PDA

Vis full versjon : Skifte interiør i 89 740?



Deluxio
13/06/10, 18:33
Heihei
vurderer å handle meg ein bil no, men den har blått interiør, noko som eg ikkje synst er så fint :p derfor lurer eg på korleis det er å skifta ut dette med eit svart eit foreksempel? tenker då på dashbord (nederste del av det), dørtrekk, osv.

Takker for svar på forhand :D

Wahl
13/06/10, 21:24
Er bare å ribbe ut gammelt å sette i nytt.. kjøp en delebil med sort intreørå flytt over

Deluxio
13/06/10, 22:50
Er bare å ribbe ut gammelt å sette i nytt.. kjøp en delebil med sort intreørå flytt over

Jada, det skjønner eg :p
men er det ein veldig avansert jobb å få skifta ut? eller er det lett? tenker då mest på dashbordet pga alle ledninger og slikt.

ChrML
13/06/10, 22:52
Det er egentlig ganske lett. Det vanskeligste er dashbordet. Men det er lite du må plugge ut, er vel igrunn bare instrument og knapper og sånt. Samt at du må demontere hele midtkonsollen. Så er det bare å finne ut hvor ledningsmatten på undersiden henger igjen og få løsnet matta fra dashbordet hele veien (henger i sånne klips på 940 hvertfall). Montere det nye dashbordet og feste ledningsmatta sånn som den var igjen.

Holten
14/06/10, 01:47
Gjorde det for en liten stund siden, aldri prøvd det før! Var en lett jobb, bare å huske hvor alle skruene skal! Skru de på plassen sin etter du har tatt av delen :)

Deluxio
14/06/10, 17:38
Gjorde det for en liten stund siden, aldri prøvd det før! Var en lett jobb, bare å huske hvor alle skruene skal! Skru de på plassen sin etter du har tatt av delen :)

Okei, takker for svar :)
Då veit eg det visst eg skal handla bil som eg ikkje er heilt fornøyd med interiøret i :D

ChrML
14/06/10, 22:28
Gjorde det for en liten stund siden, aldri prøvd det før! Var en lett jobb, bare å huske hvor alle skruene skal! Skru de på plassen sin etter du har tatt av delen :)
Kjøp et sett med 100 Ziplock poser hos Tess. Koster 70 kroner. Så bare legger du alle skruer og smådeler i egne poser og skriver på hvor de skal. Det er håpløst å huske hvor alle skruene skal og det blir ikke bra hvis skruer blir bytta om. Det gjorde jeg med stor suksee når jeg demonterte alt frammi der.

Wahl
14/06/10, 22:30
kjenner til den, mår man har montert og demontert noen intreør veit man hvor ting skal, men delene kommer bort, så lønner seg å legge i poser å skrive "dørtrekk", "seter" osv.

ChrML
14/06/10, 22:51
kjenner til den, mår man har montert og demontert noen intreør veit man hvor ting skal, men delene kommer bort, så lønner seg å legge i poser å skrive "dørtrekk", "seter" osv.
Ja, er akkurat det. Enten kan ting bli borte eller så glemmer man bort noe og setter ting på feil plass. Å ikke kjøpe Ziplock poser når man skal drive med såpass mye interiør er å ikke planlegge jobben godt nok :p.

jacobsen
26/09/10, 19:12
liker du ikke blått intr.? da har du ikke sett rødt intr, har du det? :P

Deluxio
26/09/10, 21:58
liker du ikke blått intr.? da har du ikke sett rødt intr, har du det? :P

Nja, svart/grått er jo finest da, blått går til nød og røtt er grusomt :rolleyes:
Men har kjøpt niførr nåda, så denne tråden angår ikkje meg lenger :)