PDA

Vis full versjon : Volvo v50 srs prob.



Cobra
07/04/14, 16:48
Hei

Har et prob. Men min kones volvo v50 2,0d 2008 mod. Får feilkode på srs system. Bosch testeren sier at det er srs hoved styrings sentral. Som er kaput. Synest det virker rart. At noe slikt ryker så tidelig. Den sier også at bilen har lav batt spenning. Noe som kan påvirke srs system. Men den lader 14,3v og batteriet er ok. Med tester og selle vekt. Er det noen som har vært borti dette før. Og eventuelt har skiftet en slik srs ecu. Event tips:-)

aarnes
07/04/14, 20:38
Tviler på det, men det er "SRS hovedstyringssentral" som Boschenheten kaller det, som setter feilkoden. du burde absolutt inn med VIDA og DICE for å få en mer nøyaktig feilkode.
Hvis batteriet har vært tomt eller flatt, og batterisensoren (!) ikke er nullstilt (ved hjelp av VIDA og DICE) så vil den holde på å varsle konstant, selvom det er bra med strøm. er bare den mindre smarte bilen som TROR det er lite strøm. jeg hadde samme greie med C70en min.

Cobra
08/04/14, 08:09
Takker for det.
Ja det var srshovedstyringssentral bosch testere sa. Hadde jo vært supert om det kun var en feil på en batteri sonde. Har ikke fått kjøpt meg vida dice enda. Så jeg får vel svinge innom volvo å få avlest event slettet kodene der. Siden bosch testeren greide ikke å slette srs lyset.

Cobra
08/04/14, 08:16
Er det noen annen måte å få den slettet på. (Uten å gå til volvo)Har prøvd med bosch tester, batteri av i 5 min.

aarnes
08/04/14, 09:43
Nei, SRS må nullstilles med VIDA.
Om du holder til på Østlandet så har jeg utstyr for å gjøre det.

Cobra
08/04/14, 14:27
Holder til i Bergen, så det blir nok litt langt. Men tar neg en tur innom volvo i morgen. Takker for hjelpen:-)