PDA

Vis full versjon : Stølen's Volvo 360 Sting, Totalrenovering



Stølen
13/06/10, 18:30
Da er tiden inne til at jeg lager en prosjekttråd... Dette ble vel over meget lang tid lovet i en signatur på et annet volvorettet forum :p

Nuvel, Bilen det gjelder er en 1986 Volvo 360 Sting, Nr 196 av totalt 400 produserte biler.

Bilen ble kjøpt av meg i min ungdom da jeg ble vilt forelsket i denne skjønnheten,
som kunne få skjegget til å vissne på lensman og prest, med krefter og punktlig presisjon i både sving og sladd.
Videre fulgte denne med på flyttelasset til Bergen, og har siden blitt brukt som vinterbil da jeg og en bedre venn her på forumet
fordypet oss i bilmekanikkens fortryllende mystikk skoleåret 07/08 på Voss.

Etter et uheldig forsøk på (wannabe)EU kontroll, ble bilen avskiltet og satt til dvale i vente på bedre økonomiske,
og mer fritidsfylte tider. Disse kom på en måte aldri, og småting ble gjort med bilen i ny og ne, helt til jeg på ny flyttet...

Denne gangen gikk ferden utenfor Bergen. Litt nordover ligger Knarvik, litt lenger ut mot havet, ligger Espeland, hvor jeg,
min hund, og tett på halvparten av kommunens bilpark, bor. Dette småbruket er utstyrt med en gammel låve med en slags garasje i nederste etg.
Her ble det en stund skrudd på bilen, helt til ekstreme mengder nedbør, samtidig som en fantastisk godt taimet vannlekasje på et rør,
gjorde at mye av verktøy, bildeler o.s.v. var ubrukelig.

I frustrasjon over dette, samt mindre doser av stormannsgalskap ledde til investering i et nytt stort verksted.
Med løftebukk og plant gulv blir ting f**n så mye enklere. Desverre krevde bruksbilene omsorg, i tilegg til at tideligere nevnte bedre venn, også
tok nytte av undertegnedes investeringer.

Nå har derimot en del ting roet seg, og med noe våryre, blir derfor prosjektet igjen, gjenopptatt.

det bemerkes til publikum at dere herved har tilatelse til å bruke store tunge ting til å øke mitt motivasjonsnivå dersom jeg, igjen,
velger å la denne vakre bil stå alene igjen og forfalle!

Også, noen bilder:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/861.jpg
Sukk, ja dette var i gamle dager, da bilen var i grei stand...



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/862.jpg
Forrige eier kunne meddele at en motorsyklist, mer ivrig på å skrive SMS enn å følge med på veien, kombinert med et rødt trafikklys, resulterte ny bakluke. Derfor mangler den karakteristiske 360 spoileren. Som det meg ennå ikke har lykkes å få fatt på :mad:



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/863.jpg
Etter å ha stått ute en liten stund siden gamle "verkstedet" måtte evakueres...



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/864.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/865.jpg
ENDELIG noe fremgang. Interiør strippet vekk, og asfaltplater stort sett fjernet.



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/866.jpg
Motor begynt demontert, men hvorfor ta alt på en gang, når man kan ha terapi og plukke litt etterhvert?



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/867.jpg



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/868.jpg
Mindre og mindre :p


Planene fremmover er vel noe diffuse, men noen mods blir det nok gjort (kanskje ikke synlige), og en annen motor hadde nok kanskje vært greit, men det taes etterhvert.

Vel, dette får vel være en brukbar begynnelse (som sikkert blir redigert 6k ganger for så å bli glemt til bilen nesten er ferdig)

Bai bai for now!

CID
13/06/10, 18:51
Husk å investere i arbeidslyst når du skal til Haugesund for å handle, så blir det nok fremgang her og.:D

T90
13/06/10, 18:54
Mye krom her ja:)
Stå på!
Men Blir bilen i orginalstand når du er ferdig?

Stølen
13/06/10, 18:56
Hmm, slett ingen dum ide!
Bare du kommer å tar bilder mens jeg holder på slik at videre arbeid kan bli dokumentert, skal det nok bli lastet opp på internatet :D

Stølen
13/06/10, 18:59
Mye krom her ja:)
Stå på!
Men Blir bilen i orginalstand når du er ferdig?

