PDA

Vis full versjon : Ombygging til turbo



V9T
29/04/14, 09:29
Eg skal bygge om til turbo på min volvo 940 med ein B230FB motor. Skal bruke samme elnettet. Må eg flytte lmm'en over på turbo sia ? Eller kan den bare være på innsugs sia ?

kimove
29/04/14, 09:35
Den bør helst flyttes over til innsugsiden da en lmm ikke er glad i oljedamp :p Btw, er dette noe du skal/vil godkjenne ?

V9T
29/04/14, 09:42
Lmm'en er orginalt på innsugsiden :) Så da trenger eg ikkje flytte den. Skal godkjenne dette ja :)

kvkleppe
29/04/14, 09:53
Innsugsiden på FK er på venstre side når du står foran bilen, trykk på høyre side. Dvs at du må flytte lmm over fra høyre til venstre.

V9T
29/04/14, 10:00
Aha :p Blir altså på turbo sia lmm'en skal være på :p

ellingsøyern
29/04/14, 10:09
nei den skal på innsugsida, slik den er orginalt.

kvkleppe
29/04/14, 10:11
Veldig enkelt på MOTSATT side av der den står på FB motoren. På slangen mellom luftfilter og turbo.

ellingsøyern
29/04/14, 10:18
du kan fint ha den på begge sider, men det enkleste er å sette den på innsugsiden.

Minge89
29/04/14, 11:10
Hvis du skal godkjenne ombygging til turbo bør den se någenlunde orginal ut, å da må du flytte den over på sugesia av turboen som kvkleppe sier.
Men er du lur så skjøter du på ledningene som gjør det lett å flytte den tilbake igjen, for skal du kjøre med åpen dump må du mest sansynlig sette den over på trykkside. Enkelt forlkart....
Orginalt: Luftfilter/LMM/turbo/intercooler/"innsug".
Ombygd til åpen dumt: Luftfilter/turbo/intercooler/dumpventil/LMM/"innsug".
Også må du huske at når du bytter dyser må du lodde inn formotstander eller skaffe deg høyoms dyser:)

V9T
29/04/14, 16:25
Har turbomotor som skal settes inn ;) Men har bare grenrør med ekstern wastegate og T3 turbo :p Blir spennende å se om den blir godkjent :)

Minge89
30/04/14, 07:59
Da kan du nok ikke bruke papirene fra volvo, så da er det ikke sikkert du får det godkjent uten å benke bilen først. Men er vel bare å prøve det:P

V9T
01/05/14, 09:12
SKal nok ta med meg papirene uansett ;) Men det ser jo ikkje orginalt ut så at eg må benke bilen først tviler eg ikkje på. Men så lenge eg ikkje overstiger max effekten som volvo godkjenner har ikkje biltilsynet noe å si :)

kresle
08/02/18, 00:15
SKal nok ta med meg papirene uansett ;) Men det ser jo ikkje orginalt ut så at eg må benke bilen først tviler eg ikkje på. Men så lenge eg ikkje overstiger max effekten som volvo godkjenner har ikkje biltilsynet noe å si :)Kor det jikk? Bei d godkjent? [emoji848]

Sent fra min F8331 via Tapatalk

volvoRsport
08/02/18, 08:14
Kor det jikk? Bei d godkjent? [emoji848]

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Minner om:

§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (Svensk, dansk, engelsk)
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd/innlegg slettes.