PDA

Vis full versjon : hvilken turbo på 850R



pogona
20/04/14, 14:26
Hei! noen som vet med relativt stor sikkerhet hvilken turbo som kan stå på min 97 mod volvo 850R automat 241hk? har ressonert meg fram til enten td04-16t eller td04-19t men litt i tvil. skrått eller rett eksoshus er jeg også usikker på, noen som vet hva som er vanlig?

finnes det noen oppgraderingsturboer som er noen lunde bolt on? fant en som var døpt td04-20t, noen som vet?

lurer også på å bytte til s60r manifold om jeg skal bytte, noen som har formeninger om det?

om noen har liggende turbo og større downpipe kan det ver av interesse også.

er på jobb så jeg får ikke sjekket det selv.

Batland
20/04/14, 14:30
Vil definitivt anbefale at du sjekker KRX400 hos turboservice.no og turboservice.se

gswede
20/04/14, 14:43
Automat=TD04 15G
Manuell har TD04 HL 16T

Mest sannsynlig har du ett rett eksoshus 2,5".

Skal du bytte ville jeg gått for vinklet 3" Trenger seff downpipe som passer da men..

mrstfu
23/04/14, 10:09
Bekrefter det gswede sier, 15g på 850R automat.

Om du planlegger en effektøkning er gjerne chip eller mapping en av de første stegene. Om du har turbo, eksos og slikt på stell først, får du et map tilpasset turboen og eksosanlegget. Mer effekt, og du slipper å dra tilbake. For transportetappen til stedet som skal mappe bilen er det helt greit å kjøre med ny og større turbo, men det er meg bekjent ikke helt sunt å bare bolte på en turbo og kjøre som faen... 18t er et ganske populært alternativ, hverken 18t eller 19t kom på 850, kom først på V70.

pogona
23/04/14, 15:38
Takker for svar folkens! Er ikke ute etter fryktelig store effektøkning pga km stand og alder på bilen men skal ha en liten shinings på den og tenkte derfor å gi den litt mer urestrikterte luftveier i samme slengen :) tanken var ny turbo, s60r manifold og bsr chip og innsatsfilter og muligens downpipe.

Bilen har til tider eit puff av blårøyk når den står en stund på tomgang og det oppsto etter at jeg oppdaget en liten trykklekkasje i en trykkslange så jeg mistenker turboen har jobbet en liten stund på overtid og er sannsynligvis moden for eit bytte. Er det store forskjeller på 15g og 16t?

gswede
23/04/14, 18:12
Ikke nok til at det forsvarer et bytte, 18T ville vært mitt valg om jeg skulle byttet ut min 15G.