Takker!
Den blir vel i veldigtettpå orginalstand i allefall :P

Samme lakk, og ikke noe annerledes i utseende. Med tid og stunder KANSKJE noe senk, men ikke overdrevet. Eneste "radikale" endringen jeg ser for meg er vel litt heftigere motor. Kanskje en B230 i turboversjon?

Volvo360tic
13/06/10, 19:05
godt å se at flere 360`ier er å se på forume. ser ut som en grei bil enda:D om du trenger noen deler så roop ut har utrulig mye til disse bilene. og om du har lyst på b200f+t turbomotor så har jeg en. den er komplett og alt av ledningsnett som da er plugg and play i sikringsboxen din så er jo de enkelt.

Volvo360tic
13/06/10, 19:06
og om du er ivrig på å selge Diff og gearkasse så er jeg intirsert.

gl740turbo
13/06/10, 19:10
Jeg har en kompis som kjøpte slik 360 vinge ny hos frydenbø her i Bergen.

Tror ikke de skal være så vanskelig å få tak i ny iallefall.

Stølen
13/06/10, 19:15
godt å se at flere 360`ier er å se på forume. ser ut som en grei bil enda:D om du trenger noen deler så roop ut har utrulig mye til disse bilene. og om du har lyst på b200f+t turbomotor så har jeg en. den er komplett og alt av ledningsnett som da er plugg and play i sikringsboxen din så er jo de enkelt.

Joda, er da fler av oss!
Men det skal sies at 360'n er en meget undervurdert bil.

Så du har liggende mye deler til denne bilen altså? Det har jeg og :D

Men en sånnen turbomotor har jeg ikke til overs akkurat.. Hva skulle prisen for en sliken kunne være da? send meg en PM ;)

Btw, har nok ikke noe drivverk til overs, men jeg kommer da over ett og annet i ny og ne, så skal si ifra om slikt dukker opp!

Stølen
13/06/10, 19:16
Jeg har en kompis som kjøpte slik 360 vinge ny hos frydenbø her i Bergen.

Tror ikke de skal være så vanskelig å få tak i ny iallefall.

Virkelig? :o

Jamen daså, får få noen til å sjekke ut dette da, CID? :D

gl740turbo
13/06/10, 19:18
Virkelig? :o

Jamen daså, får få noen til å sjekke ut dette da, CID? :D

CID kan nok sjekke dette i morgen ;) Kan sikkert finne nrf nr på vingen om det trengs.

Slik som denne du vil ha?

http://www.bhcars.co.uk/images/volvo360.jpg

Volvo360tic
13/06/10, 19:30
CID kan nok sjekke dette i morgen ;) Kan sikkert finne nrf nr på vingen om det trengs.

Slik som denne du vil ha?

http://www.bhcars.co.uk/images/volvo360.jpg



jeg har slik på bruksbilen min :D http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs450.ash1/24813_338672916500_578911500_4081963_2761113_n.jpg

Stølen
13/06/10, 20:37
CID kan nok sjekke dette i morgen ;) Kan sikkert finne nrf nr på vingen om det trengs.

Slik som denne du vil ha?

http://www.bhcars.co.uk/images/volvo360.jpg
Med tanke på det jeg har hørt om fagprøven hans, tror jeg ikke han tar seg tid til slikt, men det er da heller ikke det største hastverket :D

Traff spikern på hue der gitt :p
Er av den typen jeg er ute etter ja.

CID
13/06/10, 20:37
Virkelig? :o

Jamen daså, får få noen til å sjekke ut dette da, CID? :D

Hehe, I'm on it! Vi får diskutere prisen i pausene på konserten i morgen

Stølen
13/06/10, 20:47
Hehe, I'm on it! Vi får diskutere prisen i pausene på konserten i morgen

Det låter fantastisk. Om sensorene begynner å mase av den grunn, gir du en lyd så skal jeg komme med EC25'en og endre synspunktene deres :D

Morgis
13/06/10, 21:18
Er sjarm i disse bilene.
Utrolig gode å kjøre er dem også.
Synd dem ruster opp :(

hva var egentlig forskjellen på Sting og Spirit ?

