PDA

Vis full versjon : Vifte/AC og kjøleanlegg virker ikke når bil er varm V70 II 2011



Volvonikko
03/04/14, 23:32
Hei!

Noen som kan hjelpe og forklare meg dette ???


Når bilen min står ute i sollys eller der det er varmt.
Fungerer ikke vifta eller AC :S kommer bare en så dure eller knakke lyd..
Har ikke tørt å sjekke sikringene i og med bilen er så ny i elektronikk.

Om jeg setter bilen inn i garasjen eller en plass der det er skygge, så fungerer alt som det skal både kald og varm luft og vifta går på fullt.

Men om den står på et sted der sola steiker eller en plass der det er varmt, så fungerer ikke vifta..

Har tatt meg et par kjøreturer de gangene bilen har stått i sola og er varm, da har jeg gløttet litt på vinduene, skrudd vifta på lavest til høyest og kaldeste til varmeste luft.
Men ingen ting skjer, vifta kommer først etter 5-10 min under kjøring. Da begynner den sakte men sikkert å gå. Så er alt normalt igjen

Må liksom kjøre for at den skal fungere
Ellers så må den stå i garasje eller på et kaldt og avkjølt sted..


Dette er jævlig spesielt..

Noen som har opplevd maken eller hørt om det ?

Håper virkelig dette kan løses.

Mvh

Nikolai

aarnes
04/04/14, 19:12
Vanskelig å si, kan være en sensor feks.
Ville startet med å lese av feilkoder, du burde få en veldig god indikasjon på hva som er feil da.

Volvonikko
04/04/14, 20:53
Ja var det første som slo meg også. Sensor etc..

Skal inn til Frydenbø bilsenter i Kr Sand til onsdag. Har fremdeles Nybilgaranti :)

aarnes
05/04/14, 22:27
Hvis du har nybilgaranti er det jo bare å sette den inn og be de utbedre :D ingen vits i å bruke tid på å feilsøke på egenhånd da ;)

Volvonikko
06/04/14, 20:33
Sant det :) Satser på at det lar seg ordne :)

Eneste som er litt kjipt. Er at bilen må ha gått under 100 000km for at garantien skal gjelde.

Og min er allerede gått 183 000.. Blitt brukt som pendlebil og langkjøring. Heldigvis bare 1 eier.

Volvonikko
14/04/14, 10:55
Bilen kom ut ifra Volvo idag. Og de hadde funnet ut av at det var kommet fukt inn i kupeeviften.

Så blir nødt til å skifte ut viften og utbedre for eventuelle skader.


- Var heller ikke billig :P

Stig-Arne
14/04/14, 21:05
Garanti og reklamasjon ? :)

Volvonikko
15/04/14, 06:34
Jepp :) Heldigvis. Ikke billig :P

Stig-Arne
15/04/14, 13:06
Nei, for å bytte kupeviften må hele dashbordet ut.. mye jobb

Volvonikko
15/04/14, 16:13
Stemmer. Går heldigvis på forrige eier, skal ha bilen inn på Volvo får å gjøre dette :)

Stig-Arne
15/04/14, 17:46
Er vel ikke forige eier, men Volvo selv som må ta den kostnaden :) Derfor man har garanti og reklamasjon.

Volvonikko
15/04/14, 19:22
Ja sant det :)