PDA

Vis full versjon : V50 2,0 TD tidvis veldig slapp motor



Annnte
02/04/14, 21:24
Heisan!
Har en 2005 mod Volvo V50 2,0 TD stående i innkjørselen. En veldig bra bil, men nå de siste mnd har den begynt å oppføre seg merkelig noen gang.
Av og til når man har startet bilen å skal til å kjøre, så virker motoren veldig slapp, nesten som den ikke har turbo mer. Problemet gir seg når jeg svinger til siden for å skru av tenningen å starte på nytt. Når det er gjort fungerer alt perfekt igjen.
Å da kan det gå noen dager til neste gang. Å det gir seg hver gang bilen blir startet på nytt.

Har leitet litt rundt på forumet hær, men har ikke blitt noe særlig klok. Frykter at en hjerne eller noe annet dyrt holder på å ta kvelden....
Det skal sies at luftmengdemåleren ble byttet for ca 8000 km siden.

Noen som har opplevd noe lignende?

Stian

Braathen142
03/04/14, 18:13
Har noen ganger ca samma problemet på min også (samme års.mod og motor)
Jeg får det til og bli atter Turbon bare "forsvinner" men hos meg går det over så og si med en gang igjen, Skjedd bare 2-3ganger for meg i löpet av 3år.

Annnte
03/04/14, 21:24
Jeg må skru bilen av og på for å få den til å fungere igjen skikkelig. Har prøvd å kjørt for se om det gir seg av seg sjøl, uten at den gjorde det.

aarnes
04/04/14, 19:14
Høres ut som den går i nødmodus. da får du maks 3000rpm og meget dårlig effekt i motoren. les av feilkoder hos noen med VIDA og DICE så kommer du nok lenger i feilsøkingen.
Luftmengdemåleren som ble byttet, ble det benyttet original del? og ble evt. feilkoder slettet etter at den var byttet?

Annnte
25/04/14, 08:44
Da har jeg fått lest ut en feilkode. Siterer ordrett. Koden har farge rød.
"P2263 føler negativ strøm kontrollkretsens signal for lav (Mitsubishi) O2S (front) negative strøm low"

Noen som forstår denne meldingen?

Stian

Annnte
20/05/14, 09:01
Viste feilkoden til et Volvo verksted. Fyren bak disken forsto med en gang hva som kunne være problemet. Han sa det var vanlig at turbotrykk kontroll ventil aktuator(?) (delenr 31216025) sluttet å fungere etter en tid. Den ble resettet hver gang man skrudde av og på tenningen.
Hva tenker dere om dette??

aarnes
23/05/14, 20:51
Viste feilkoden til et Volvo verksted. Fyren bak disken forsto med en gang hva som kunne være problemet. Han sa det var vanlig at turbotrykk kontroll ventil aktuator(?) (delenr 31216025) sluttet å fungere etter en tid. Den ble resettet hver gang man skrudde av og på tenningen.
Hva tenker dere om dette??

JEG tenker at du burde lese av feilkoder med VIDA (Volvo sitt verktøy) og heller feilsøke derifra. har vært borti så utallig mange ganger med disse universalfeilkodeleserne at de har et mer generelt nivå på feilkoder, og at du bytter deler som absolutt ikke hadde vært nødvendig å bytte :-)

Om du holder til i Osloområdet kan jeg ta en diagnose for deg om du vil.