Stølen
13/06/10, 21:38
Er sjarm i disse bilene.
Utrolig gode å kjøre er dem også.
Synd dem ruster opp :(

hva var egentlig forskjellen på Sting og Spirit ?
Vel, alle biler ruster men Opel har Rekord, ikke sant? Virker litt oppmuntrende på meg i alle fall :D

Vel, noen stor forskjell er det vel ikke, men opprinnelig var vel Sting'en noen cm lavere orginalt enn de andre 360'ene. Har også hørt/ lest om "mer sportslige avstivinger" o.l, men i praksis kan jeg ikke si at jeg har sett andre forskjeller enn bakkeklaringen :p

Mener også at jeg hørte en si at de hadde bedre foringer orginalt fra fabrikk, men de fleste har vel byttet disse ut mot vanlige gummisugger etterhvert tenker jeg :p

Selv skal jeg se å få tak på noen polyurethan, foringer for å oppnå det lille ekstra :D

j-ski
14/06/10, 10:00
Velkommen i 300 klubben da, godt å se at det er flere som likker disse herlightene:D


og om du er ivrig på å selge Diff og gearkasse så er jeg intirsert.

Har 2x komplett drivlinje til 360 enda jeg:p Billig billig:D

Stølen
14/06/10, 11:04
Velkommen i 300 klubben da, godt å se at det er flere som likker disse herlightene:D

Jo, takk for det :D

Det er vel en del som er gjemte i skap rundomkring, redde for å bli angitt for å være "skap-renault fans" :D

Akkurat dette stempelet er jeg ikke redd for, siden jeg vet at det er mer Volvo i en 360 enn i enkelte andre modeller :cool:

Volvo360tic
14/06/10, 11:41
Velkommen i 300 klubben da, godt å se at det er flere som likker disse herlightene:D



Har 2x komplett drivlinje til 360 enda jeg:p Billig billig:D


om du har fra sting som da har orginalsperre og Rgearkasse så JA takk;)

Fighter
14/06/10, 14:44
om du har fra sting som da har orginalsperre og Rgearkasse så JA takk;)

Hadde en sting for et par år siden. Ikke mye til sperre der gitt. Vanlig 5girs kasse også.

Volvo360tic
14/06/10, 14:53
Hadde en sting for et par år siden. Ikke mye til sperre der gitt. Vanlig 5girs kasse også.

er i vertfall en av 360modellene som er levert med orginal sperre og r gearkasse har jeg fått hørt;)

CID
14/06/10, 15:33
er i vertfall en av 360modellene som er levert med orginal sperre og r gearkasse har jeg fått hørt;)

Om du tenker på at det kassene heter M45R så betyr det bare at kassen er montert bak på bilen, altså rear.

gl740Turbo: Har du mulighet til å få tak i delenr til den spoileren? eneste jeg fant idag var gått ut av produksjon.

Volvo360tic
14/06/10, 15:35
Om du tenker på at det kassene heter M45R så betyr det bare at kassen er montert bak på bilen, altså rear.

gl740Turbo: Har du mulighet til å få tak i delenr til den spoileren? eneste jeg fant idag var gått ut av produksjon.

de er jeg klar over. men har vertfall hørt noe om en -R gearkasse. kan jo hende de ikke stemmer da! men orginal sperre Vet jeg en av modellene er levert med.

gl740turbo
14/06/10, 15:58
Om du tenker på at det kassene heter M45R så betyr det bare at kassen er montert bak på bilen, altså rear.

gl740Turbo: Har du mulighet til å få tak i delenr til den spoileren? eneste jeg fant idag var gått ut av produksjon.

Skal ta å lese av nummeret som står på vingen til kjommien min;)

Stølen
14/06/10, 16:48
Om du tenker på at det kassene heter M45R så betyr det bare at kassen er montert bak på bilen, altså rear.


I tilegg til at den er snudd bakogfram ;)

Stølen
14/06/10, 17:02
Har ikke skrudd noe særlig på bilen i dag, men derimot vært ute på tur med leiehenger for å kjøpe inn div. dill-dall til lageret jeg skal bygge.

Må jo tross alt ha et redskapshus til redskapshuset :D

Fikk en glassfiber kasse av en bekjent, og tenkte at dette var måten og bruke den på, siden jeg neppe kommer til å skaffe en stor nok henger til å bruke den som kapell.

