PDA

Vis full versjon : Går det an å kobla ut alarmen på v70n?



Øygard
27/03/14, 18:05
Onkelen min har ein V70N D5 2003-modell som alarmen driv og tullar seg. Han har hatt den på verkstad og dei fant ein feil som vart fiksa men han bjynnar av og til å pipa og blinka likavel. Det er visstnok eit kjent problem på dessa bilane, men fins det ei løysing på det? Viss ikkje, går det an å kobla vekk alarmen utan å mista sentrallåsen og sånt? Alarmen har han ikkje bruk for, han vil berre bli kvitt problemet med falsk alarm. Har dåke nåken gode forslag?

C.Erstad
27/03/14, 18:07
Bytte sirene. Er nok den det er feil på.
Så forsvinner problemet :)

degocostly
27/03/14, 18:19
Evt ta ut sikringen.

Øygard
27/03/14, 18:38
Men vil sentrallås og sånne ting fungera då?

Jimmen
27/03/14, 18:43
sirenen har ett kjent problem ja.
Kjøp ny fra Ebay eller nå, er lik så greit og ha slikt i orden, man vet jo faktisk aldri når tilfellet er ute. :)

degocostly
27/03/14, 18:50
Sentrallås vil fungere ja.

Øygard
27/03/14, 18:58
Då ska eg sei det til han so kan han velga ka han vil gjera. Takk for hjelpo :)

Ola Hagen
27/03/14, 21:31
sirenen har ett kjent problem ja.
Kjøp ny fra Ebay eller nå, er lik så greit og ha slikt i orden, man vet jo faktisk aldri når tilfellet er ute. :)

+ at det er en tusen lapp og noe i rabatt i forsikringa siste jeg sjekket hvis man har alarm.

Torsen67
28/03/14, 09:19
Hva betalte du for den på ebay?

SFredrikstad
28/03/14, 10:00
jeg hadde samme problemet på min, prøvde først og ta ei sikring, men hjalp ikke stort, så da blei det og koble fra denne... ligger div. guider inne her på hvordan det gjøres... av med venstre forhjul, borre ut noen pop-nagler... er ca 30 min hvis du aldri har gjort det før...

Øygard
28/03/14, 12:50
+ at det er en tusen lapp og noe i rabatt i forsikringa siste jeg sjekket hvis man har alarm.

Forsikringsselskapet treng jo ikkje veta at alarmen er ut av drift:p Det går jo an å setta i ein gåen sikring og viss dei ser det og seier at her er det ein gåen sikring til alarmen er det berre til å spela overraska og sei "ååå?" :p

Ola Hagen
28/03/14, 22:18
Forsikringsselskapet treng jo ikkje veta at alarmen er ut av drift:p Det går jo an å setta i ein gåen sikring og viss dei ser det og seier at her er det ein gåen sikring til alarmen er det berre til å spela overraska og sei "ååå?" :p

joda, men du vil vel ikke miste nattesøvnen vel? tenk på all dårlige samvittigheten du får når du har gjort noe slikt? Bilen må jo våre original, øygard!

Øygard
29/03/14, 01:00
joda, men du vil vel ikke miste nattesøvnen vel? tenk på all dårlige samvittigheten du får når du har gjort noe slikt? Bilen må jo våre original, øygard!

Ein V70 treng ikkje vera original, det er veteranbilar og ekstra bra eksemplar av bilar som snart er veteran som må vera originale. Han som eig bilen får velga sjøl ka han vil gjera. Han har tatt ut sikringen no og den har ikkje bjynt å pipa og blinka endo jaffall:)

degocostly
29/03/14, 10:03
Greit å få fiksa det da etterhvert iallefall, men å ta ut sikringen er en helt fin nødløsning :)
Min ulte å bråka hver gang det var varmt og merkelig nok bare på natta. Så måtte bare ta sikringen.
På alle 3 V70'ene jeg har hatt har sikringen vært borte.