og god.. :)

Okei, mangler bare clutch nå egentli, må finne noe som tåler litt, har vært tilton oppsett på kassa før.. :)


abrahamsen sin? :)

Jepp :)


Detta blir brææ :D

Ja hope so:D


Er jo faktisk ikke noe big deal det el-nettet egentlig :) Jeg har brukt litt tid på det, men det er fordi jeg legger en god del ekstra arbeid å tid på det som egentlig ikke er nødvendig for start sånn sett. Bruker multikontakter om igjen i motorrommet på orginal plassering, bare at ledningene er skjøta å lagt opp å går til andre ting enn bare motorstyring (ting som oljetrykk, oljetemp osv). Er jo faktisk MER ledninger å dritt på LH 2,4 kontra Motronic 4,3. Så får litt kontakter osv til overs. Noe må skrelles og brukes om igjen på elnettet til 940 uansett (lambda-lampe i dash å sånne ting, å kjekt å legge opp ny varsel-lampe for "Check engine" osv også :)

Gromt prosjekt Kalsn :) spennende å følge med her :)

Ja syns det var svææært mye dritt egentlig, har fjerna absolutt alt jeg, så skal jeg vell begynne å klippe litt i t5 nettet snart :)
Angående lamdalampa, hvordan funker den, og hvor går ledningene osv osv? samt enginecheck? :)


Mener og huske at L-M-R lager ferdig klipte ledningsnett før T5 Rwd :) Send dem en mail.

Mener prisen jeg fikk før 1 års tid siden va 1500 svenske kroner

Nope, sendte dem en mail før et halvt år siden, men da hadde dem ikke inne, og sa at folk brukte å sende inn nettet sitt så bygde dem de om :)
Men skal klare dette selv:D

Kalsn
21/01/12, 10:39
Slenger ut noen bilder også!

Getragkassa, orginaltraversen passer, men glemte av spakestellet, så det får jeg levert om ett par dager:)
Fremre del av mellomaksling ferdisveiset også :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1327138092

http://i754.photobucket.com/albums/xx185/tommykarlsen/P1050012.jpg?t=1327138234

Har tatt av bunnpanna også, får se om jeg ikke begynner og demontere heile greia iløpet av helga :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1327138285

Lurer på hva denne boksen er? står rett bak fordeleren på torpedoveggen, er vell før å fjerne vibrasjoner? er bare å ta vekk? trenger mest mulig plass bak motoren uansett :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1.jpg?t=1327138415

Fjellheim
21/01/12, 17:10
Begynner virkelig å se bra ut dette!
Prøver nu å svinge innom en tur av å til før å snik titte, men da er det som regel lite liv på "lokalet"..

Jan-Einar Jenssen
21/01/12, 19:40
den boksen er for å fjerne vibrasjoner ja.