Denne skal settes oppå vegger av leca-blokker, og en grunnmur av forskalingsblokker.

Var derfor en tur til en lokal byggmakker med drive-in for å handle materialer o.l

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/999.jpg
Trofast fikk lufte seg en tur også, med tungt lass på slep



http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1000.jpg
Måtte få noe last på drivende aksling siden det ikke er spoiler på bilen :D




Kall det gjerne Off-topic, men vend dere til det, for det kommer sikkert lignende oppdateringer senere :cool:

Rasdaln
14/06/10, 23:36
Hehe, hukser att denne bilen frå skulen.
tru dan har fått kjørt seg dan bilen din :P

Stølen
15/06/10, 01:05
Hehe, hukser att denne bilen frå skulen.
tru dan har fått kjørt seg dan bilen din :P

Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik :p

Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo :D

Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?

j-ski
15/06/10, 06:23
om du har fra sting som da har orginalsperre og Rgearkasse så JA takk;)

aiaiai:p volvo 3 serie er vell ALLDRIG levert med sperre, (med untak av 363cs, men den har alfa bakende, og det er bare laget 1stk) og det finnes bare 3 typer girkasse til 360. m45r m47r mk1 og mk2 og alt er samme driten egentlig. mange som tror de har hatt 360 med sperre pga bilens tendens til å spinne på begge.

Stølen
15/06/10, 08:42
Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik :p

Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo :D

Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?

I dag merket jeg at dette inlegget ble skrevet i halvfylla, og kan derfor sees vekk fra. Av en eller annen grunn fikk jeg for meg at det var Silveradoen det var snakk om, men selvsagt kan ikke denne ta vekk fokuset fra 360'n? :D

Joda, det ble nok herjet litt med denne Volvoen på Voss i sin tid ja. Spesiellt mimres det til noen serdeles nydelige tilfeller med ekstremt flott føre, både på HMV, Bavallen, Istad, m.fl

Nå var det helst en annen her inne som rattet skuta da, men merkelig nok var 360'n den eneste av bilene vi brukte på Voss som han ikke greide å invollvere i en eller annen form for trafikkulykke :rolleyes:



aiaiai:p volvo 3 serie er vell ALLDRIG levert med sperre, (med untak av 363cs, men den har alfa bakende, og det er bare laget 1stk) og det finnes bare 3 typer girkasse til 360. m45r m47r mk1 og mk2 og alt er samme driten egentlig. mange som tror de har hatt 360 med sperre pga bilens tendens til å spinne på begge.

Vel, ja og nei. Volvo 363 CS ble laget som et prosjekt på en rallybil. Dette fikk de jo greit til om du spør meg.

Derimot ble den aldri klasset til gruppe 4 rally siden dette krevde et minimum av 400 produserte biler. Heller ikke gruppe 2 siden det krevde 1000 produserte.

Det ble laget 3 biler av denne typen, men det ble også laget et ukjendt antall replicabiler.

Flesteparten av disse er fortsatt i privateie, selv om noen er blitt redusert til spiker eller armeringsjern :mad:

Av de tre orginalproduserte bilene, er det kun en som er igjen. Denne er eid av den svenske Rallylegenden P.O. Walfridsson

Senere prøvde Volvo igjen å få 300 serien inn på rallybanen ved å lage en begrenset utgave i 400 eksemplarer. Her kommer 360 Sting'en inn. Dette var dog et nokså halvhjertet forsøk, og før designplanene var helt ferdige, stoppet de prosjektet, redesignet bilen til noen grad, og solgte den til vanlige dødlige som en "sportsutgave"

I Holland ble 343 og noen 360'er å få tak i med orginalsperre, men mange ser det som unødvendig, siden De Dion opphenget er så genialt designet.

Det du sier om gearkassene er vel riktig, det er stortsett samme greiene. Mer eller mindre samme som står i alle andre volvoer fra samme tid også, bare at de på 300 serien er montert bak på bilen, men også snudd bakogfram :)


Ble så irritert av at jeg måtte på skolen, når jeg egentlig ikke hadde noen som helst utbytte av det, så noe frustrasjon kommer ut i form av altformange bokstaver i et forum!

j-ski
15/06/10, 10:56
I Holland ble 343 og noen 360'er å få tak i med orginalsperre, men mange ser det som unødvendig, siden De Dion opphenget er så genialt designet.
!

