bowspring
13/04/14, 20:26
HEI
Starter opp igjen for å prøve å løse problemet.
Han masse frem og tilbake på forumet i November/Desember uten problemet ble løst.
Er en 86 mod 230et montert i en 84 mod. 240 GLT
Bilen har jeg kjørt i mange år med denne motoren i uten problemer.
Bilen ble stående et par dager i Nov. da jeg holdt på med noe lysproblemer.
Når jeg skulle starte igjen var det helt dødt, og fant ut at det ikke var strøm til pluggene.
Følgende er nå gjort.
1) Nye svinghjulsfølere er montert uten resultat
2) sjekket alle koblinger uten resultat
3) Bensinpumpa er på bryter, så den går.
4) Har nå byttet ut hele ledningsnettet i motor hvor det fulgte med kontakter til dyser-tomgangsregulator-kontakt til tenningshjerne etc.
Altså alt av kabler/kontakter samt ledningsnett i motorrom er nytt (Dave Barton selger disse ledningsnetta)
5) Har fremdeles ikke gnist, men måler12v på begge (Blå og Hvit) ledning til coilen samt ut fra coilen.
6) Bakstykket på tenningslås er også ny
7) Prøver hver gang med og bytte om ledningene på svinghjulsfølerene da jeg ikke er sikker på om disse er koblet riktig
Er det noen som har noen ide om hva jeg skal prøve for å få gnist på pluggene??
MVH
Starter opp igjen for å prøve å løse problemet.
Han masse frem og tilbake på forumet i November/Desember uten problemet ble løst.
Er en 86 mod 230et montert i en 84 mod. 240 GLT
Bilen har jeg kjørt i mange år med denne motoren i uten problemer.
Bilen ble stående et par dager i Nov. da jeg holdt på med noe lysproblemer.
Når jeg skulle starte igjen var det helt dødt, og fant ut at det ikke var strøm til pluggene.
Følgende er nå gjort.
1) Nye svinghjulsfølere er montert uten resultat
2) sjekket alle koblinger uten resultat
3) Bensinpumpa er på bryter, så den går.
4) Har nå byttet ut hele ledningsnettet i motor hvor det fulgte med kontakter til dyser-tomgangsregulator-kontakt til tenningshjerne etc.
Altså alt av kabler/kontakter samt ledningsnett i motorrom er nytt (Dave Barton selger disse ledningsnetta)
5) Har fremdeles ikke gnist, men måler12v på begge (Blå og Hvit) ledning til coilen samt ut fra coilen.
6) Bakstykket på tenningslås er også ny
7) Prøver hver gang med og bytte om ledningene på svinghjulsfølerene da jeg ikke er sikker på om disse er koblet riktig
Er det noen som har noen ide om hva jeg skal prøve for å få gnist på pluggene??
MVH