PDA

Vis full versjon : Hvor kjøper dere delene til bilen



Roger72
14/04/14, 10:16
Hvor kjøper dere delene til bilen?
Har prøvd fra Sverige men de sender ikke til Norge, og jeg bor dessverre langt unna grensen.
Det siste jeg så etter er bla litt R-design nipps, som lister til kjørelys, speilkåper mm

sekse
14/04/14, 10:25
Jeg kjøper ofte deler til bilen på Volvo :)

Roger72
14/04/14, 10:31
Jeg kjøper ofte deler til bilen på Volvo :)

Nja, så var det det med pris da....

FreddieAwD
14/04/14, 21:58
De siste delene kjøpte jeg på Volvo
Multireim, spennrulle, og ac reim... 1500 kr
Ligger vell noe lunde på samme pris oem, men kjøper heller orginalt, hvis prisen er stort sett likt..Gidder ikke løpe byn rundt for å spare et par hundre kr... :rolleyes:

Anders E
14/04/14, 22:03
Handler stort sett fra Bilia jeg også.............men halve familien jobber jo der da ;)

Jimmen
15/04/14, 19:54
Her går det i handling fra Ebay faktisk, fra selgeren volvopartsstore da han har mye bra deler føler jeg.
Men, spørs jo litt hva som skal byttes også da, er det regreim da er det selvfølgelig 100% kvalitet fra Volvo..

Roger72
22/04/14, 16:16
Ser de har litt på ebay ja :)
Har heldigvis en svensk kollega som handler for meg nå i Sverige (Vparts)
Har sendt forespørsel til noen Volvo forhandlere, men får ikke svar fra de, så da får vi støtte svenskene direkte :)

Voolvoo
22/04/14, 20:56
pkwteile/autodeler.co.no har jeg handla en del.. blir ikke sååå billig til volvon. men til forden til fruen er det tusenlapper å spare :)

C.Erstad
22/04/14, 21:36
Handler alle deler stort sett orginalt.
Er det en bil til 10000kr driter eg i det. Men har du en bil litt oppi pris så kjør orginalt. Lønner seg som oftes.

Byt inte ut din Volvo i delar ;)

gaupe
22/04/14, 23:05
Sjølv på ein bil 10000, går det i volvodelar her, eg gidd ikkje forbannelsen med delar som ikkje passar.

Roger72
24/04/14, 21:07
Jaja.
Da var delene i boks, og i orginal Volvo forpakning :)

Wrasko
24/04/14, 21:10
Dette gjelder i hovedsak slitedeler, men jeg handler i hovedsak fra Mister-auto.no nå (nettopp kommet som .no, handlet fra dem i Sverige før).
Ellers handler jeg iblant fra mekonomen (har sykt god rabatt gjennom en kompis) eller ebay.

Ola Hagen
19/05/14, 20:18
Mine erfaringer er at hellanor ikke er så gæli på pris på forstilling og bakstilling og bremsedeler og drivaksler. Men får jo litt rabatt gjennom jobben.

Men ett eksempel er at jeg sjekka pris på drivaksel til v70 første gen automat bensin. Bortimot 3000kr ny, komplett, mens volvo skulle ha nesten dobbelte. Men det rare er at hellanor ikke klarer å skaffe til bensin, automat v70n.,.

kimar
21/05/14, 18:38
Jeg kjøper nesten alt på mitt lokale bil verksted. Så får jeg gode kvalitets deler til en god pris. Unngår volvo orginal da det er vel dyrt.
Måtte ha tak i orginale hjulmuttere til min 740. Volvo skulle ha 42 kr pr stk! Lurte på om de var laget i gull men det var di vist ikke.

Sagen
22/05/14, 08:44
Har brukt Billia en god del, men også bildeleksperten.no/ og skandix.com. Handlet nylig fra fcpeuro.com, og må si meg veldig fornøyd med det.

turb00le
22/05/14, 17:04
Handler på autoexperten i sverige. Billig og bra.

Sent fra min LT25i via Tapatalk

dag otto
23/05/14, 14:32
Har handlet veldig mye deler på nettet. Går nesten sport i å finne deler til best kvalitet iforhold til pris. Noen ting er greit å kjøpe orginalt, men andre ting kan jeg godt kjøpe uorginalt.
Skruvat.no: godt utvalg av deler. Noe kjente merker som er bra og noe som ikke er noe særlig. Fast frakt til 79,- og rask levering
Eurodel.no: ganske godt utvalg og mulighet til å velge mellom flere merker til forskjellig kvalitet og pris. Fast frakt til 89,- men dessverre veldig lang levering 1-2 uker.
Bcb.no: på slitedeler er de ok. har fått noen overraskelser og fått scan-tech og annet dritt når det står orginalt. Ganske gode priser og meget rask levering/support.
Dindel.no: litt begrenset utvalg men mulighet for å se hvilke merker du kjøper. Endel dyrt og noe med greie priser. Ganske rask levering.

Av de utenlandske.
fcp.com: virkelig godt utvalg av slitedeler med oversikt over merker. Gode priser men frakten og evt. toll trekker jo totalprisen opp. Ganske rask leverng.
ipd.com: godt utvalg av slitedeler og annet snacks. Her har man også forskjellige merker man kan velge mellom. Ganske likt som fcp.com

Hvis man skal bestille deler fra USA kan det ofte lønne seg og ordne seg konto på jetcarrier.no. Da får man en egen postboksadresse i USA. Hvis man bestiller mye deler eller deler fra mange forskjellige kam man få sendt alt til denne andressen. Jetcarrier samler opp pakkene og sender de til norge i en bolk. Frakten blir da billigere men man må fortsatt betale moms ved beløp over 200kr. Hvis man er flere som skal bestille kan man samhandle og spare endel på frakt. Hvertfall av tyngre ting.

Naske
26/05/14, 19:51
Volvo - Når jeg må ha deler akutt, eller når kvalitet ønskes.

Mekonomen i Charlottenberg - Deler for planlagt vedlikehold.

Biltema - Lyspærer, bremseskiver, bremseklosser og diverse flytende produkter med unntak av motorolje.

Europris - Hamstrer motorolje når de selger unna Mobil Super 3000 billig. Mye bedre enn Biltema-olja som renner rett gjennom motoren og trigger lambda-feilkoder.

Ebay - Tennplugger, varmeapparatregister og diverse andre småting.

Geitung
17/02/15, 01:37
Mr.auto: Stortsett alt. Sjekker alltid prisene opp mot andre selfølgelig.

Biltema: Alt jeg føler er veldig lite og bekymre seg over

Mekonomen: Alt om jeg MÅ.

Ebay/amazon: Spesielle ting som er dyrt ellers. Og pærer av alle mulige varianter

Lightinthebox: alt mulig dill og dall

Kl-racing: Alt som faller under kategorien: fordi jeg kan og vil eller "trenger"

Frydenbø: Deler jeg ikke er komfortabel med å ta en sjanse på

Google er også en god kompis for å finne deler. Jeg googler ofte til jeg finner noe spennende

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk