PDA

Vis full versjon : Utforing av clutcharm og hvilken lamell M90 med enkelmassesvinghjul ?



kimove
02/04/14, 21:27
Hei :)

Som noen sikkert har fått med seg har jeg hentet meg en -96 940 som jeg skal flytte motor og gir over i en -85 240 jeg har, da det blir M90 i den skal jeg bytte til enkelmassesvinghjul først som sist da det dobbelmassehjulet som er på 940en begynner å merke tidens tann og den slitasjen som kommer med å dra hestehenger Norge rundt i nesten 20år :p

Spørsmålet er som følger, er det noen som vet om og eventuelt hvor mye jeg må fore ut clutcharmen for å dette til å fungere ?

Spørsmål nr to er hvilken lamell vil dere anbefale å bruke til denne kombinasjonen ? (har liggende en tp763 liggende)

Christian
02/04/14, 21:28
Det finnes ingen standard på dette, tror det finnes endel forskjellige utløserlager med forskjellig tykkelse som også spiller inn på dette.
Kjøp en egnet lamell på Pedersens, han har en som er til dette oppsettet som ikke er veldig dyr, også må du bare prøve deg fram. På min endte jeg opp med ikke å shimse noe i det hele tatt.

kimove
02/04/14, 21:34
Det finnes ingen standard på dette, tror det finnes endel forskjellige utløserlager med forskjellig tykkelse som også spiller inn på dette.
Kjøp en egnet lamell på Pedersens, han har en som er til dette oppsettet som ikke er veldig dyr, også må du bare prøve deg fram. På min endte jeg opp med ikke å shimse noe i det hele tatt.

Akkurat ja :)

Da får jeg bare se hvordan det blir da :)

Takk for svar :)

vassengen
02/04/14, 22:08
Har ingen fasit jeg heller, men hvis du ser her http://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/volvo-22/700/koppling-2/sachs-performance-6/index.html finns det ihvertfall 2 forskjellige utløserlager, jeg har det vanlige korte og Sachs lamell med forsterka plate fra kl.
Jeg shimsa med en m8 mutter og det funker det, men jeg trur jeg skal prøve å justere enda litt ut, men må nesten se klaringa mellom lager og plate først.

Men jeg har ikke kjørt mer enn en tur med den enda , så kan hende den er helt ok og.