Har drevet å undersøkt dette litt oppgjennom mine "360" dager og har enda ikke klart å oppdrive noe konkret informasjon om at det eksisterer, kun rykter. Men har på den andre siden har jeg funnet mye som tyder på at det ikke eksisterer. Angående cs`n så er det også mye tvetydig informasjon, har dog ikke drevet så mye reserch på saken.

Uansett hvilke forskjeller det måtte inebere å ha en sting, synes jeg det er jævlig kult å ha en bil i et såpass begrensett opplag. var ganske nert ved å kjøpe en selv for et par år siden, desverre ble det bare en gl på meg:p

Stølen
15/06/10, 11:05
Har drevet å undersøkt dette litt oppgjennom mine "360" dager og har enda ikke klart å oppdrive noe konkret informasjon om at det eksisterer, kun rykter. Men har på den andre siden har jeg funnet mye som tyder på at det ikke eksisterer. Angående cs`n så er det også mye tvetydig informasjon, har dog ikke drevet så mye reserch på saken.

Uansett hvilke forskjeller det måtte inebere å ha en sting, synes jeg det er jævlig kult å ha en bil i et såpass begrensett opplag. var ganske nert ved å kjøpe en selv for et par år siden, desverre ble det bare en gl på meg:p

Konkret informasjon er vanskelig å finne, men enkelte bibliotek har fanken meg greit mye informasjon om alt og ingenting, bare man leiter litt altså!


Hehe, fant en annen Sting på nettet en plass for ikke lenge siden, og vurderte å kjøpe denne også, på pur faen :D

j-ski
15/06/10, 13:58
Jeg vet det, er et sant helvette å finne ut ting om disse bilene om det ikke er allviten så er det ikke en kjeft som vet noe:p hvilket nr er din? foresten.

Stølen
15/06/10, 18:14
Jeg vet det, er et sant helvette å finne ut ting om disse bilene om det ikke er allviten så er det ikke en kjeft som vet noe:p hvilket nr er din? foresten.

Står i innledning :)

Volvo360tic
15/06/10, 18:15
noe framgang på bilen da?:D

Rasdaln
15/06/10, 19:55
Joda, Trofast har hjulpet meg med mangt og meget for å si det slik :p

Noe slitt i lakken, men mesteparten av slitasje ligger vel i dekk og drivverk!

Vanskelig å ta det med ro når man er velsignet med Diesel åtter og greit stor turbo :D

Hvilken linje går, eller rettere sagt gikk, du da?

Åja, sjokkerte meg ikkje da er noko minner frå Voss :P
Eg gjekk på tip, går no dei siste dagane på landbruksmekanikar linjo no.

Stølen
15/06/10, 20:20
Åja, sjokkerte meg ikkje da er noko minner frå Voss :P
Eg gjekk på tip, går no dei siste dagane på landbruksmekanikar linjo no.

Landbrukjen ja, me Dugsta'en då skjønna eg :D

Men va da slek å forstå at da va Nordheimen so øvetok bilfag itte Såkvitne?

Stølen
15/06/10, 20:25
noe framgang på bilen da?:D

Nja, det er da noe fremgang, men i mangel av brukbart fotoutstyr alt. tilgjengelig fotograf, blir dette ikke dokumentert.

Men ærlig talt, hvem faen vil se bilder av meg sitte svett i fosterstilling og skrape pakninger og asfaltmatter ut av en gammel haug med rust?

I morgen derimot, bærer det til Haugesund og JULA, for å investere i nytt sveiseapparat, trykksandblåser, betongblander og mye annet snacks. Spørs om det ikke blir kjøpt et brukbart kamera i samme slengen.

Gud så digg det er med feriepenger :D

CID
15/06/10, 20:34
Jada, skyld på meg for mangel på dokumentert framgang... Tar med kameraet i morgen og så skal vi forandre på det.

Btw, feriepenger? Du?:p

Stølen
15/06/10, 20:48
Jada, skyld på meg for mangel på dokumentert framgang... Tar med kameraet i morgen og så skal vi forandre på det.

Btw, feriepenger? Du?:p

Tja, høres ut som en plan.

Disser du feriepengene mine, junior?

