PDA

Vis full versjon : v8 i 740



ramfjordkongen
26/04/14, 13:15
hei jeg lurer på om det er mulig å bygge om til v8 og få det godkjent i 740 sedan 90mod

turb00le
26/04/14, 15:01
Da må du i såfall finne en ganske ny en som er under effekt / moment grensa. Bilen din er for ny til å bruke gammal gasser åtter pga utslippskrav.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Minge89
28/04/14, 11:13
Nei. Dette er desverre ikke mulig å godkjenne. Volvo har hatt papirer hvor det har gått ann å godkjenne dette, men dem trakk det tilbake etter at alt formange lurte til seg større V8 enn det papirene fra volvo var beregnet til. Hvis ikke jeg husker helt feil var papirene beregna på V8`ærn fra Rover, som var av aleminium, så det var ikke rare kreftene eller vekta. Men det sto ikke spesifisert denne motoren, så dem fleste slengte inn en V8 fra chevrolet. Eneste muligheten må være om du finner ette karoseri som er ferdig godkjent med V8.

turb00le
28/04/14, 13:51
Du kan få den godkjent med bmw M60B30 motor (er under effekt/momentgrensa), jeg er litt usikker på vekta men det burde jo ikke være noe problem for så forbanna tung kan den ikke være.
Den er også nyere enn bilen din så burde ikke være noe problem mtp utslipp.

Den er på 218hk/290nm. Maksgrensa i 7/9 serie er 238hk/310nm.

Får en hel bil i Sverige for 10-20000sek.

Minge89
29/04/14, 11:17
Problemet med å få godkjent V8 i volvo er at du må ha papirer på at Volvo norge "går god" for at det er "mulig". Å dem papirene er ikke å få tak i lenger. Du kan jo selfølgelig kontakte BT og spørre hvordan du skal gå fram for søking om ombygging, å hvilke papirer og sånt du trenger. Også må du "passe" på hvem du snakker med, sånn så du får tak i en som har greie på sånt. Og ut i fra min erfaring med BT bør du sette deg litt i ett spørrene lys, så det virker som om du spørr dem om hjelp til dette. Og ikke bare sier att sånn og sånn er det:P

turb00le
29/04/14, 13:28
Sålenge motoren er under maks effekt / dreiemoment og ikke akselvekten overskrides skal det ikke være noe problem i det hele tatt...

Men uansett, og litt som minge er innpå, så er det eneste riktige å gjøre å sende en søknad.
Å få godkjent en gammal svett Chevrolet 305 med gasser kan du bare glemme pga utslipp.
Du må over på en motor nyere enn 1990, skulle jeg valgt hadde jeg gått for bmw motoren med manuell kasse.

Ville prøvd å sende en søknad til biltilsynet først og se hva de sier.

Sent fra min LT25i via Tapatalk