PDA

Vis full versjon : Skifte seterygg på fremseter



rocke-rolf
14/04/14, 09:33
Hei,
har fått hull i førersetet på min volvo 850, 96-modell. Den lokale skinnmakeren mente at dersom jeg kunne demontere ryggen og levere til ham ville han kunne fikse det.

Er det mulig å bare fjerne seteryggen på framsetene?

850GLTsilver
14/04/14, 15:19
Går fint det.

Er vel kun to bolter som holder seteryggen fast i setet.

ovlov86
14/04/14, 15:35
Hva med sideairbagen i setet da?

850GLTsilver
14/04/14, 15:45
Hva med sideairbagen i setet da?

Kan vel kobles av som alle andre komponenter i airbagsystemet?
Altså av med batteriet, koble av. Holde batteri frakoblet inntil man setter sammen igjen.

Og Salmakeren bør vel kunne fikse den svekkede sømmen for eventuell airbag?

locked
21/04/14, 10:00
Kan like gjerne ta av berre trekket på seteryggen, då sparar du også salmakaren for arbeidet med å gjere det.

Eg tok av trekket og kjørte det ei runde i vaskemaskina på en V70 eg hadde.. vart veldig fint det beige interiøret.. ei stund...

Joakim-G_R
21/04/14, 10:09
Var det enkelt å ta av og på trekket, eller krevde det special skills og nordnorske bannord?

locked
21/04/14, 11:42
Var det enkelt å ta av og på trekket, eller krevde det special skills og nordnorske bannord?
Litt knot, men sånn skal det vere. Starta nederst i bunn av seteryggen og jobbar seg oppover. Er festa med ein del stålkramper, dei er berre å klippe med ein god avbiter. Brukte små strips til å sy det sammen med etterpå og det fungerte fint i årevis etterpå.

rocke-rolf
22/04/14, 09:30
Takk for alle svar!

Kikket i Haynesmanualen for lenge siden, ang. skifte av varmeelement i sitteputen og ble da skremt vekk fra å prøve å ta av skinntrekket selv.

Er det garantert sidearbag på denne modellen? (96/97).

850GLTsilver
22/04/14, 16:55
Takk for alle svar!

Kikket i Haynesmanualen for lenge siden, ang. skifte av varmeelement i sitteputen og ble da skremt vekk fra å prøve å ta av skinntrekket selv.

Er det garantert sidearbag på denne modellen? (96/97).


Ingen garanti nei.
Men sjekk gjerne på setetrekket. Er sydd fast et merke som forteller om det er Airbag i setet.
Tydelig som pokker, så siden du i det hele tatt må spørre, så er sannsynligheten stor for at du ikke har airbager i setene dine.