Vis full versjon : Hva går "Bilens Kontakt" til?
Hei som det står lurer eg på hva "bilens kontakt" som står i a til f guiden går til. Har en 83 mod 240 som det ikke er noen plugg å koble inni denne kontakten, så lurer litt på om det er noe eg trenger i det heletatt.
Takker meget for alle svar :)
Er berre å leite fram koblingsskjema frå din bil og bil du har ledningsnett frå og følge kvar alle kablane går.
850GLTsilver
19/04/14, 16:08
Av ren nysjerrighet: Hvor finnes denne guiden?
Skjemaet på bilen din finnes her: http://www.vccn.no/dokumentasjon/Volvo%20koblingsskjemaer/200/volvo_240__1983.pdf
Men dessverre så er det ikke mye hjelp å få der.
Mener å erindre at det er en "ikketerminert" kontakt på disse bilene, som det egentlig ikke noen gang er blitt gitt en fullgod forklaring på årsaken til denne kontaktens tilstedeværelse.
okei får prøve å leite meg fram etter de skjemaet. den guiden ligger under "how to - triks og tips" > generelt alle modeller.
klipte opp kontakten i donorbilen som nettet kommer fra. ledningene går inni veggen rundtomkring rattstammen. fikk ikke sett akkuratt hvor, hadde ikke tid til å demontere noen panel..
850GLTsilver
19/04/14, 19:50
Forklaringen ligger jo der.
Den "bilens kontakt" kom ikke før i 1989.
Spørs om du ikke må se på skjema for den donorbilen, om du har en slik kontakt i anlegget ditt.
Der er forøvrig den startinjektoren din også.
To orange kabler. Ut fra klemme 32 på elektronikken.
Er den kontakten med ledninger som følger: Grønn/sort, Rød/Sort, Hvit, Sort? 8-polt?
Ja stemmer det. Har sett litt på skjema for 91mod som donor bil er ifra. Men for meg ser det bare ut som en hau streker.. :P skal få min far til å se på det imorgen, han tror eg fårstår litt bedre etter 40 år som bilmekaniker.
Husker ikke hvilke farger det var for øyeblikket, men det kan stemme det var 8 pol, men kun med 4 ledninger festet.
tror eg fann ut av hvor det går :)
Grønn/blå - Innslag fra tenningslås
Rød - Til ladelampe
Svart - Oljelampe
Gul/hvit - Vann temp
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.