PDA

Vis full versjon : Nivådemper 04 2.5t awd



sjarke
14/04/14, 17:54
Hei
noe har peil på kor man skaffer komplett pakke før og ta vekk nivådempere før og montere vanlige dempere med senk?
byttes pga eine nivådemperen er gåen

bilen
V70 2.5T AWD 2004 MOD

Per Turbo
14/04/14, 20:38
Bestill standard dempere og fjører for bil uten nivåmat.

Volvoforhandleren eller "stylingsjapper"

Jimmen
14/04/14, 22:12
Jeg har 2 kliss nye dempere om du ønsker og kjøpe.
Skal få de for 800kr, kan pakke og sende i posten i morgen :)

Edit ;
Jeg har bakdempere til FWD, de passer kanskje ikke..

sjarke
15/04/14, 07:54
er det noen som er sikker på at vanlige dempere/fjerer passer rett på når man tar vekk nivå.
hos volvo opplyses det at dette ikke går ann.
men har sett tidligere at noen har bygget om.
vest æ nu ikke huske heilt feil så har æ hørt noe ang feste nede måtte endres/byttes?

Ola Hagen
15/04/14, 15:03
ifølge skruvat og 24bildeler så er det to forskjellige øvre feste fra nivåmat og vanlig. Så det stemmer nok det ja. Men er ikke mange hundre kroner for de i allefall.

eDIT mente selvfølgelig den øvre. Hvis tar av innerste gulvplata i bagasjerommet da ser du skum gummi, den pirker du av og der ser du toppen av støtdemperen + opplagringa.

Hvorfor ikke gå for original montering så er man sikker?

Jimmen
15/04/14, 19:50
Tullprat, det må i såfall være på millimeteren.
Jeg har byttet mine nivomater i fjor, og før jeg kjøpte de var jeg så uheldig og bestilte meg 2 vanlige dempere.

La de side om side og jeg la ivertfall ikke merke til noe forskjell NEDRE ivertfall.
Men, det jeg kom på nå er at du må kjøpe nytt topp lager da dette er annerledes :)

locked
15/04/14, 20:53
er det noen som er sikker på at vanlige dempere/fjerer passer rett på når man tar vekk nivå.
hos volvo opplyses det at dette ikke går ann.
men har sett tidligere at noen har bygget om.
vest æ nu ikke huske heilt feil så har æ hørt noe ang feste nede måtte endres/byttes?
Du trenger øvre vibrasjonsdemper for vanlige støtdempere i tillegg til dempere og fjærer. Ingen ting spesielt med denne ombygginga anna enn at det er ei kraftig nedgradering. Eg betalte 11 000kr for konvertering den andre vegen.

Jimmen
16/04/14, 11:00
Mitt tips er og lete etter nivomat dempere på Ebay, spør de som selger biler i deler om pris på bakdemper og få ett bilde av den.
Er du like heldig som meg får du tak i det veldig veldig billig fra noen som ikke vet hva de selger.

Jeg betalte 818kr ferdig levvert for 2 nivomater fra en russer.. :D

Ola Hagen
16/04/14, 14:23
her en monroe støtdemper som skal passe v70n med elektronisk tilkobling:

http://www.mister-auto.no/no/stotdempere-bak/monroe-c1502_g900002_a037C1502.html

vet ikke hvilken chassi dette er ment på.

eab
16/04/14, 16:45
4c kanskje?

Frykter igrunn at jeg trenger nye nivomater bak jeg også...

Per Turbo
16/04/14, 19:35
11000 for standard dempere og fjører locked? Hvor i all verden kjøpte du det?

Vanlige dempere koster ca 1000-1200stk og fjærer bak ca 2000 for begge sist jeg konverterte fra nivåmat til standard.

Når nivåmatdempere koster 4500kr/stk er det litt greit å kjøpe det i stedet. :)

MadAss
16/04/14, 19:48
Det Locked her skriver er at han har bygd om TIL nivåmat. Det er en sats med to nivåmatdempere, to fjører og et stabstag bak. Denne satsen er omtrent samme pris som to enkle nivåmatdempere koster.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Ola Hagen
20/04/14, 15:09
Her er det bedre bilder av festet med nivåreg: http://www.vparts.se/se/fjaderbensfaste-volvo-s60-s80-v70-med-nivaregle.html

Uten nivåreg: http://www.vparts.se/se/fjaderbensfaste-volvo-s60-s80-v70-utan-nivaregl.html