PDA

Vis full versjon : Ingen oljetrykk



lasse940
01/05/14, 13:51
Byttet bunnpannepakning for 2 uker siden hadde ut oljepumpe og renset silen og shimset fjøra litt pga hadde litt lite oljetrykk.
Fikk et oljetrykk 4 bar på tomgang kald motor ca 3 ved varm. Flyttet filterflytter og grenrørs pakninger uka etter da slangene lå litt i spenn.
Da bilen ble startet viste måler ingen oljetrykk og oljelampa lyser. Kjenner det er blitt slark inn ut på hjelpeaksel til oljepumpa.
Noe som veit hva som kan være galt? Er nok olje på bilen og måler er jeg gankse sikker på funker, ulyd fra motor på tomgang. Kan oljefilter fått seg en smell etter flytte?

Sent fra min GT-S7710 via Tapatalk

eab
01/05/14, 16:50
Kobla slangene til filterflytteren feil? Hvis det er en enveisventil eller noe annet lurt i den, jeg gjorde iallefall den blemma en gang. Evt. o-ringene på oljepumpa?

Ta av regreima og dra rundt fordelerakslingen med en drill eller noe for å se om det i det hele tatt sirkulerer olje.

lasse940
01/05/14, 17:15
Der sier du noe ja, har nok klart å koble slangene feil ja. Kobla av coil og kjinna med oljetrykkslangen løs og kom ingen olje..
Da skal jeg prøve bytte plass på slangene til filterflytter.. takker for tipset :-)

Sent fra min GT-S7710 via Tapatalk

98945LT
24/09/15, 19:24
Lar det seg gjøre å bytte bunnpannepakning uten å løfte motor?? Mistenker lekkasje på pakningen min å kvier meg for å bytte den hvis motoren må løftes!!