PDA

Vis full versjon : fra lh2.4 til b23e/ k-jet innsp



ellingsøyern
27/03/14, 22:04
hei, satt inn en b23e i 740en her i går, men får ikke gnist på den, ser ut som den får bensin men gnist er der ikke, brukte coilstyringa/12v+ fra lh2.4 å jord rett på bat. men ser det er etpar slanger fra den vacuumboksen som ikke er tilkoblet, finnest det en tegning eller noe som viser hvor de forskjellige skal? så er det vel en kontakt med 4 ledninger og en egen strømpe med to ledninger i jeg ikke har koblet til.


Setter STOR pris på svar! :cool:

Tinnsoldaten
27/03/14, 22:23
Du må bytte bensinpumpe også, da LH 2.4-pumpa ikke gir høyt nok trykk til K-jetronic. Du får den neppe til å gå skikkelig med feil pumpe.

Hvor kommer de ledningene fra da? Regner med du bruker fordeleren og tenningsmodulen som hører til B23Een?

ellingsøyern
27/03/14, 22:30
skal prøve med f-pumpe kun for å ha gjort det, vet av en kar som kjører med f-pumpe på b230e daglig å det funker da det.

ledningsbunten kom i fra bakkant av blokk om jeg ikke husker feil

Tinnsoldaten
27/03/14, 22:34
Jeg fikk ikke B21E til å gå ordentlig med F-pumpe, men det skal sies at det sprutet var litt muggent.
Du må nesten finne ut hvor ledningene kommer fra, hvor pluggen henger sier meg ikke så mye. Tipper du finner koblingsskjema i en Haynes-manual.

ellingsøyern
27/03/14, 22:37
det er nok noen av de ledningene som kommer fra fordeler, så er vel derfor jeg ikke får gnist. men vil helst slippe å lage til eget ledningsnett for tenningsmodul, vil helst koble meg innpå lh2.4 nettet så det ikke blir alt for mye rot.

men vet du noe om det med vakuumslangene da?

Tinnsoldaten
27/03/14, 22:47
Du må jo ha tenningsmodulen som hører til fordeleren. Eller tenker du å bruke EZK-tenninga som sto i bilen? Da må du i tilfelle ha svinghjulsgiver for å få liv i det.

Ser ikke helt for meg de slangene, lenge siden jeg har tatt i K-jet. Men hvis du fikser et bilde, kan jeg kanskje hjelpe deg.

ellingsøyern
27/03/14, 22:59
skal ta bilder imorra å legge ut. kan jeg koble opp tenninga slik som det her? sikkert like enkelt det


http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1687.jpg

ellingsøyern
28/03/14, 16:39
har kobla opp slik som tegninga over ca nå.

men utfra fordeleren går det to ledninger, en grønn og en brun, den brune skal på stikk 5 og den grønne på stikk 6(på t-modul) ifølge en jeg snakket med. men det er fortsatt ikke tenning. hva kan da være galt?

ellingsøyern
29/03/14, 10:51
kan jeg bruke tenningsmodul fra lh 2.4? er eneste forskjellen at den har 7stikks kontakt?