PDA

Vis full versjon : '02 V70 D5 Ulyd fra understell



endfje
29/03/14, 10:47
Hei, Har fått en ulyd fra understellet som minner om slitt dynamo-lager. Lyden blir mer intens ved hastighet, og har ingenting med turtall og gjøre. Hjullager har jeg egentlig funnet ut at det ikke kan være med tanke på lyden. Det virker også som om lyden forsvinner/blir svakere når jeg klarer å holde gassen nøytral (verken aks/de-aks). Har ikke vært under bilen enda men tenkte å spørre folk om det er en feil som dras kjensel på :)

mvh
Endre:confused:

endfje
29/03/14, 10:48
Det kan virke som om den kommer fra førerside framme (høres nesten ut som den kommer fra spedometeret!?!)

Torsen67
29/03/14, 21:43
Autmat eller manuell? Er vel heller ikke kassa siden det kun følger hastighet, men føles det som lyden kommer i fra dæsjbordet mener du?

endfje
30/03/14, 09:10
Det er manuell kasse og ja jeg syns det virker slik, selv om det høres veldig rart ut. Akslingene går jo rundt i takt med hastigheten og har jo lurt på om det kan ligge noe rundt de som lager lyden. Utv. styrelager eller noe slikt? Kassen er til tider ganske treg å få i gir så har jo tenkt den tanken også...

Ola Hagen
30/03/14, 09:12
100% sikker på at det ikke er hjullager? På min fant jeg verken slark eller ulyd stillestående, men når jeg hadde bilen i bukk og fattern akselerte så var lyden tydelig der fra hjullager..

endfje
30/03/14, 15:58
Ganske sikker på det ja, men skader jo ikke å prøve det som du forslår...