PDA

Vis full versjon : Volvo b20 kamaksel lager hjelp



mooneyes
25/03/14, 14:03
Hey

Jeg å en kompis bygger opp en b20 motor, ringte inn på pedersen racing for å ordne kamaksel lager så fikk jeg høre at det ikke er bare bare å sette inn i blokka!
Dem sa hvis dette ikke blir riktig montert så kunne det skjære seg eller at kammen klyper takk eller andre ting,man bruker et spesial verktøy for å sette inn alle 3 sammtidig sa di.
Har noen gode tips på ossen man får dem inn riktig utenatt kammen klypertak eller at andre ting KAN oppstå:confused:
Eventuelt bilder eller en god forklaring :)

Mange tusen takk på forhånd :)

mooneyes
25/03/14, 23:03
eller hvor kan man få kjøpt verktøy til å sette inn kamlagra :)

Etern1ty
25/03/14, 23:43
kunne aldri tro at det skulle være noe mer hokuspokus å sette i et kamlager i en B20 enn enhver annen motor fra uansett merke, men vil gjerne høre en mer erfaren kommentar på dette feltet om B20

FordFoi
26/03/14, 09:43
Nå har jeg aldri sett hvordan kamlagerne sitter på B20, men vil tru det er som fordelerakselen på B230. Hvis disse 3 bare settes inn 1 om gangen, MÅ det linjebores. Er derfor det er fordel med et spesialverktøy som setter i alle 3 lagera samtidig i samme operasjon. Da er man sikker på at de 3 er på linje. Disse lagera er veldig mjuke, så ikke noe klipp å sette på disse med feks en dor og hammer.

mooneyes
28/03/14, 14:09
ingen som har noen tips ?:)

mooneyes
30/03/14, 13:00
kan si at denne tråden er løst,fikk døtta di nedi med presse så var en smal sak,kammen ruller pent å fint :)