PDA

Vis full versjon : Elektrisk på B230F



Joakimny91
13/06/10, 23:36
Heisann, holder på med et bilcross prosjekt hjemme og har byttet ut en gamel B19a motor med en B230F motor i en volvo 360 og holder på med å montere.

Er ikke helt ferdig med det elektriske ennå for å starte motoren ennå, men har støtt på et lite problem, har en kontakt som jeg ikke vet hva er til.

Kontakten kommer opp i samme kabelstrømpe som ledningene som går til luftmengdemåleren, kontakten er helt blå og har en blå/hvit ledning og en lys rødfarget ledning, Lurte på hva denne er til siden den kommer ut fra motor?

B230F motoren har stått i en 240stv

Mr. Crepsley
13/06/10, 23:50
Er ikke det kontakten til temp.sensoren til hjernen? Har du et bilde av den?

Joakimny91
14/06/10, 00:15
Er jo det jeg ikke vet :P

Men skal stikke å ta bilde av den nuh!

Joakimny91
14/06/10, 00:58
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/912.jpg

Christian
14/06/10, 02:08
Det er til coilen.

Edit: Eller, jeg tror jeg leste innlegget ditt litt fort. :p
Hvis den ikke går til coilen er jeg egentlig usikker. Kan sjekke LH2.4 nettet mitt neste gang jeg er på værste hvis du ikke har fått svar innen det.

ArneR
14/06/10, 02:36
Tror den er for å kjøre starter fra motorrommet, mekanikerene kan kople til en håndholdt bryter og kjøre starteren uten å måtte sette seg inn i bilen.

Joakimny91
14/06/10, 17:59
Tror den er for å kjøre starter fra motorrommet, mekanikerene kan kople til en håndholdt bryter og kjøre starteren uten å måtte sette seg inn i bilen.

Kan være mulig, har funnet ut at sikringen er til selve hjernen, og den blå/hvite ledningen går til hjernen.

Men er usikker selv. Snart ferdig med det elektriske på bilen, iløpet av morgendagen er det ferdig, håpe æ! :P

Joakimny91
14/06/10, 18:00
Det er til coilen.

Edit: Eller, jeg tror jeg leste innlegget ditt litt fort. :p
Hvis den ikke går til coilen er jeg egentlig usikker. Kan sjekke LH2.4 nettet mitt neste gang jeg er på værste hvis du ikke har fått svar innen det.

Det hadde vert flått :D skal kjøre løp til helga! :P hvis bilen starter