Rasdaln
16/06/10, 15:51
Landbrukjen ja, me Dugsta'en då skjønna eg :D

Men va da slek å forstå at da va Nordheimen so øvetok bilfag itte Såkvitne?

Ja, me har Idar'n og :P
Ja, Såkvitne døde av kreft her frå nokon månader sidan.

Stølen
16/06/10, 16:32
Ja, me har Idar'n og :P
Ja, Såkvitne døde av kreft her frå nokon månader sidan.

Ja, eg fekk med meg da! CID va jo i begravelsen hass, va meint te da eg og, men eg va sjuk so da vart ikkje noko te...

Men jaggu va da synd i han. Fekk veta att han hadde kreft nest sista arbeisdag før han gjekk ut i pensjon! :(

Stølen
16/06/10, 23:19
Vel vel, ble ikke noe skruing av Volvo i dag heller, men det var vel igrunn ikke planlagt heller. Fyrte opp Trofast rundt sekstiden i morges, og stakk en liten tur sørover.

På jula ble det handlet in et nytt sveiseapparat av typen ESAB ORIOMAG C171

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1202.jpg


Kjøpte også en trykksandblåser. Her er Sindre og Fatter'n i sving med å montere denne
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1203.jpg

Fikk også en forsinket bursdagsgave av min far, i form av et helt greit kamera!
Så er ikke avhengig av besøk for å få dokumentert fremgangen lengre :D


Tok noen bilder av plasser jeg vet om som må fikses på bilen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1204.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1205.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1206.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1207.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1208.jpg

Får frysninger når jeg ser igjennom disse bildene :eek:

Jaja, det får da bare ta den tiden det tar. Flyttet den helt borti sin egen krok slik at den ikke tar alt for mye plass :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/1209.jpg

Dere får unnskylde alt rotet, men det har vært nokså travelt i det siste, og travlere skal det bli når to av bilene skal eu-godkjennes denne måneden :eek:

Må en tur innom TESS og Biltema i morgen slik at vi kan smelle sammen et brukbart eksosanlegg til en Opel jeg har stående.
Skal ikke se vekk ifra at jeg tester sandblåseren en liten anelse også :D

Håper alikevel å få klemt inn noe tid til gullet!

E.GRØNDAHL
17/06/10, 10:23
Blir morsomt å se hvordan dette blir ettervært:D var en del rust du får kose deg med hehe. men blir ivrig i fingrene av se bildene dine, så nå skal jeg ut i garasjen å skru på 360 min jeg å:D

Stølen
22/06/10, 22:21
Blir morsomt å se hvordan dette blir ettervært:D var en del rust du får kose deg med hehe. men blir ivrig i fingrene av se bildene dine, så nå skal jeg ut i garasjen å skru på 360 min jeg å:D

Er nok av rust ja, men man skal da ha noe å gjøre på også vel? :cool:

E.GRØNDAHL
22/06/10, 22:35
Er nok av rust ja, men man skal da ha noe å gjøre på også vel? :cool:

hehe ja skal da det, kjenner litt til dette "problemet" selv:P

gl740turbo
01/07/10, 15:43
nummeret på vingen er : 207812

Om du ikke klarer å få tak i den har jeg muligens en forhånd helt ny ;)

Stølen
03/07/10, 21:36
nummeret på vingen er : 207812

Om du ikke klarer å få tak i den har jeg muligens en forhånd helt ny ;)

Hoisan, det låter jo phett! Hva kan denne tenkes koste da?
Sleng i veg en PM du :D

gl740turbo
19/07/10, 01:45
Hoisan, det låter jo phett! Hva kan denne tenkes koste da?
Sleng i veg en PM du :D

Nå har jeg vingen liggende i bilen til deg, men om det ikke blir noe framgang og oppdatering her tror jeg heller den går på dynga:P

Karl
19/07/10, 06:35
Bra med et 300-prosjekt til på forum. Som pokker med den vingen, ikke lenge siden jeg så en spirit hos huggeren med en sånn vinge:( Vet ikke om du har sett denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5556 og denne http://forum.vccn.no/showthread.php?t=7506 ? Er litt mat for 300-entusiasten:)

Stølen
29/07/10, 16:27
Nå har jeg vingen liggende i bilen til deg, men om det ikke blir noe framgang og oppdatering her tror jeg heller den går på dynga:P

Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten :cool:

Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.

