PDA

Vis full versjon : Jeg elsker Coilovers!



Marius
14/06/10, 18:35
har kjøpt coilover kitt ifra pedersen som jeg nå driver å monteres.
meeeen, jeg har også kjøpt justerbare toppskåler og da fulgte det med noen hylser for å sentrere skåla mot dempern. men dette passer ikke pga lengder på hylsa.

så mitt spørsmål er, har noen vært borti dette? eller har noen tips osv. irriterer meg maks dette her

http://i75.photobucket.com/albums/i293/marius__/DSC01374.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i293/marius__/DSC01375.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i293/marius__/DSC01377.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i293/marius__/DSC01378.jpg

The Sven
14/06/10, 20:28
Går ikke om du monterer hylsa andre veien heller?

Marius
14/06/10, 20:34
Går ikke om du monterer hylsa andre veien heller?

nope. du ser jo lengden osv. og hvor den stopper i dempern.
gir snart opp pedersen kittet, er jo bare kål og de vet jo ikke selv hvordan det skal være

The Sven
14/06/10, 20:40
nope. du ser jo lengden osv. og hvor den stopper i dempern.
gir snart opp pedersen kittet, er jo bare kål og de vet jo ikke selv hvordan det skal være

Joa men tenkte kanskje hylsa gikk oppi toppskiva hvis den sto andre veien. Nei nå skal jeg holde kjeft om ting jeg ikke har vært borti;)

Marius
14/06/10, 20:49
Joa men tenkte kanskje hylsa gikk oppi toppskiva hvis den sto andre veien. Nei nå skal jeg holde kjeft om ting jeg ikke har vært borti;)

hehehe. syns det er ett snev at spydigheter her sven :D

neida er lengden på hylsa som er problemet. skulle gjerne hatt noen gjenger til å skru på muttern og.

The Sven
14/06/10, 20:57
Neinei!:o Det går ikke an å bruke hylsa som mutter da? Slik som den sitter på bildene.

Marius
14/06/10, 20:59
Neinei!:o Det går ikke an å bruke hylsa som mutter da? Slik som den sitter på bildene.

nope. gir snart opp og da blir det ett sett med coilovere til salgs. kjenner tolmodigheten for det her snart har tatt slutt

sendte mail til sellholm som har laget skålene så får vi se

Jobbe88
14/06/10, 22:41
går det ikke an å sette den hylsa i en benk å dreie av litt i ene enden så du får på mutteren da? Mulig det var ett idiotisk forslag men måtte få ut litt idioti :)

Bjørseth Racing
14/06/10, 23:59
borr opp hylsa.

mhs940
15/06/10, 16:06
finn tak i en dreibenk og noen som har tatt i slike maskiner før!;) da blir det greit. eller som jeg sier: hvis det ikke passer, finn en STØRRE hammer!;)

A.Finstad
17/06/10, 22:40
den hylsa ser jeg for meg at skal sitte andre veien og lengere ned sånn at mutteren kan skrues på. har du prøvd å banke den på? hvis det ikke gikk finn ei større slegge! :p

M.Engelsen
17/06/10, 23:08
Hva er den hylsen til? Å stoppe noe? Kan ikke bare bruke en låsemutter, med en stor skive under da?

TeamBørnOut
18/06/10, 06:06
Hylsa må bores / dreies opp. det er forskjell på 240 og 7 9 00 hylsene.
Den bør benyttes... ellers vil det ikke bli spesielt bra :D

A.Finstad
18/06/10, 09:14
så du sier han har fått feil hylse? da burde det jo bare være å ringe pedersen og få riktige da? eventuelt reise ned der med demper og alt sammen å få riktig

TeamBørnOut
18/06/10, 11:22
Mulig det er demperne som er anderledes i toppen. husker ikke. jeg har ihvertfall alltid måtte dreie / bore i hylsene. så tror ikke det er feil deler. bare mangel på latskap fra levrandøren :)

Marius
19/06/10, 14:25
Er kjøpt til til 940 så bør være riktig men den gang ei. Og ja den hylsa må være der

TeamBørnOut
19/06/10, 14:26
Da må du bare bore den opp :) så stemmer nok at det ikke er bolt on

4life
21/06/10, 20:18
er nok rett hylse må borres.. hadde samme problem sjøl:)

Marius
21/06/10, 22:15
er nok rett hylse må borres.. hadde samme problem sjøl:)

men borrer dere hele eller bare en bit inn i hylsa slik at den kommer lenger ned på dempern?? og hvilken side skal opp??

jeg ville da anta at den kanten med krage ville være naturlig annlegsflate for muttern??

TeamBørnOut
28/06/10, 17:12
du dreier opp hullet ja. ser du holder til i oslo. kan brå bore opp / dreie opp hylsa for deg hvis du ikke har mulighet til å gjøre det selv :)

Marius
28/06/10, 19:21
du dreier opp hullet ja. ser du holder til i oslo. kan brå bore opp / dreie opp hylsa for deg hvis du ikke har mulighet til å gjøre det selv :)

sier tusen takk for tilbudet men tror jeg har fått en kammerat til å ordne dette da han har benk på jobben, eneste problemet er jo at han bygger hus for tiden, dårlig timing. hehe

tar kontakt jeg hvis tiden ikke strekker til for han, må ha skamlav bil til vallåkra