PDA

Vis full versjon : Problem med bagasjeluke på S70



vegarols1
22/04/14, 08:52
Heisann!

Har nylig kjøpt meg ett bilprosjekt! En Volvo s70 2.5 turbo som har sett sine bedre dager.

Bakluken går ikke helt ned (rett i kant med bakskjermer) Men går helt ned om jeg presser ned med håndmakt men går opp igjen.
Er det justeringer på dette? (har ikke funnet noen) eller kan demperne gjøre noe med dette om jeg evnt kjøper nye? Dette ser veldig stygt ut.

brynna
22/04/14, 12:33
Uten at jeg er helt sikker vedr. din bil, er det på mange andre avlange hull bak "mothaken" på bilen eller at festene til
lukelåsen har avlange hull for finjustering av luka.

vegarols1
22/04/14, 15:52
Finner ingenting, men låsen og alt fungerer fint, men får den ikke til å ligge kant i kant på en måte

vegarols1
22/04/14, 15:57
nesten så jeg vurderer å bøye armene på luken, men dette synes jeg virker veldig drastisk

850GLTsilver
22/04/14, 16:15
nesten så jeg vurderer å bøye armene på luken, men dette synes jeg virker veldig drastisk

Vil ikke hjelpe noe heller.

Dersom du ser på den "kroken" nede i bakkant bagasjerom, så er det to solide TORX-skruer der.
Disse kan du løsne litt, og banke forsiktig ned på "kroken" og så skru til de to skruene igjen.

Da skal nok problemet ditt løse seg.

Og skulle luka se "skjev" ut, så er det to justerbare støtteklosser i gummi på hver side av luka, helt inn mot midtstykket.