Agrostar
29/07/10, 16:38
Var det den løftebukken der som var beregna for 400V? :D

gl740turbo
29/07/10, 17:56
Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten :cool:

Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.

Du får få vingen da :) Skulle gjerne hatt det verkstedet du har :P

CID
29/07/10, 18:17
Vel, noe fremgang har det vel vært... Har plukket ned hele drivlinjen, og pusset litt smått...

Men så er det nå en gang slik at man trenger litt ferie i sommervarmen til å pleie sjelen og øltørsten :cool:

Dessuten kan det hende at jeg må flytte. Kommer dog til å beholde hus og verkstedet, og ta en og annen helgetur for å fikse litt i ny og ne.

Jeg får fungere som midlertidig vaktmester i så tilfelle.
Du kommer hjem i natt du eller?

gl740turbo
29/07/10, 22:30
bilder av vingen jeg har til deg :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2360.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2361.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2362.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2363.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/2364.jpg

Stølen
30/07/10, 23:02
Var det den løftebukken der som var beregna for 400V? :D

Jau, motorene var stjernekobla, så etter at me trekantkobla dei, gjekk det som berre juling! :p


Jeg får fungere som midlertidig vaktmester i så tilfelle.
Du kommer hjem i natt du eller?

Har vært i Bergen og er nå på Møre :D


bilder av vingen jeg har til deg :)

Knall den der da :)

Agrostar
31/07/10, 06:43
Muleg å fått nokon fleire bilder av verkstaden? Alltid artigt å sjå korleis folk innredar seg.

Stølen
24/08/10, 01:10
Muleg å fått nokon fleire bilder av verkstaden? Alltid artigt å sjå korleis folk innredar seg.

Tja, det kan vel fikses på et vis! Men i såfall pr mail/ msn. Er litt paranoid i disse dager da flere biler dukker opp i ny og ne og står å ser på fra veien.

Ikke at jeg er redd for de, snarere tvert imot. Kommer tjuvpakk og prøver seg her, blir de lemlestet og gravd ned på fjellet :mad:

gl740turbo
24/08/10, 21:58
Når vil du ha vinge da? Er vell ikke noe fare for at bilen din letter i disse dager uten vinge :P

Mulig jeg legger den ut for salg snart for trenger alt av penger som kan skaffes :P

Stølen
26/08/10, 23:02
Når vil du ha vinge da? Er vell ikke noe fare for at bilen din letter i disse dager uten vinge :P

Mulig jeg legger den ut for salg snart for trenger alt av penger som kan skaffes :P

Hehe, står nok godt plantet på jorda den bilen gitt :P

Vel, Sindre skal ut hit i morgen om du vil slå følge, og ellers er jeg hjemme i neste uke, så det er vel bare å ta seg en tur for den som måtte ønske det. Kjekt med litt garasjejuging :D

Stølen
28/08/10, 13:10
Jaja, er ikke fare for at dette blir et gullprosjekt i allefall :D

Men fra spøk til revolver:

Var oppe i verkstedet i går en tur, og her er noen bilder som skulle ha vært oppe for lenge siden.

Drivlinjen er plukket av bilen, og ligger nå å slenger på gulvet i vente på en avgjørelse over hva jeg skal gjøre, og hvor jeg skal gjøre av den
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1980.jpg


Bilen står også i vente på omsorg, men det er så fantastisk mye å gjøre for tiden med tanke på at jeg mest sansynelig skal flytte.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1981.jpg


Men så fikk man besøk :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1982.jpg

Og når en slik energisk personlighet dukker opp på gården får man jo arbeidslyst til tusen :D Så derfor fant jeg ut at jeg skulle sandblåse litt, når det først var opphold og greier.

Dette ble snikfotografert av en entusiastisk paparazzi-jævel som etterhvert måtte gjemme seg for å ha livet i behold!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/1983.jpg
Det er helt fantastisk hvor vondt i ryggen man har etter en slik timeslang økt, men "som man reder, ligger man", heter det jo.

