PDA

Vis full versjon : Motorbytte b5254s -> b5234t



kek
28/03/14, 01:24
Hei jeg har en 854 sein 1994/tidlig 1995 facelift med en b5254s manuel i, denne har jeg tenkt til og bytte motor i.
Motoren jeg har skaffet er en b5234t med automatkasse, denne stammer fra en 1994 model en helt identisk bil utseendemessig og begge bilene er obd1. Jeg har hele lednigsnettet fra donor bil helt opp til elsentralen og litt inn i bilen. (har også begge hjernene fra turbobilen)
Planen er og bruke turbomotoren fra donor bil sammen med manuelkassa som sitter i min bil fra før av.

Spørsmålene jeg har er følgende trenger jeg og bytte absolutt hele ledningsnettet med elsentralen og in til rattstammen og bruke automathjerne og bare koble om automatnettet eller kan jeg dele nettet under der hvor hjernene sitter og bare bytte ut ledningsnettet som sitter på selve motoren og bruke manuelhjernen som allerede sitter der?

Også lurer jeg på om jeg trenger startsperra fra donor bilen også og hvor denne eventuelt sitter? (har fortsatt tilgang på donor bilen)

Og eventuelt hvor mye jobb det er og få godkjent det her?


Takker for alle svar:)

Hilsen Knut Erik

kek
29/03/14, 17:46
Ingen som veit?

850GLTsilver
08/04/14, 00:03
Ingen manuellhjerne.
B5254S har en spruthjerne og en tenningshjerne.
Tredje posisjonen i den brønnen er automathjerne.

B5235T har en kombinert sprut og trenningshjerne så du vil ha behov for kabling helt fra EL-sentral.
Alt etter type startsperre på den B5234T-motoren vil du ha behov for keblingen til den også.
Ligger oppe på rattstammen for de eldste.