PDA

Vis full versjon : Renovering av Mitsu 13c turbo?



Espein
23/04/14, 18:29
Hei!

Leste denne tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=270941

Er dette mulig å gjøre eller kommer det til å bare vare noen uker?
Og jeg orker ikke å høre alt om å kjøpe en større turbo osv. Jeg skal ha org. turbo uten å gjøre modifikasjoner. Det blir enten renovering av gammel turbo eller ny 13c :)

s4nd3r
23/04/14, 18:50
i værste fall har du tapt 250kr... bare å kjør på. viktig med reinhald bare... å som han skriv der, passe på og merke opp så du monterer den riktig i gjenn, så det ikkje blir ubalanse..

turb00le
23/04/14, 19:39
Demonterte en mitsu turbo i stad. Har bestilt komplett overhalingssett med nytt turbin og kompressorhjul fra Japan.

Så ja, fullt mulig å gjøre dette...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Martin.S
23/04/14, 19:52
Bare å kjøre på. Viktig å merke delene som det alt er nevnt her.

turb00le
23/04/14, 20:35
Mulig det var noe spesielt med den varianten jeg demonterte i stad, for det var komp hjulet helt løst når jeg løsnet mutteren. Umulig å få merket.

Ville egentlig tro at de to delene var balansert i null hver for seg...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Espein
23/04/14, 21:07
Jeg demonterte min istad. Min turbo var defekt med att turbinhjulene stod bom fast. Det resulterte i att jeg knakk gjengene på turbinhjulet når jeg skulle demonterte lager osv...
Så jeg må kjøpe nytt turbinhjul , renoveringskit og mulig jeg slenger med varmeskjold også for dette så ikke bra ut..

Kan man rense selve delene hver for seg med bensin? Går dette bra?

edit: hvilket renoveringskit har dere kjøpt?

s4nd3r
23/04/14, 21:39
bensin, diesel, bremserens, zalo, withesprite...o.s.v.... å smør 2taks olje på når du monterer deler.. eller motor olje..

Espein
25/04/14, 21:19
Men om jeg bytter kompressorhjulet mitt som blei knekt under montering osv, så har jeg jo ingen markering å gå etter. Men kan ikke skjønne hva som kan bli i ubalanse på denne turboen, så har det så mye å si egentlig? Turboen snurrer jo flere tusen ganger i minuttet, men akkurat hva blir i ubulanse?