Resultatbilder ble det ikke tatt, for det var viktigere med "overtidsmat", type pizza, og garasje-sladder, og plutselig var det kveld, men ingen kjørbar Amazon, så da fikk man leke litt taxi også :cool:

Planen er å ta en tur opp senere i dag, etter litt administrativt arbeide, for å ta noen bilder av resultatet på bilen, og noen til å dokumentere den overlegne kvaliteten på det fantastisk stødige sandblåserapparaturet som i går ble brukt.

Stølen
20/04/11, 16:25
Her har det altså skjedd: ingenting.. Eller, det har vel det, men i så liten grad og med slike mellomrom at jeg ikke har følt at det har vært nødvendig å oppdatere folket på det.

Av høydepunkter kan det vel nevnes at jeg har fyllt bilen med crap

Har sett litt på drivlinjen og funnet ut at en sandblåsing og mest sansynelig heftig forsterkning av opphengstraversen til diffen må til før dette kan hives sammen igjen.

Er i verkstedet for tiden så jeg tenkte jeg skulle dille litt med skjønnheten, men etter litt testing virker det som om sandblåseren krever en aldri så liten overhaling. I SS-Volvo stil betyr det at en versjon 1.04534 vil bli frukten som bæres av dette, på godt og vondt. Kan legge til at prosessen fra re-design til faktisk overhaling, vil ta i underkant av to år

Dessuten driver jeg med 1000 prosjekter samtidig, som vanlig, og koordinasjon av disse, samt det faktum at påsken er her og helligdager med tilhørende stengte detaljebutikker er en realitet, forhindrer i noen grad prosessen her på gården.

Anyhow...

Siden jeg venter på en del til V70'n er det ikke umulig at jeg i allefall rydder utav 360'n, og kanskje til og med plukker ut restene av motoren.

Tar i såfall med noen halvlitere opp i verkstedet, så kan utfallet av kvelden bli både det ene og det andre :D

Stig
20/04/11, 18:54
Artig prosjekt dette! Hadde en maken som førstebil. Samme farge bare 85 modell. Har du ferdige hull i luka til vingen? Husker jeg måtte skjære hull i min.

Lithander
20/04/11, 19:32
Gromt!
Lurer på en ting, hva er egentlig forskjell på 340 og 360?
En på skolen kjører rundt i en 340 se :p

Stølen
20/04/11, 20:17
Gromt!
Lurer på en ting, hva er egentlig forskjell på 340 og 360?
En på skolen kjører rundt i en 340 se :p

Vel, motor og drivlinje i hovedsak.. Samt at 360 har reservehjulsbrønn, mens 340 orginalt har reservehjulet i motorrommet.

340 hadde Renault motor 1.4 og 1.7, senere kom også disse med 2.0 fra volvo, men det var mot slutten. Disse hadde også det fantastiske variomatic systemet fra DAF, populært kalt "rem-johan", som etter sigende skal gå like fort bakover som fremmover.

360 ble lansert med noe design endringer, større motorer, kraftigere drivverk, og etter hva jeg har hørt, gasskonvertering som tilvalg til motortype.

Stølen
20/04/11, 20:18
Artig prosjekt dette! Hadde en maken som førstebil. Samme farge bare 85 modell. Har du ferdige hull i luka til vingen? Husker jeg måtte skjære hull i min.

Nei, er nok luke uten vinge dette.. En eller annen motorsykklist kjørte i orginalen mens han skrev en sms :confused:

Daniel V
25/12/12, 19:54
Vel, motor og drivlinje i hovedsak.. Samt at 360 har reservehjulsbrønn, mens 340 orginalt har reservehjulet i motorrommet.

340 hadde Renault motor 1.4 og 1.7, senere kom også disse med 2.0 fra volvo, men det var mot slutten. Disse hadde også det fantastiske variomatic systemet fra DAF, populært kalt "rem-johan", som etter sigende skal gå like fort bakover som fremmover.

360 ble lansert med noe design endringer, større motorer, kraftigere drivverk, og etter hva jeg har hørt, gasskonvertering som tilvalg til motortype.

Nja, her er det ting som både stemmer og ikke stemmer. De første 340ene er som du beskriver, mens de siste faktisk er identisk like med en 360. Dette gjelder fra 82--> Jeg har jo en 343 fra 81, of denne har B19A (samme som i 240) og M45R girkasse. Altså samme opplegget som du har her. Jeg har også reservehjulet i bagasjerommet i en reservehjulsbrønn :)