PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp med turbo problem på B230fk, turbin sitter fast?



Espein
15/04/14, 20:52
Hei!

Har fått tak i en Volvo 940, 1996 mod. 258000 km, b230fk.
Var klar over att den ikke gikk som den skulle når jeg kjøpte den, så feilsøkte litt i dag.

Sjekket turbinen inni turboen ved å ta av trykkslangen, og turbinen sitter bom fast. Om jeg ruser bilen så hører man litt skrik fra den, så enten er turboen helt ferdig eller så sitter turbinen fast. Bilen har stått en stund så alt er mulig. Noen som har tips til meg som jeg kan prøve? Om man ruser bilen på tomgang er den veldig treg opp på turtall og kan til tider fjuske på en måte. Ser ikke noen særlig til røyk av eksosen...

Minge89
16/04/14, 02:30
Turbinen skal være helt løs den, skal kunne snurre på den med fingeren, å den går rundt når bilen står på tomgang. Du kan jo demontere den å se om du finner ut hva som er feil med den, må uansett kjøpe ny turbo eller overhalings kitt:)

Espein
16/04/14, 08:29
Vet den skal spinne fritt rundt :) Men kan det være grunnen til att den er litt rar ved rusing på tomgang også? Fordi turbinen ikke spinner? Og hvor farlig er det å kjøre litt med defekt turbo?