PDA

Vis full versjon : Liten blågufs.. nærstående turbo bytte?



Sotengel
12/04/14, 17:02
Hallo, som tittlen sier så har jeg lagt merke til at det kommer en liten "puff" med blåaktig eksos under gir skift fra 1 til 2 gir men ikke konsekvent kansje 1 av 15 ganger,og bare da motor er kald,blir ikke jaget på kald motor kun vanlig pen kjøring, ikke tegn på forbrenning av olje da jeg starter den heller.. synns dette er litt rart. motor er : 2.0t K&N innsats fluftfilter ellers orginal, har gått 211k s60 01 mod. Er det Turboen som ikke har det helt greit eller hva kan det være? bilen har full service historikk og er godt oppfulgt.

Sotengel
12/04/14, 20:11
ingen?

Jimmen
13/04/14, 16:45
Kan så være turboen ja, min er slik også.
Jeg har diesel, og får en liten poff av blårøyk hver gang jeg starter bilen når den er kald, slik har det vært i lang tid nå så gidder ikke og bytte turbo før den kvelder eller ryker mer :p

Sotengel
13/04/14, 17:32
Takker Jimmen ;) men er litt snodig at det ikke er hver gang..skulle jo tru det var konsekvent.. veit at den fremre lamdaen min er litt på bærtur så kan det ha noe med saken å gjøre? har en teori om at den pøser på med bensin i kaldstart og "vasker sylinderene.. etter som det ikke er under oppstart det er merkbart..selfølgelig noen ganger men det er skjelden.

Jimmen
13/04/14, 22:41
Takker Jimmen ;) men er litt snodig at det ikke er hver gang..skulle jo tru det var konsekvent.. veit at den fremre lamdaen min er litt på bærtur så kan det ha noe med saken å gjøre? har en teori om at den pøser på med bensin i kaldstart og "vasker sylinderene.. etter som det ikke er under oppstart det er merkbart..selfølgelig noen ganger men det er skjelden.

Om lambdaen din er deffekt har ingenting med at det ryker blått.
Blå røyk betyr olje :)

Sotengel
13/04/14, 22:46
Får vel ta opp å se hvordan det står til nedi der med turboen, er smertelig klar over at blå røyk er forbrent olje men synns fortsatt at det skulle gufse hver gang men det gjør det ikke.